۶۰۵۰۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتصاب کارمندان مقابل وزارت ورزش

کارمندانی که قراردادشان تمدید نشده و اضافه کاری نگرفتند دیروز در سئول اعتصاب کردند. در این شرایط محمد عباسی، وزیر ورزش ترجیح داد سر کارش حاضر نشود.

اعتصاب کارمندان مقابل وزارت ورزش

روزنامه تماشا: کارمندانی که قراردادشان تمدید نشده و اضافه کاری نگرفتند دیروز در سئول اعتصاب کردند. در این شرایط محمد عباسی، وزیر ورزش ترجیح داد سر کارش حاضر نشود

اعتراض و تحصن کارمندان قراردادی وزارت ورزش مقابل این وزارتخانه، دیروز نگذاشت محمد عباسی به محل کارش در خیابان سئول برود. در حالی که گفته می شود مدیران کل و معاونان وزارتخانه و خانواده هایشان به جز سفر تفریحی به مشهد که با پرواز چارتر انجام شد،از 3 تا 7 میلیون تومان به همراه یک دستگاه لپ تاپ پاداش گرفته اند، کارمندان قراردادی وزارتخانه به دلیل نگرفتن حق و حقوقشان اعتصاب کرده اند. بعد از گذشت چند ماه از سال 92 هنوز این نفرات که حدود 200 نفر هستند قراردادی با وزارت ورزش ندارند. درحالی که تا قبل از این در اسفند ماه هر سال برای یک سال کاری جدید با کارمندان قرارداد بسته می شد.

این همه مشکلات نیست. حقوق و مزایای چهار ماه اول سال 92 هم بر پایه سال گذشته به آنها داده شده است. این کارمندان معترض که تعدادشان 150 تا 160 نفر می شد، دیروز از ساعت 8 صبح به جای رفتن به محل کارشان جلوی در وزارتخانه اعتصاب کردند. تجمعی که تا ظهر هم طول کشید و با آمدن دوربین های تلویزیونی برنامه بیست و سی و شبکه خبر به داخل خیابان سئول هم کشیده شد.

در روزی که عباسی وزیر ورزش با تماس عده ای از همکارانش به وزارت ورزش نیامد،تعدادی از مسئولان وزارتخانه با آمدن به جمع معترضان سعی در آرام کردن آنها داشتند که این اتفاق نیفتاد. یکی از این افراد عبدالرضا ساور، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش بود. گفته می شود او به همراه قاسم تقی زاده، مدیر کل امور مالی و ذیحسابی از عوامل اصلی به وجود آمدن این مشکلات هستند. یکی از نزدیکان به وزارتخانه که نمی خواهد اسمی از او برده شود درباره این اتفاقات و اعتراضات به تماشا می گوید: «کارمندان قراردادی هر سال در اسفند ماه برای سال جدید قرارداد می بستند اما با اتفاقاتی که در وزارت ورزش افتاده، با گذشت چهار پنج ماه هنوز قراردادی بسته نشده است. حقوق و مزایایی هم که داده شده بر پایه سال گذشته بوده است.

بابت اضافه کاری هم به کارمندان پولی داده نشده است. درحالی که یکسری از آدم های خودشان را که وارد سیستم کرده اند، تبدیل وضعیت کردهاند. از زمان حضور محمد عباسی در وزارت ورزش، افرادی در وزارتخانه، معاونت (دفتر مرضیه اکبرآبادی) حوزه ریاست افرادی بوده اند که تبدیل وضعیت شده اند اما هنوز کارمند 10 سال قراردادی وزارتخانه را تبدیل وضعیت نکرده اند در حالی که کلیه ارگان ها بعد از مصوبه هیئت دولت تبدیل وضعیت را انجام داده اند.»

اما واکنش مسئولان مربوط و غیرمربوط در وزارت ورزش به تجمع کارمندان قراردادی در نوع خودش جالب است. این فرد نزدیک به وزارتخانه از صحبت های بی نتیجه این افراد می گوید: «نصرالله پریچهره، مدیر اداره مالی وزارتخانه جلوی وزارت ورزش گفت که ما نامه ها را برای بستن قراردادها زده ایم اما هنوز دستگاه مربوطه که معاونت توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری است جوابی به ما نداده است.»
این منبع نزدیک به وزارتخانه این حرف ها را قبول ندارد: «براساس خبرهایی که ما داریم نامه های مربوطه آمده اما آقای قاسم تقی زاده، مدیرکل امور مالی و ذیحسابی در تبدیل وضعیت و قرارداد بچه های قراردادی موافقت نکرده است. همه مشکلات زیر سر تقی زاده و آقای ساور است.»

عبدالرضا ساور اتفاقا دیروز به جمع تحصن کنندگان رفت. او با جمع کردن معترضان در نمازخانه سعی کرد آنها را آرام کند. «ساور نتوانست جوابی به معترضان بدهد. او گفت «داریم پیگیری می کنیم، هنوز قبول نکردند که به ما بخشنامه کنند. این حرف های او با اعتراض کارمندان همراه شد و ساور از جواب دادن طفره رفت و جلسه تمام شد.»

این فرد نزدیک به وزارتخانه درباره دخالت رمضان پور، مدیر کل حراست هم توضیح داده: «رمضان پور قول داد مشکلات را پیگیری کند اما کارمندان اعتنایی به حرف های او نکردند و گفتند این کارها و گرفتن حق و حقوق ما به شما ارتباطی ندارد.»

اما آخرین خبرها درباره کارمندان معترض وزارت ورزش: «فعلا که این اعتراض نتیجه ای نداشته است. آقای عباسی هم که نیامدند. بچه ها تصمیم دارند یکی دو روز دیگر صبر کنند اگر اتفاق جدیدی نیفتاد، کار نمی کنند و به اعتصاب خود ادامه می دهند.»

به گفته منبع نزدیک به وزارتخانه قرار بوده مابه التفاوت سال آخر را در ماه سوم سال به کارمندان بدهند. وزارت ورزش بنا به دستور رئیس جمهوری و هیئت دولت قرار بوده ۲۵ درصد از پاداش حقوق یک ماه را به کارمندان قراردادش بدهد که هنوز این اتفاق هم عملی نشده است. نصرالله پریچهره، مسئول امور اداری وزارت ورزش،درباره اعتراض کارمندان این وزارتخانه به فارس هم گفته: «حقوق کارمندان کامل داده شده و امسال افزایش حقوق ها را نداده اند. شاید اعتراض آنها به این دلیل باشد که می ترسند قراردادشان تمدید نشود. ما منتظر دستورالعمل ضوابط اجرایی هستیم. پیش نویس آن برای ما ارسال شد اما به دلیل یکی دو اشکالی که داشت قرار است تا هفته آینده در اختیار ما قرار بگیرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملي

      اي بابا اين فقط يه نمونه كوچيكشه

    • حمیدرضا

      امیدوارم مشکلات کارمندان حل بشه
      اما اما اما خدا نکنه کار کسی به آقای عبدالرضا ساور بیفته ،چون من خودم به عنوان مراجعه کننده(نه کارمند) در سازمان تربیت بدنی سابق رفتم ،نه تنها گره از کار من باز نکرد بلکه چند تا مانع هم جلوم گذاشت ،ایشون چون جبهه رفتن از ملت طلبکارن ،بسیار آدم غیر منطقی تشریف دارن ،موجی بگم بهتره ،البته جبهه رفتن ایشون حکایت جبهه رفتن حاجی گیرینوف در فیلم اخراجی ها رو داره ،در هر جمله شون یک اشاره به جبهه رفتنشون میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج