اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۵۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جودوکارانِ دنبال تابعیت لبنان، برمی‌گردند

سبحان رسولی کاپیتان تیم ملی نوجوانان که ماه قبل درمسابقات جهانی آمریکا به مقام هفتم رسید به همراه حسن خدامرادی ملی‌پوش وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جوانان هم‌ اکنون درلبنان حضوردارند و درتلاش هستند که تابعیت این کشوررا بگیرند.

خبرآنلاین: دو جودوکارایرانی به لبنان رفته اند تا تابعیت این کشور را بگیرند.

سبحان رسولی کاپیتان تیم ملی نوجوانان که ماه قبل درمسابقات جهانی آمریکا به مقام هفتم رسید به همراه حسن خدامرادی ملی‌پوش وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جوانان هم‌ اکنون درلبنان حضوردارند و درتلاش هستند که تابعیت این کشوررا بگیرند. محمد منصوری از مربیان جودوی ایران و سرمربی اسبق تیم جودوی استقلال نیزهمراه این دو جودوکار است و کارهای مربوط به هماهنگی با فدراسیون جودوی لبنان و اقامت این دو ملی پوش را انجام می‌دهد. این در حالی است که آذرماه مسابقه‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا درچین برگزارمی‌شود و این دو جودوکارقصد دارند با تغییرتابعیت درمسابقات چین برای این کشورروی تاتامی بروند.

آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو دراین باره می گوید : «متاسفانه سه روز پیش رئیس فدراسیون لبنان با ما تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد و ما نیز اعلام کردیم که مخالف این هستیم که جودوکاران کشورمان بخواهند تابعیت کشور دیگر را بگیرند. البته به رئیس فدراسیون جودو لبنان نیزاعلام کردیم که درتلاش هستیم تا آنها را متقاعد کنیم تا به ایران بازگردند. ضمن اینکه به زودی دراین باره با فدراسیون جهانی هم مکاتبه می کنیم.»

میراسماعیلی این را گفت و ادامه داد: « این دو ملی‌پوش ازجودوکاران با استعداد جودوی ایران هستند و سال‌ها روی آن‌ها سرمایه‌ گذاری شده تا به این سطح رسیده‌ا‌ند. درباره دلایل تصمیم آنها چیزی نمی دانم ولی احساس می کنم عده ای پشت این قضیه هستند.امیدوارم این دو جودوکارکاری نکنند که به آینده شان لطمعه بخورد ، ما تا جایی که بتوانیم جلوی این کار را خواهیم گرفت و نمی گذاریم کسانی را روی آن ها سرمایه گذاری کرده ایم به راحتی برای کشوردیگری مبارزه کنند.»

نایب رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشت این دوجودوکارمی گوید : « سفر این دو جودوکارشخصی بوده ، درحال تماس با خانواده هایشان هستیم که ازاین طریق آنها بازگردانیم . به شخصه قول می دهم که اگررسولی و خدامرادی به ایران بازگردند آنها را حمایت کنم تا به کارخود در تیم ملی ادامه بدهند. بحث تغییرملیت درجودو متاسفانه فراگیرشده و درمسابقات جهانی برزیل شاهد بودیم که چندین جودوکاردرقالب تیم‌های دیگرشرکت کرده بودند. این موضوع به کشورها لطمه می‌زند چرا که کشوری سال‌ها برای یک ورزشکارسرمایه ‌گذاری می‌کند و خوب نیست که بعد ازاین همه سرمایه‌گذاری در قالب تیم دیگری به میدان برود. به همین دلیل تصمیم دارم به عنوان یکی ازقهرمانان این رشته به ویزررئیس فدراسیون جهانی نامه‌ای ارسال کنم و درخواست کنم به این موضوع رسیدگی کنند و یا قانونی وضع شود تا جلوی مهاجرت سرمایه های ورزشی یک کشورگرفته شود.» وحید سرلک و محسن غفاردو ملی پوش اسبق تیم ملی ایران نیزسه سال قبل تابعیت آلمان را گرفتند و هم‌ اکنون دریکی ازباشگاه‌های آلمان فعالیت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج