adexo3
۶۳۶۱۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

صفحه شخصی مدیرعامل فیس‌ بوک هک شد

خلیل شریتح، هکر فلسطینی یک ایراد فنی در فیسبوک کشف کرده که به هر کاربری اجازه پست گذاشتن در دیوار فیسبوک غریبه ها را می دهد.

صفحه شخصی مدیرعامل فیس‌ بوک هک شد
برترین ها: خلیل شریتح، هکر فلسطینی یک ایراد فنی در فیسبوک کشف کرده که به هر کاربری اجازه پست گذاشتن در دیوار فیسبوک غریبه ها را می دهد.

صفحه شخصی مدیرعامل فیس‌ بوک هک شد

پس از آنکه فیسبوک گزارش باگ توسط شریتح را نادیده گرفت، این هکر جوان روی دیوار زاکربرگ پستی بدین شرح گذاشت:

«نام من خلیل شریتح است. دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته سیستم های اطلاعاتی هستم. می خواستم باگی که در صفحه اصلی شما (www.facebook.com) کشف کردم را گزارش کنم... این باگ به کاربران فیسبوک اجازه می دهد که لینک هایی را در صفحه کاربران دیگر فیسبوک به اشتراک بگذارند، من این باگ را روی دیوار Sarah.Goodin تست کردم و پستم موفقیت آمیز بود.»

صفحه شخصی مدیرعامل فیس‌ بوک هک شد

شریتح که زبان مادری اش عربی است و در فلسطین زندگی می کند، هیچ ارتباطی با خانم گودین، هم دانشگاهی زاکربرگ در هاروارد ندارد. بنابراین شریتح امیدوار بود که این مسئله باعث شود که آنها باور کنند که امنیت فیسبوک مشکل دارد. ولی جواب تیم امنیتی فیسبوک این بود که این باگ نیست.

بنابراین شریتح تصمیم گرفت که این باگ را روی صفحه خود زاکربرگ امتحان کند.

او در پستی که روی صفحه زاکربرگ گذاشت و البته حذف شد نوشت: «ببخشید که حریم خصوصی شما را شکستم... ولی با تمام گزارش هایی که برای تیم فیسبوک نوشتم، چاره دیگری نداشتم.»

صفحه شخصی مدیرعامل فیس‌ بوک هک شد

چند دقیقه بعد درخواست های او از سوی فیسبوک پاسخ داده شد و تیم فیسبوک با او تماس گرفت و پرسید که خلیل چطور توانسته صفحه رئیسشان را هک کند.

البته مت جونز از تیم امنیتی فیسبوک می گوید که این باگ رفع شده است. از آنجائیکه فیسبوک طرحی دارد که بر اساس آن به هکرها رشوه می دهد تا باگ های آن را کشف کنند و به هر گزارش باگ، ۵۰۰ دلار جایزه می دهد، جونز می گوید که شریتح این پول را دریافت نخواهد کرد زیرا او قوانین مربوط به حریم خصوصی را زیر پا گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      دمش گرم .
      اون يكي حقشه.

    • بدون نام

      دمش گرم گوش نکردند اون هم باگ را عملاً به رئیس فیس‌بوک نشان داده از دفعه دیگه کارمندان فیس‌بوک حواس‌شان را جمع می‌کنند که گزارش باگ را جدی بگیرند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج