۶۲۹۸۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کانادا به تیم دوگانه ایران ویزا نداد

سرپرست فدراسیون سه گانه دلیل اعزام نشدن دوگانه کاران جوان به مسابقه‌های قهرمانی جهان را ندادن ویزا از سوی سفارت کانادا عنوان کرد.

ایسنا: سرپرست فدراسیون سه گانه دلیل اعزام نشدن دوگانه کاران جوان به مسابقه‌های قهرمانی جهان را ندادن ویزا از سوی سفارت کانادا عنوان کرد.

در حالی که قرار بود پس از اعزام تیم ملی بزرگسالان ایران به مسابقه‌های قهرمانی جهان در کلمبیا، دوگانه کاران جوان نیز در مسابقه‌های قهرمانی جوانان جهان که در شهر اوتاوا کانادا برگزار می‌شود، شرکت کنند، با وجود آمادگی خوب ملی‌پوشان از جمله احسان امینیان، این اعزام انجام نشد.

محمدعلی صبور، سرپرست فدراسیون سه گانه در این رابطه به ایسنا گفت: با توجه به این که در ایران سفارت کانادا نداریم با همکاری کمیته ملی المپیک تلاش کردیم تا از طریق ترکیه روادید بگیریم، حتی تمام هزینه‌های لازم را نیز پرداخت کردیم که مدارک آن نیز موجود است. اما سفارت کانادا به ما ویزا نداد.

وی ادامه داد: ما از تمام ابزارهای ممکن یعنی نامه فدراسیون جهانی سه گانه، نامه دبیرکل کنفدراسیون سه گانه آسیا و حتی از کمک دبیرکل فدراسیون جهانی که خود فردی کانادایی است استفاده کردیم اما نتیجه‌بخش نبود. در واقع کشورهایی مانند کانادا و انگلیس به سختی ویزا می‌دهند و ممکن است این موضوع به دلیل برخی تصمیمات سیاسی باشد که امیدوارم صحت نداشته باشد چون اصولا سیاست جدا از موضوع ورزش است.

صبور در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا این اتفاق و از دست دادن مسابقه‌ی مهمی چون قهرمانی جهان باعث دلسردی ورزشکاران نمی‌شود، تصریح کرد: ورزشکاران باید توجیه شوند، قرار نیست هر اعزامی به هر قیمتی انجام بگیرد چرا که در بحث اعزام به مسابقه‌ها بخشی از کار دست ماست که ما نیز صددرصد اقدامات لازم را به موقع انجام دادیم و مدارک آن موجود است اما بخش دیگری مربوط به کشور میزبان می‌شود. بنابراین زمانی که میزبان مسابقه‌ها روادید ندهد نمی‌توان کاری انجام داد.

وی افزود: البته مسابقه‌های قهرمانی جوانان جهان برای ما خیلی مهم بود و معمولا در هر فدراسیونی رقابت‌های رده امید و جوانان اولویت دارد. همچنین خود ما با بررسی‌هایی که در چند ماه اخیر بر روی عملکرد محمد غزنچای در رده جوانان و احسان امینیان در رده امید انجام دادیم فکر می‌کنم غزنچای جزو ۱۰ نفر برتر رده جوانان و امینیان در میان ۱۵ نفر برتر رده امید قرار می‌گرفت. از سوی دیگر می‌توانستیم از جایگاه خود در جهان متوجه شویم تا برای رقابت‌های سال آینده برنامه‌ریزی کنیم، همانند سلمان تیموری هم‌اکنون متوجه شدیم از مسابقه‌های قهرمانی آسیا تا قهرمانی جهان رشد زیادی داشته است.

وی درباره مسابقه‌های برون مرزی پیش رو برای رشته ورزشی سه گانه نیز بیان کرد: تا برگزاری مسابقه‌های قهرمانی آسیا چندین مسابقه در سطح آسیا برگزار می‌شود اما متاسفانه ما بودجه‌ی شرکت در آن رقابت‌ها را نداریم. کارشناسی‌هایی که وزارت ورزش و جوانان در مورد بودجه فدراسیون انجام می‌دهد، به نظرم کارشناسی شده نیست چرا که از هزینه‌های سرسام‌آور این رشته ورزشی اطلاعی ندارند، حتی یک مسئول رده چهارم وزارت ورزش و جوانان نیز مسابقه‌های ما را از نزدیک مشاهده نکرده است. همچنین ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ چهارم شدیم اما در این سه سال کسی از کمیته ملی المپیک با ما صحبت نکرد که برای مدال‌آوری به چه چیزهایی احتیاج دارید، بنابراین هشدار می‌دهم اگر وضع به همین صورت پیش برود در بازی‌های آسیایی سال آینده ما از جایگاه هفتم و هشتم بالاتر نمی‌رویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعضیا چه ناجوانمردانه بد می کنند افسوس از این همه پلیدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج