اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۸۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

معماي يك مرخصي ساده

پشت قهر كی‌روش چيست؟

علي كفاشيان اگرچه دير با فضاي فوتبال آشنا شد اما حالا به خوبي از چم و خم مديريت فدراسيون آگاه است.او در اولين اقدام سراغ رئيس مجلس رفت و خواستار كمك مردان بهارستان به فدراسيون شد.

سایت گل: بحث اصلي رسانه هاي ورزشي اين روزها به كارلوس كي روش ربط دارد.سرمربي تيم ملي به مرخصي رفته اما يكي از روزنامه هاي ورزشي ادعا كرد كه امكان دارد كي روش ديگر به ايران باز نگردد.پس از از رسانه اي شدن اين خبر اهالي فدراسيون متفق القول مصاحبه كردند و وعده دادند نهايت تا اواخر شهريورماه كي روش در ايران است.اما اصل واقعيت چيست و چرا اين موج رسانه اي راه افتاد و در نهايت سوال اصلي اين است كه چرا بايد مرخصي كي روش مبدل به يك معماي لاينحل شود؟

براي پي بردن به« اصل موضوع» بايد همه چيز را از ابتدا مورد بررسي قرار داد. تيم ملي به جام جهاني صعود كرد و «دولت وقت» قول همكاري به فدراسيون فوتبال را داد اما تا روزهاي پاياني دولت دهم هرگز اين همكاري رنگ واقعيت به خود نگرفت. دولتي كه روزهاي واپسين خود را مي گذارند كارهاي مهمتري(!) براي آينده داشت از اين رو حرف فوتبالي ها روي زمين ماند تا رسيديم به دولت جديد.علي كفاشيان اگرچه دير با فضاي فوتبال آشنا شد اما حالا به خوبي از چم و خم مديريت فدراسيون آگاه است.او در اولين اقدام سراغ رئيس مجلس رفت و خواستار كمك مردان بهارستان به فدراسيون فوتبال شد.در چنين فضايي اعلام شد كه بازي هاي ليگ از هفته ششم به بعد تعطيل مي شود و تيم ملي اردويي را در پرتغال پشت سر مي گذارد. آنچه آن را «بي پولي» عنوان كردند موجب لغو اين اردو شد. اما واكنش كارلوس كي روش به كنسل شدن اين اردو چندان پرهياهو نبود و اين بازخورد از مردي كه خصوصياتش داغ است كمي عجيب بود.

عده اي اعتقاد داشتند فدراسيون براي رسيدن به خواسته هايش(رسيدن بودجه) يك توافق مخفيانه را با كي روش انجام داده است.به زعم آنها از ابتدا هم در برنامه نبود كه از هفته ششم به بعد ليگ برتر دچار وقفه شود چرا كه اصلا قرار نبود تيم ملي در اين برهه كه ده ماه به جام جهاني مانده است به اردو برود.معتقدان به اين« نظريه» مي گويند كارلوس كي روش محال است برابر چنين موضوعي به سادگي كوتاه بيايد و بگويد چون شما پول نداشتيد من هم حاضرم برنامه اي آماده سازي ام را به تعويق بياندازم.با اين وجود لغو اين اردو موجب يك سونامي رسانه اي شد.فدراسيون هم موج به وجود آمده را مناسب مي ديد به سراغ سرپرست موقت وزارت ورزش و جوانان رفت تا به آنها بگويد اين بي پولي ما را درجام جهاني مبدل به زنگ تفريح رقبا مي كند.

در چنين فضايي بود كه كارلوس كي روش سراغ خبرنگاران نزديك به خودش در ايران رفت.سرمربي تيم ملي مي دانست يك مصاحبه آتشين با پر تيرا‍ژترين روزنامه ورزشي ايران مي تواند حرف او را به گوش همه برساند.از اين رو او با خبرنگاري كه با او بيشتر از بقيه ارتباط رسانه اي دارد قرار مصاحبه اي را گذاشت و در گفتگوي خود مدعي شد بزودي به فدراسيون فوتبال مي رود و با تسليم استعفايش به كفاشيان براي هميشه خاك ايران را ترك مي كند.نقشه تا اينجاي كار به نحو عالي پيش رفت.بازتاب اين صحبت ها موجب شد كفاشيان به همراه كي روش به ديدار صالحي اميري(سرپرست وزارت ورزش) برود.گويا در اين نشست كه اخبار ريزش به بيرون درز پيدا نكرد، دولت ضمانت داد هزينه هاي تيم ملي را تامين كند.پس از اين نشست كي روش هم ديگر شكايتي مبني بر بي پولي نكرد و فضاي فوتبال ايران تحت تاثير داربي قرار گرفت.

اما يك روز پس از پايان داربي ناگهان همان روزنامه نزديك به كي روش كه با او مصاحبه اختصاصي و مفصلي را گرفته بود در خبري ادعا كرد كي روش به پرتغال بازگشت و بخاطر مشكلات مالي فدراسيون و رها كردن تيم ملي از سوي دولت، «شايد» از اين سفر باز نگردد.اين خبر كوتاه موج فزاينده اي را در فضاي رسانه اي ايران ايجاد كرد.به فاصله چند روز پس از داربي و خوابيدن موج اين بازي پر هياهو ناگهان رسانه هاي ديگر هم به اين موضوع پرداختند كه شايد كي روش به ايران باز نگردد. اما علي كفاشيان به عنوان رئيس فدراسيون و مهدي محمد نبي در كسوت دبير مجبور شدند روزي دو بار با اصحاب رسانه مصاحبه كنند و قول بدهند كي روش تنها به يك مرخصي معمولي رفته و حتما تا اواخر شهريور به ايران باز مي گردد از سوي ديگر خبرنگار يكي از خبرگزاري ها كه او هم رابطه نزديكي با كي روش دارد موفق شد با سرمربي تيم ملي در پرتغال تماس بگيرد و در مورد اين مرخصي صحبت هايي را با او انجام دهد. در اين مصاحبه ،كي روش تلاش كرد فضا را همچنان مبهم باقي بگذراد.او تنها در خلال اين مكالمه كوتاه عنوان داشت كفاشيان از همه چيز آگاه است و از او بپرسيد چرا در اين مقطع ترجيح دادم در ايران نباشم. همين صحبت هاي كي روش موجب شد برنامه نود به سراغ كفاشيان برود.اما رئيس فدراسيون در گفتگو با مجري اين برنامه ضمانت داد كه هيچ مشكلي بين فدراسيون و كي روش وجود ندارد و اين مربي پرتغالي پس از اتمام مرخصي اش در اواخر ماه جاري به ايران باز مي گردد. كفاشيان همچنين در مصاحبه با ايسنا كه سه شنبه انجام داد مدعي شد خبر قهر كي روش كاملا ساختگي است.

اين تمام ماجراي كي روش با فدراسيون فوتبال بود.آنچه در پايان به عنوان نتيجه گيري مي شود استنباط كرد اين است؛ رسانه هاي نزديك به سرمربي تيم ملي تلاش دارند تا با خلق چنين فضايي اهرم فشار را همچنان بالا نگه دارند تا كي روش سريع تر از قبل به خواسته هاي خود برسد.البته خواسته او چيزي نيست جز فراهم كردن امكانات براي آماده سازي تيم ملي . بنابراين به نظر مي رسد داستان قهر كي روش موضوع جدي اي نباشد و مطابق گفته مسولان فدراسيون اين مربي به موقع از مرخصي اش برگردد.تنها نكته حائز اهميت به زيركي سرمربي تيم ملي مربوط مي شود؛او توانست از يك مرخصي ساده بيشترين بهره برداري را بكند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج