اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۸۳۷۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ تغییر رویکرد دودی!

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: جناب آقای رسولی، معاون محترم وزیر بهداشت اخیرا در مورد بحث بازگشایی چایخانه‌های سنتی و عرضه قلیان در او‌ن‌ها گفته: «قهوه‌خانه‌ها باید تغییر رویکرد بدهند. قهوه‌خانه‌ها به عرضه و مصرف مواد مجاز مانند چای و غذا و تنقلات مجاز و مورد تایید بپردازند و جذابیت کارشان را صرفا برمبنای قلیان قرار ندهند تا با حذف قلیان کار آن‌ها نیز تعطیل نشود».

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: جناب آقای رسولی، معاون محترم وزیر بهداشت اخیرا در مورد بحث بازگشایی چایخانه‌های سنتی و عرضه قلیان در او‌ن‌ها گفته: «قهوه‌خانه‌ها باید تغییر رویکرد بدهند. قهوه‌خانه‌ها به عرضه و مصرف مواد مجاز مانند چای و غذا و تنقلات مجاز و مورد تایید بپردازند و جذابیت کارشان را صرفا برمبنای قلیان قرار ندهند تا با حذف قلیان کار آن‌ها نیز تعطیل نشود». این حرف در شرایطی زده شده که در حال حاضر پرکاربردترین دیالوگ رد و بدل شده بین جوونا که حتی از «چشات اذیتت نمیکنه! نه! ولی پدرم‌رو دراورده» هم ماندگارتره به شرح زیره:

- چیکار کنیم؟ + بریم قلیون بکشیم

- چی؟ + بریم قلیون بکشیم

-کجا؟ +بریم قلیون بکشیم

- کی؟ + بریم قلیون بکشیم

خب با این اوصاف واقعا قهوه‌خونه بدون قلیون، از عالم بی‌عمل، از زنبور بدون عسل، از گاو بدون شیر و حتی از قرمه سبزیِ بدون گوشت هم بی‌خاصیت‌تر نیست؟ این همه فست‌فود و رستوران رنگ و وارنگ ریخته توی سطح شهر، کسی بخواد غذا بخوره میره اونجا، بخواد تنقلات بخوره میره سیتی‌سنتر شهرشون توی هاپیرمارکت که تازه اگه آخر وقت باشه کلی چیزاشون آف هم میخوره! این حرف آقای رسولی مثل این میمونه که بگن استادیوم‌های فوتبال به‌جای برگزاری مسابقات فوتبال، بیان فیلم پخش کنن واسه جوون‌ها! بعدشم قهوه خونه بدون عرضه قلیون دیگه اسم «قهوه‌خونه» بهش میاد اصلا؟ ما الان توی اصفهان داخل میدون نقش جهان یه قهوه‌خونه خیلی قدیمی داریم به اسم «چاحج میرزا»، اصلا هیبتش به قلیونشه! یعنی اگه قرار باشه توش فقط تنقلات سرو بشه که باید اسمش‌رو بذارن «چاجاستین بیبر!».

اصلا اتحادیه قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌های سنتی هم باید تغییر نام بده اسمش رو بذاره اتحادیه «خوشحالی‌فروشی ^_^». والا به خدا، شما فکر کردید الان که قلیون داخل خیلی از شهرها ممنوعه و یه عده میرن سفره‌خونه بیرون شهر و واسه چهار دونه شیرینی و یکم تخمه و یه سرویس چایی به‌علاوه یه قلیون چیزی حدود ۵۰ هزارتومن پول میدن، یعنی علاقه به تنقلات و خوراکی دارن؟ نه داداش، این قضیه دقیقا مثل کنسرت‌های محمدرضا گلزاره که کسی وقت و هزینه‌اش رو برای شنیدن آهنگ و لذت از صدا و موسیقی صرف نمیکنه بلکه فقط برای خود شخص گلزار میاد کنسرت. الان توی چای‌خونه‌ها هم این قلیون جنبه همون محمدرضاگلزار رو داره که کنسرتش رو اصلا بی‌کلام، بی‌ساز و بی‌آهنگم برگزار کنه و توی پوستر بگن بلیت بخرید بیاد سالن برج میلاد که فقط از نزدیک تماشاش کنین، بازم همون جمعیت جمع میشن!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج