۵۹۵۹۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اقامه نماز عید غدیر در ۶۰ نقطه از کشور

استاد حوزه علمیه قم گفت: روزه گرفتن در روز عید غدیر و انجام اعمال عبادی، اطعام دادن، صدقه دادن و خواندن عقد اخوت و برادری در این روز سفارش اکید شده است.

خبرگزاری مهر: استاد حوزه علمیه قم گفت: روزه گرفتن در روز عید غدیر و انجام اعمال عبادی، اطعام دادن، صدقه دادن و خواندن عقد اخوت و برادری در این روز سفارش اکید شده است.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر در حقیقت اعظم اعیاد است و عید میثاق نام گرفته که این عید هم در عالم بالا و هم در زمین دارای عظمت و شکوه فراوانی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید در مسیر شناخت حقایق ولایت قدم برداریم چرا که ولایت اثرات سازنده بسیاری دارد.

وی با اشاره به عظمت عید غدیر خم اظهار داشت: روزه گرفتن این روز و انجام اعمال عبادی همچنین اتمام اطعام دادن، صدقه دادن و خواندن عقد اخوت و برادری سفارش اکید شده است.

آیت الله احمدی فقیه یزدی با بیان اینکه خواندن عقد اخوت در روز عید غدیر از سنت‌های دیرین مکتب اسلام است، افزود: مؤمنان در این روز همدیگر را برادر خود قرار می‌دهند و همیشه باید در دعاها و نمازهای شب یکدیگر را به یاد بیاورند و در گرفتاری‌ها به داد هم برسند.

عید سعید غدیر را باید بزرگ شمرد

وی با بیان اینکه عید سعید غدیر را باید بزرگ شمرد، افزود: نماز عید غدیر را باید به جماعت اقامه کرد و می‌بایست برای بزرگداشت این عید راهپیمایی برگزار کرد و در آن شادی خود را ابراز داشت.

استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای عید سعید غدیر خم همانند عاشورا باید همگان وارد صحنه شوند و مسلمین و شیعیان تبری و تولی‌های خود را اظهار کنند.

وی با بیان اینکه نماز جماعت عید غدیر را باید در مظاهر شهر اقامت کرد افزود: اقامه این نماز در مکان‌هایی که شناخته شده است سفارش شده و شیخ مفید نیز این نماز را در میدان بغداد اقامه می‌کرد که در آن شیعیان و اهل تسنن نیز حضور می‌یافتند و شروع به راهپیمایی می‌کردند تا جلوه غدیر به همگان نشان دهند.

آیت الله احمدی فقیه گفت: مسلمانان و دلباختگان به مکتب اهل بیت(ع) می‌بایست به نماز عید غدیر توجه ویژه‌ای داشته و تلاش کنند که هر چه باشکوه‌تر برگزار شود چرا که این نماز مورد توجه ملائک و اهل آسمان است.

توجه به دعاها و نمازهای مستحبی عید غدیر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دعاها و نمازهای مستحبی عید سعید غدیر خم را باید توجه داشت افزود: حضور در منزل سادات نیز باید با شکوه و عظمت خاصی باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نماز جماعت عید غدیر از ۹ سال گذشته تاکنون هر سال در میدان امیر چخماق یزد با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود و این برنامه به ثبت نیز رسیده است که باید تلاش کرد این فرهنگ عمومیت یابد و در سال جاری نیز نماز جماعت عید غدیر در ۶۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جنبه فقهی نماز غدیر به زمان ائمه و حضرت علی(ع) بازمی‌گردد، افزود: این نماز در زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع) برقرار بوده است اما تاریخ مزاحمت‌هایی برای آن حضرت ایجاد کرد و مانع از ادامه این حرکت شد اما در زمان ائمه بعدی احیا و شیخ مفید آن را از سنت‌های اهل بیت(ع) دانسته است.

آیت الله احمدی فقیه یزدی همچنین عنوان کرد: در روایات داریم که حضرت حجت (عج) در روز عید غدیر ظهور خواهند کرد و در روز عید غدیر به خواندن دعای ندبه و نماز امام زمان(عج) سفارش شده است.

وی بیان داشت: امسال قرار است دسته شادی به صورت راهپیمایی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برپا شود و برخی از مراجع و بزرگان نیز اعلام کردند که در این مراسم حضور می‌یابند و همه مردم باید در این روز در این حرکت جمعی حضور یافته و شکوه عید غدیر را نشان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج