adexo3
۶۲۳۷۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ حمله قلبی برنامه چهارم توسعه

آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در ادامه (کدام ادامه؟) نظر شما را به چند خبر کوتاه جلب می‌کنم: معصومه ابتکار اعلام کرد: بیکاری زنان تحصیلکرده در بعضی استان‌ها سه برابر مردان است. در این رابطه یک مقام مسئول ضمن ابراز تاسف از این موضوع گفت: فقط سه برابر؟ خیلی کمه که!

آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

در ادامه (کدام ادامه؟) نظر شما را به چند خبر کوتاه جلب می‌کنم:

معصومه ابتکار اعلام کرد: بیکاری زنان تحصیلکرده در بعضی استان‌ها سه برابر مردان است. در این رابطه یک مقام مسئول ضمن ابراز تاسف از این موضوع گفت: فقط سه برابر؟ خیلی کمه که! یک کارشناس مسائل زنان در ادامه گفت: راهکارهای زیادی برای برابر شدن شاغلان زن و مرد وجود دارد. اول اینکه جلوی تحصیل زنان را بگیریم، دوم اینکه آن مردانی که کار دارند را بیکار کنیم. وی در پاسخ به این سوال «که خودت تنهایی فکر کردی یا مشورت هم گرفتی؟» چیزی نگفت. همچنین مصطفی میرسلیم نیز ضمن طرح سوالاتی گفت: خانم ابتکار! چرا اون موقع که تو سازمان محیط زیست بودی فکری به حال زنان بیکار نکردی؟ وی همچنین گفت: آقای روحانی... آقای جهانگیری... و سپس دکمه‌ای را روی بازویش فشرد و در سکوت به افق خیره شد.

غلامی گزینه بیست و یکم وزارت علوم با رای مجلس به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد. وی در پاسخ به این سوال که «بالاخره شما اصولگرایید یا اصلاح‌طلب؟» گفت: حالا چرا سخت می‌گیرید؟ هستیم دیگه دور هم‌... وی در واکنش به اصرارهای خبرنگاران گفت: والا اینجوری بود که ما اصلاح‌طلب رفتیم تو مجلس، اصولگرا برگشتیم. یعنی اصلا معلوم نبود چی به چیه. هر لحظه ممکن بود رییس فراکسیون امید از لزوم مشورت با آقاي رئیسی بگوید و از آن طرف اصولگراها از ادامه راه مرحوم هاشمی بگویند. حالا فعلا معتدل میریم تو وزارتخونه ببینیم بعدا چی میشه!

آقای نادر قاضی‌پور در مورد یکی از عناصر پاکدست دولت دهم اقدام به افشاگری کرده و گفته:«در منزل این عنصر پاکدست ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ نیم‌سکه، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وجه نقد، ۴۵۴ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال از پول نهاد ریاست‌جمهوری موجود بود و می‌گفتند می‌خواستم پس از بهبود ارتباط‌مان با دولت آقای روحانی پول‌ها را بازگردانیم این در حالی است که این مبلغ جزو بیت‌المال محسوب می‌شد». یک کارشناس اقتصادی در واکنش به این افشاگری از هوش رفت و کارشناسی دیگر اظهار کرد: چند احتمال برای ذخیره‌سازی سکه‌ها و نقدینگی‌ها در خانه این بزرگوار وجود دارد؛ یک) به بانک مرکزی اعتماد نداشتند و اعتقاد داشتند بیت‌المال در خانه جایش امن‌تر است. دو) تفسیرشان از بیت‌المال این‌گونه بود که فکر می‌کردند بیت‌المال، همان مالی است که در خانه مسئولان وجود دارد. سه) بزرگوار عروسی زیاد دعوت می‌شد و حقوق ناچیز دولت کفاف این همه هدیه را نمی‌داد. همه هم که انتظار داشتند آقای فلانی سکه هدیه بدهد! چهار) می‌خواستند بعد از بهبود روابط با دولت روحانی پس بدهند ولی دولت روحانی یهو بدون اینکه حتی یک اس‌ام‌اس بدهد، کات کرد و هدیه رو وا نکرده پس فرستاد، غافل از اینکه هدیه همان سکه‌ها و اموال بود. دیگر نیاز به گفتن نیست که اینجا مقصر چه کسی است!

در این لحظه کارشناس اول که از هوش رفته بود به هوش آمد و با ادامه افشاگری مواجه شد:«صندوقی در نهاد ریاست‌جمهوری برای کارکنان تاسیس شده بود تا به کارکنان وام داده شود. آقای فلانی و ۱۵ تن از کارکنان دولت از صندوق مذکور به عنوان وام ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کردند و بر اساس گزارش دیوان محاسبات، آن‌ها اعلام کردند به استناد موادی از برنامه چهارم توسعه مستضعف هستند و قادر به عودت پول‌ها نیستند و خزانه دولت پول‌ها را پرداخت کند». این کارشناس بار دیگر از هوش رفت و پس از چندی اعلام شد که برنامه چهارم توسعه نیز مورد حمله قلبی قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج