اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۳۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

غفوری: جای نگرانی نیست!

نتایج ضعیف نوجوانان در بازی‌های آسیایی

نتایج نا امید کننده کاروان ورزشی نوجوانان ایران در رقابت‌های آیسیایی زنگ خطری را برای ورزش ایران به صدا درآورد. کسب جایگاه بیستمی آنهم در آسیا مساله‌ای نبود که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

ایسنا: نتایج نا امید کننده کاروان ورزشی نوجوانان ایران در رقابت‌های آیسیایی زنگ خطری را برای ورزش ایران به صدا درآورد. کسب جایگاه بیستمی آنهم در آسیا مساله‌ای نبود که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

یک متخصص مدیریت ورزشی دلیلی کسب این نتنیجه ضعیف را عدم حضور مدیران ورزشی در بدنه ورزش کشور عنوان می‌کند و البته به طعنه می‌گوید جای نگرانی نیست چرا که در ورزش ایران اساسا کار اصولی و بابرنامه‌ای از سنین پایین شروع نمی‌شود که قرار باشد در آینده روی آن سرمایه گذاری شود.

فرزاد غفوری اضافه می‌کند: البته جای نگرانی چندانی وجود ندارد. ورزش بیشتر به موقعیت‌ها و شانس وابسته است تا کار مدون و برنامه ‌ریزی شده. نتایج درخشانی که در ورزش ایران هم بدست آمده وابسته به کار انفرادی ورزشکار و یا مربی بوده است.

او تصریح می‌کند: به موفقیت‌های ما در المپیک ۲۰۱۲ نگاهی بینداید. اگر محمد بنا نبود کشتی فرنگی می‌توانست این نتایج را کسب کند؟ اگر تلاش‌های احسان حدادی نبود، دووومیدانی ما می‌توانست چنین جایگاهی را کسب کند؟ اگر این ورزشکاران و یا مربیان نباشند ورزش ما می‌تواند چنین افتخاراتی را کسب کند.

غفوری ورزش ایران را چندان بی‌توجه به سنین پایه می‌داند و اضافه می‌کند: به جز کارهایی که در زمان مدیریت افرادی چون مشحون و یزدانی خرم در بسکتبال و والیبال صورت گرفت، چندان کار جدی در عرصه پایه انجام نگرفت. اگر والیبال و بسکتبال ما در حا حاضر می‌درخشد نتیجه کار چندین ساله است. باید بر روی تیم ‌های پایه سرمایه گذاری کرد تا بتوان در آینده به موفقیت دست یافت.

این کارشناس مدیریت ورزشی ادامه می‌دهد: البته گویا جای نگرانی نیست! ورزش ما چندان به سنین پایه وابسته نیست و شاید بخاطر همین هم نباید چندان نگران بود. مدیران ما وقتی بر سر کار می‌آیند برای کار ۱۰ ساله پا به عرصه نمی‌گذارند و فقط برای اینکه در طول حضورشان خوب کار کنند، برنامه ریزی می‌کنند.

غفوری با بیان اینکه روند رشد ورزش ایران در سل‌های اخیر بهتر شده، خاطر نشان کرد: رشد ورزش فقط وابسته به مدال‌های کسب شده توسط قهرمانان حرفه‌های نیست. این رشد باید وابسته به رشد ورزش پایه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج