جاباما
۶۸۵۱۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برترین های کنکور ۹۲ نخبه شدند

در سال جاری ۳۹۰ نفر از برترین‌های آزمون‌های سراسری گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک و هنر به عنوان استعدادهای برتر تحت حمایت بنیاد ملی قرار می‌گیرند که این میزان در گذشته ۲۲۰ نفر بوده است.

خبرگزاری مهر: در سال جاری ۳۹۰ نفر از برترین‌های آزمون‌های سراسری گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک و هنر به عنوان استعدادهای برتر تحت حمایت بنیاد ملی قرار می‌گیرند که این میزان در گذشته ۲۲۰ نفر بوده است.

آیین نامه احراز استعداد برتر و نخبگی به منظور تحقق بخشیدن به تاكید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان و در راستای توسعه همه جانبه كشور از سوی بنیاد ملی نخبگان تدوین و اجرا شد.

بر این اساس برترین‌های آزمون سراسری زیرچتر حمایتی بنیاد ملی قرار گرفته است. در این راستا برگزیدگان از میان رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری مقطع كارشناسی از میان ۱۵۰ نفر اول برای رشته‌های ریاضی و فیزیک، ۱۰۰ نفر اول از میان برترین‌های رشته‌ علوم تجربی، ۱۰۰ نفر اول از گروه آزمایشی علوم انسانی و ۴۰ نفر اول رشته‌های هنر به عنوان استعداد برتر تحت پوشش بنیادملی نخبگان قرار می‌گیرند.

نام گروه آزمایشی

تعداد برترین‌های مورد حمایت

ریاضی فیزیک

150

علوم تجربی

100

علوم انسانی

100

هنر

40


این در حالی است که در گذشته تنها 100 نفر اول كنكور ریاضی، 50 نفر اول آزمون سراسری انسانی و علوم تجربی و 20 نفر اول آزمون هنر می‌توانستند مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان شوند كه شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اینكه تفاوت چندانی در سطح استعداد این نفرات وجود نداشت با بررسی‌های صورت گرفته با افزایش تعداد نخبگان كنكور ورودی آزمون سراسری دانشگاه‌ها در سال گذشته موافقت كرد.

برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر داخلی و جهانی، مخترعان و مكتشفان، برگزیدگان از میان نفرات اول دانش آموخته رشته‌های دانشگاهی كارشناسی و بالاتر، برترین‌های مسابقات علوم قرآنی، برگزیدگان نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی داخلی و بین المللی با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان استعداد برتر، شخصیت‌های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور، آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده ادبی و هنری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری، مدرسان و محققان علوم حوزوی از دیگر گروه‌هایی هستند كه در صورت كسب شرایط لازم می‌توانند مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      نخبه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! اول بدونید نخبه یعنی چی و کی بعد لقب بدین...
      آخه نخبه کسیه ک یا چیزی کشف کرده باشه یا اختراع... ب شاعری هم ک توی خاندانش کسی شعر نمیگفته و این اولین بوده میگن نخبه....
      اون دختر 13ساله نخبه است ن اینا..اینا باهوشن...درس خونن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج