adexo3
۶۱۵۱۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مشکل تاج و کی‌روش سر چیست؟

اختلاف میان کارلوس کروش و سازمان لیگ بهانه ای بود تا تعدادی از مربیان لیگ برتری هم به همراه مهدی تاج از مربی تیم ملی انتقاد کنند. اما این اختلاف از کجا آغاز شده و چکونه برطرف می شود؟

خبرآنلاین: اختلاف میان کارلوس کروش و سازمان لیگ بهانه ای بود تا تعدادی از مربیان لیگ برتری هم به همراه مهدی تاج از مربی تیم ملی انتقاد کنند. اما این اختلاف از کجا آغاز شده و چکونه برطرف می شود؟

اختلاف کارلوس کروش و سازمان لیگ مهمترین رخداد هفته ای بود که بر فوتبال ایران گذشت اما این اختلاف چونه ایجاد شد و دو طرف چه خواسته هایی از یکدیگر دارند؟ این پرسشی بود که فضای فوتبال ایران را به چالشی اساسی بدل کرد.

۱. سرمربی تیم ملی قبل از هر چیز از تعویق بازی های لیگ شاکی بود. اینکه سازمان لیگ برتر برخلاف خواست سرمربی تیم ملی ، بازی های لیگ را ۱۵ روز به تعویق انداخته و این گناه را هم به گردن سرمربی تیم ملی انداخته است. کروش شاکی از این اتفاق و شاکی از دیدن برنامه بازی های لیگ و البته خشمگین از لغو اردوی تیم ملی به دلیل بی پولی مفرط فدراسیون فوتبال ، در گفت و گویی صریح با رسانه ها شمشیر را برای سازمان لیگ از رو بست. جمله تاریخی او درباره اینکه برنامه لیگ برتر را راننده سازمان لیگ می نویسد ، خشم متقابل مهدی تاج را هم به همراه داشت تا این دو رودرروی هم بنشینند. در دیدار متقابل اما بعد جدیدی از قصه رو می شود. مهدیتاج نامه ای را رو می کند که در آن دبیرکل فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ خواسته است بازی ها به مدت ۱۵ روز به تعویق بیفتند. کارلوس کروش بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی و قبل از رفتن به پرتغال از فدراسیونی ها خواسته بود به باشگاه ها بگویند تا به ملی پوشان ۱۰ روز استراحت بدهند البته او خواسته بود آنها در تمرینات شرکت نکنند و تمرینات شان را برای لیگی که از ۲۲ تیر باید آغاز می شد . فدراسیون اما این خواست او را بد برداشت کرده بود و از سازمان لیگ خواسته تا بازی ها عقب بیفتند. این تعویق لیگ تمام دعواها را به دنبال داشت. درحالی که کروش احساس می کرد سازمان لیگ به خواست باشگاه هایی چون استقلال این بازی ها را عقب انداخته است ، مربیان تیم های دیگر از کروش شاکی بودند که با تعویق بازی ها روند لیگ ایران را مدام با وقفه روبرو می کند.

۲. برنامه بازی های لیگ دوازدهم ؛ لیگی که ۱۶ تیمی است دومین چالش بزرگ سازمان لیگ است با سرمربی تیم ملی. مهدی تاج طبق هر سال با برنامه ای که علی کاظمی نوشته لیگ را پیش می برد. برنامه ای که در دو ماه نخست آن اگر استقلال تا فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد برای این تیم ۴ بازی معوقه را به همراه می آورد. اگر لیگ های قبلی در هفته های پایانی فشار مسابقاتش نا متوازن می شد این بار عدم توازن از همین ابتدای لیگ آغاز می شود و تا پایانش ادامه خواهد داشت به همین دلیل کارلوس کروش اردوهایش را برای این بازی ها مدون کرده و اصرار دارد که لیگ با این برنامه هماهنگ شود. او برای هر بازه از تقویم های مسابقات ملی فیفا ، اردویی ۱۰ روزه را برای تیم ملی تدارک دیده است که سازمان لیگ تنها با ۷ روز از آن موافق دارد. اردوهایی که تا نیم فصل تعدادشان ۳۲ روز است که در ۳ مرحله به همراه ۳ بازی دوستانه و سه بازی مقدماتی جام ملتهای آسیای ۲۰۱۵ با تیم های لبنان و تایلند است. کروش در برنامه اش این فرصت را به سازمان لیگ داده بود تا آنها بتوانند در بازه ای ۲۳۰ روزه لیگ برتر را به پایان برسانند. او اعتقاد داشت در این صورت هر تیم در لیگ به فصله هر ۷.۵ روز یک مسابقه می دهد و بازی ها با بهترین شرایط تا پایان پیش می رود و مشکلات سال قبل هم گریبان لیگ را نمی گیرد. او اعتقاد داشت چند راند پایانی جام حذفی را هم که تیم های لیگ برتری باید در آنها بازی کنند را می شود ، بعد از این بازی ها برگزار کرد. یعنی زمانی که ملی پوشان در تیم ملی هستند و هر تیم می تواند بدون ملی پوشانش به جام حذفی بیاید اما آنها دوباره با هم توافق کردند تا تیم ها در جام حذفی ملی پوشان شان را داشته باشند. جام حذفی امسال با ۳۲ تیم برگزار می شود و در مرحله اول اصلا تیم های لیگ برتر نیستند. بعد که تیم های لیگ برتر اضافه می شوند ، همگی یک دیدار با تیم های لیگ یکی خواهند داشت. بازی هایی که تک حذفی است و می توانند تیم ها با بازیکنان ذخیره شان به میدان بروند. در حقیقت بعد از این بازی هر تیم برای رسیدن به فینال تنها ۲ بازی انجام می دهد و به این ترتیب ، تیم های ملی پوش دار باید فشار بازی های شان را به متوسط هر ۵ روز یک بازی برسانند. البته آنها در اسفند و فروردین با اضافه شدن بازی های آسیایی باید هر ۴ روز یک مسابقه را هم تجربه کنند. سازمان لیگ پذیرفته است تا بازی ها در نیم فصل اول فشرده تر باشد تا در روزهای پایانی تیم ها فشار کمتری را تحمل کنند.

۳. گیر اصلی کروش و فوتبال ایران در بازی ۶۰ روزه تا جام جهانی است. درحالی که دیگر تیم های آسیایی مثل ژاپن و کره جنوبی برای این رویداد تنها ۴۰ روز اردو دارند اما کروش ۳ مرحله اردوی فشرده را برای ملی پوشانش گذاشته که در مجموع ۶۰ روز زمان می خواهد. او البته ۱۵ روز هم برای استراحت بازیکنانش در این میان دیده و یعنی ۷۵ روز زودتر از بازی ها جام جهانی بازیکنانش را می خواهد. خواسته ای که بسیاری از مربیان لیگ برتری آن را بر نمی تابند. به خصوص که یک ماه از اردوهای تیم ملی با بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم تداخل دارد و سرمربی تیم ملی نمی خواهد ملی پوشان را به تیم های شان بدهد. کروش اما می گوید:« ما تیمی اروپایی نیستیم که بخواهیم با آنها سنجیده شویم. همزمان با ما در آن زمان همه تیم های مثل ما یعنی ژاپن ، کره ، آفریقای جنوبی و ... در اردوهایی مشابه هستند. چون می دانند چه مسیر سختی در پیش دارند. من برنامه ای گذاشته ام که تیم مان زنگ تفریح نباشد. اگر این خواست شما نیست که از گروه تان صعود کنید شاید بهتر باشد از همین الان بگویید تا وقت همدیگر را نگیریم!»

۴. سازمان لیگ و کروش به توافق رسیده اند تا لیگ در زمان مورد نیاز کروش و در نهایت با یک هفته تاخیر به پایان برسد. البته آنها به راهکاری برای استفاده از ملی پوشان هم رسیده اند. راهکاری که بعدتر اعلام می شود. در همین زمان قرار شده با فشردگی مسابقات ، جام حذفی هم تمام شود اما حالا مشکل لیگ قهرمانان اسیا است. مسابقاتی که درست تا ۳۵ روز قبل از جام جهانی ادامه دارند. شاهین رحمانی مسئول ایرانی برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در این باره می گوید:« ما این بازی ها را ۴ روز هم زودتر از آخرین زمان اعلامی از سوی فیفا تمام می کنیم درحالی که ۵ روز بعد از بازی های ما تازه فنیال لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود. البته ما هم می پذیریم که تیم های اسیایی مثل اروپایی ها نیستند اما این تقویم از ۴ سال پیش به همه کشورها اعلام شده و ۴ سال زمان بوده برای اعتراض به این تقویم. زمانی که هنوز هم هست اما نیاز به یک دفاع درست دارد.»

۵. ایران برای تغییر تقویم بازی ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه می نویسد. نامه ای که خواهان لغو مرحله نخست حذفی بازی ها می شود. ایران همزمان مذاکراتی با کشورهای دیگر آسیایی از جمله قطر ، ژاپن و کره به همراه استرالیا را آغاز کرده است. ازبکستانی ها هم که به پلی آف آسیا رسیدند با ایران همکاری می کنند. این اجماع احتمال تعویق بازی های مرحله حذفی به بعد از جام جهانی را زیاد می کند. بازی هایی که احتمالا می افتند برای مرداد ماه سال بعد. به این صورت بازی های آسیایی هم در پایان فروردین ماه برگزار می شوند و تیم ملی تنها یک هفته دیرتر از زمانی که کارلوس کروش می خواهد ، کارش را آغاز می کند. محمد رضا کسرایی عضو کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در این باره می گوید:« ما در حال رایزنی برای انتخاب بهترین راهکار هستیم. اگر این اتفاق بیفتد خیلی از این اختلافات برطرف می شوند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساعد حمزه لو

      سر لحاف ملا

    • مریم

      برای مسئولین ما فقط صعود به جام جهانی مهمه بقیه اش اهمیتی نداره بیچاره کی روش تلاش میکنه اهمیت جام جهانی رو براشون روشن کنه ولی فایده نداره دکمه turn on ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج