adexo3
۶۶۹۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فرهاد مجيدي حرف‌هاي مدير فني پرسپوليس را تاييد كرد

آغاز جنگ دوباره مايلي‌كهن و قلعه نويي

محمد مایلی‌کهن یکی از چهره‌های خبرساز در فوتبال ایران بوده است که از هر گفت‌وگو با او می‌شود انتظار نتایج عجیب و غریبی داشت. او که مدت‌ها است کمتر مصاحبه می‌کند در گفت‌وگو با دوربین تلویزیون سفره دل باز کرد و جملاتی را به زبان آورد که قبلا هم به نوعی آنها را رسانه‌ای کرده بود.

محمد مایلی‌کهن یکی از چهره‌های خبرساز در فوتبال ایران بوده است که از هر گفت‌وگو با او می‌شود انتظار نتایج عجیب و غریبی داشت. او که مدت‌ها است کمتر مصاحبه می‌کند در گفت‌وگو با دوربین تلویزیون سفره دل باز کرد و جملاتی را به زبان آورد که قبلا هم به نوعی آنها را رسانه‌ای کرده بود.

مایلی‌کهن در بخشی از مصاحبه با برنامه «شوك» ادعا کرد تیمی وجود دارد که بعد از نتیجه نگرفتن در بازی فینال جام حذفی با رشوه دادن به یکی از بازیکنان در بازی برگشت به نتیجه رسید. به عقیده او کلید این تقلب بازیکنی است که در ازای انجام این ماموریت فصل بعد سر از همان قهرمان جام حذفی درآورد. این یک افشاگری کاملا روشن و واضح است که بدون هیچ تردیدی متوجه یکی از دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران است که البته مایلی‌کهن مدیرفنی آن نیست!

ماجرای مورد اشاره مایلی‌کهن به فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال و پگاه گیلان بازمی‌گردد که پگاه بعد از پیروزی یک بر صفر در بازی رفت، در بازی برگشت با ۳ گل مغلوب حریف شد. بازیکن مورد اشاره مایلی‌کهن هم کسی جز ابراهیم تقی‌پور مدافع سابق فوتبال ایران نیست. بازیکنی که فصل بعد از پگاه به استقلال رفت.

مایلی‌کهن که این‌بار هم برای مصونیت از اتفاقات بعدی نام هیچ کس را به زبان نیاورد؛ این حرف‌ها را پیش از این در دوره دعوای شدیدش با امیر قلعه‌نویی به زبان آورده بود. اما پیگیری خاصی در این زمینه انجام نگرفت. با توجه به اینکه این موضوع نه یک اتهام ساده که حقیقتی است درباره تمامیت و کلیت فوتبال ایران سازمان لیگ و کمیته رسیدگی به تخلفات حرف‌های فوتبال باید در این زمینه وارد عمل شده و به اثبات صدق یا کذب بودن اظهارات مدیرفنی پرسپولیس بپردازد.

نکته تاریخی در این زمینه این است که مایلی‌کهن در شرایطی این حرف‌ها را به زبان آورده که خود بقای تیمش در پایان فصل گذشته در لیگ برتر را مدیون همین امیر قلعه‌نویی است که سپاهان را بدون نفرات اصلی به مصاف سایپا فرستاد و بازنده شد. البته در آن زمان مایلی‌کهن اعتراضی به این مساله نداشت.

واکنش قلعه نویی به شوک جدید
سرمربی تراکتورسازی می‌گوید، هر مربی‌ای که در کارش تبانی می‌کند، خدا در این ماه مبارک جوابش را بدهد. حرف‌های محمد مایلی کهن در برنامه شوک بازتاب‌های فراوانی داشت. او از رازی پرده برداشت و اتهاماتی را به اشخاصی وارد کرد که علامت سوال بزرگی را بالای سر طرفداران ورزش به وجود آورده است.اتهاماتی که مایلی کهن با دادن کد آنها را بیان کرد در سایت گل واکاوی شد و سرانجام مشخص شد که مخاطب این اتهامات تیم الف، مربی الف و بازیکن الف بوده است، این یعنی قصه قهرمانی استقلال در سال 84 با پیروزی برابر پگاه در جام حذفی.

در همين رابطه سرمربی تراکتورسازي گفت:«به هر حال الان ماه رمضان است.هم من و هم بقیه مربیان اگر کسی در کارش تبانی کرده است را باید به خدا واگذار کرد. ان‌شاءالله و به حق همین ماه رمضان سخت‌ترین مجازات را برایش در نظر بگیرند. آنهایی هم که به آدم‌های مختلف تهمت می‌زنند اگر تهمتشان نارواست ان‌شاءالله خدا خودش جوابشان را بدهد.»

تایید حرف‌هاي مایلی‌کهن
فرهاد مجيدي كاپيتان تيم استقلال و يكي از بازيكنان تاثيرگذار اين تيم در سال‌هاي اخير در بخشي از گفت‌وگويش حرف‌هاي مايلي‌كهن را تاييد كرد. مجيدي بدون توضيح درباره اتفاقات گفت: «در اینجا به عنوان یک بازیکن تمام صحبت‌های مایلی‌کهن را درباره وضعیت کنونی فوتبال کشور تایید می‌کنم و با ابراز تاسف بیشتر از این حرفی در این مورد نمی‌زنم.»

عصبانيت ابراهيم تقی‌پور
ابراهیم تقی‌پور مدافع سابق پگاه گیلان از حرف‌های محمد مایلی‌کهن به شدت ناراحت و عصبانی است و قرار است شکایت خود را از این مربی دوباره به جریان بیندازد.

تقی‌پور درباره حرف‌های جنجالی مایلی‌کهن می‌گوید: من نمی‌دانم چرا او همیشه دنبال حاشیه است. این آقا دو سال پیش هم‌چنین حرف‌هایی را زد که من شکایت کردم، ولی مرا از پیگیری شکایت منصرف کردند. الان هم درگیر بیماری دخترم هستم که ضربه مغزی شده و در بیمارستان است، ولی مطمئنا تا مدتی دیگر شکایتم را از مایلی‌کهن به جریان می‌اندازم و این موضوع را به صورت قانونی پیگیری خواهم کرد.

او ادامه می‌دهد: این آقا با امیر قلعه‌نویی، علی دایی، علی پروین و بسیاری از بزرگان فوتبال ایران مشکل دارد و نمی‌دانم دنبال چه چیزی است. مایلی‌کهن باعث سقوط پیکان و فولادخوزستان شد و در گرفتن نتایج ضعیف و سقوط تیم‌ها رکوددار است، ولی همیشه تیم می‌گیرد. این درست است من بیایم و بگویم که او با زدوبند تیم می‌گیرد.

رد اتهام تباني از سوي دست‌نشان
سرمربی وقت تیم پگاه گیلان درخصوص مصاحبه جنجالی مایلی‌کهن گفت: مایلی‌کهن آزاد است تا هر حرفی که می‌خواهد بزند، ولی باید دلیل و مدرک بیاورد. من نمی‌دانم او بر چه اساسی این حرف‌ها را زده، ولی باید بگویم که من از تقی‌پور کم کاری و تبانی ندیدم. اگر یادتان باشد ما در حالی که آن بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرده بودیم یک پنالتی صددرصد روی حسین ابراهیمی گرفته نشد و اگر آن پنالتی گرفته می‌شد سرنوشت قهرمان تغییر می‌کرد.

نادر دست‌نشان ادامه می‌دهد: من آن زمان سرمربی پگاه بودم و باید بگویم تقی‌پور تمام تلاش خود را كرد. امیدوارم مایلی‌کهن که در فوتبال ایران به عنوان اسوه اخلاق و شرافت شناخته می‌شود بتواند حرف‌هایش را ثابت کند تا آبروی کسی که تبانی کرده برود و چنین مسائلی در فوتبال دیده نشود.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آغاز جنگ دوباره مايلي‌كهن و قلعه نويي


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج