۶۹۳۱۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

رنگ کارت حسینی «سیاسی» عوض شد؟

رنگ کارت بازیکنان تنها در صورتی تغییر می کند که داور اشتباهی آشکار کرده باشد، اتفاقی که به نظر می رسد در مورد میثم حسینی نیفتاده باشد .

رنگ کارت حسینی «سیاسی» عوض شد؟
روزنامه تماشا: رنگ کارت بازیکنان تنها در صورتی تغییر می کند که داور اشتباهی آشکار کرده باشد، اتفاقی که به نظر می رسد در مورد میثم حسینی نیفتاده باشد.

تغییر رنگ کارت میثم حسینی از قرمز به زرد توسط کمیته انضباطی جنجالی شد. کمیته انضباطی اعلام کردکه رنگ کارت میثم حسینی از قرمز به زرد تغییر می کند و همین تصمیم سبب انتقاد اعضای کمیته داوران شد.

هدایت ممبینی در این مورد به ایسنا گفت: «تا حالا نشنیده بودم که در جایی چنین تصمیمی گرفته شده باشد، نمی دانم کمیته انضباطی بر چه اساسی چنین تصمیمی گرفته است. شاید ماده ای قانونی در این باره وجود دارد که من نمی دانم اما اگر صرفا به خاطر اشتباه داور چنین تصمیمی گرفته شد، اصلا منطقی نیست.»

این انتقادها در شرایطی مطرح می شود که به نظر می رسد رأی کمیته داوران به خاطر راضی کردن پرسپولیسی ها در کوتاه مدت باشد. یکی از منابع آگاه در فدراسیون فوتبال در این مورد می گوید:«ماده 77 دقیقا اشاره دارد که کمیته انضباطی می تواند در صورت رخ دادن اشتباه آشکار از سوی داور فقط در مورد کارت زرد و قرمز تصمیم داور را تغییر دهد اما به نظر نمی رسد که این تصمیم اشتباه آشکاری از سوی قهرمانی باشد چون هنوز هم کارشناسان در موردش تفاهم ندارند.»

حتی نظر خود داور هم ظاهرا سبب نمی شود که به راحتی رنگ این کارتغییر کند: «فصل گذشته ماجرای هند حاج صفی و پاک شدن کارتش در فدراسیون فوتبال مطرح بود. جلسه ای هم در این مورد تشکیل شد اما چون همه اعضای جلسه رأی به اشتباه بودن کارت ندادند، کارت حاج صفی پاک نشد.»

البته رییس کمیته انضباطی در این مورد به فارس گفته: «داور دو نوع عملکرد در میدان دارد، یک عملکرد فنی و دیگری عملکرد انضباطی و تنبیهی.در موارد فنی اگر داوری مرتکب اشتباه شد، کمیته انضباطی یا هیچ مرجع دیگری نمی تواند به این تصمیمات ورود پیدا کند اما در مورد تصمیمات انضباطی که به طور آشکار دچار اشتباه شده باشد، کمیته انضباطی حق ورود دارد. وقتی خود داور هم بگوید که من اشتباه کرده ام و به جای شماره 17 باید به شماره 7 کارت می دادم، کمیته انضباطی می تواند به آن ورود کند.»

توضیحات رییس کمیته انضباطی اما ظاهرا توجیه کننده نیست. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال می گوید: «در همین صحنه شجاع خلیل زاده به اشتباه کارت زرد نگرفت، پس چرا کمیته انضباطی کارت زدر او را صادر نکرد؟ به نظر من تصمیم گرفته شده توسط کمیته انضباطی سیاسی بوده و می خواستند دل پرسپولیسی ها را به دست بیاورند.»

کجا رأی داور تغییر می کند؟

«اشتباه آشکار» از سوی داور جواب کاملی برای این سوال است. اگر داوری در دادن کارت به یک بازیکن اشتباه کند، اشتباه به این معنی که کارت زرد یک بازیکن را به بازیکن دیگر بدهد یا با تصور اشتباهی از قانون کارت زرد بدهد. به طور مثال برای خروج بازیکن از زمین کارت زردی بدهد که طبق آیین نامه های جدید مستحقش نیست. اینها البته فقط به رنگ کارت ها مربوط می شود و در هیچ مورد دیگری تصمیمات داوری تغییر نمی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      کجای دنیا همچین داورهای افتضاحی داره که ایران داره!
      جایی که داورها رنگ میبازن کارتها هم رنگشون عوض میشه.

    • نادر

      مثل اینکه آقای ممبینی خواب تشریف داشتن.اینهمه میگن افتضاح داوری و خود قهرمانی بابت اشتباهش عذر خواهی کرده این بابا میگه داور اشتباه فاحش نداشته.همینه که اوضاع داوری ما اینجوری شده

    • kerza

      نادر جون آقایون ایران نیستند !!! ظاهرأ در جایی غیر کره زمین تشریف دارند که تا حالا چنین چیزی ندیده اند!!!!!!!!!!!!!!!! شاید فضا وشاید ..............

    • نادر

      مثل اینکه آقای ممبینی خواب تشریف داشتن.اینهمه میگن افتضاح داوری و خود قهرمانی بابت اشتباهش عذر خواهی کرده این بابا میگه داور اشتباه فاحش نداشته.همینه که اوضاع داوری ما اینجوری شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج