اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۷۱۳۶
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ چرا انگلیسی، نه و روسی، آری؟

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: حرف‌هایی که به تازگی از زبان وزیر محترم آموزش و پرورش بیرون اومده مبنی بر تفاهم ایران و روسیه برای تدریس زبان‌های روسی و فارسی در مدارس به عنوان زبان دوم، موجی از واکنش‌های مختلف رو به همراه داشت.

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: حرف‌هایی که به تازگی از زبان وزیر محترم آموزش و پرورش بیرون اومده مبنی بر تفاهم ایران و روسیه برای تدریس زبان‌های روسی و فارسی در مدارس به عنوان زبان دوم، موجی از واکنش‌های مختلف رو به همراه داشت. واکنش‌هایی که باز هم به قول یکی از دوستان نشون داد «تلگرام که افسار آن همچون سگی هار در دست بیگانگان و فضای کثیف آن جولانگاه لوده‌ها و نامحرمان است، جای مناسبی برای حرف حسابی و عالمانه نیست!». در این راستا بنده یک سری دلایل حسابی و عالمانه در مورد چرایی لزوم حذف آموزش زبان انگلیسی و جایگزین کردنش با زبان روسی، بهتون ارائه می‌کنم!

سهل و ممتنع بودن

یکی از مشکلاتی که نسل دهه هشتادی‌ها در مدارس دارن، سخت بودن زبان انگلیسیه! کلی قواعد سخت و کلمات درب و داغون با املاهای عجیب غریب که تا میای یکی رو حفظ کنی، اون یکی یادت میره! در حالی‌که زبان روسی زبان بسیار آسونیه مثل شعرهای شیخ اجل سعدی شیرازی که همگی علاوه بر داشتن مفاهیم عمیق، فهم خیلی آسونی هم داشتن! زبان روسی هم همین حالت رو داره خلاصه، در حالی که بسیار غنی و پرباره، خیلی خیلی راحت فقط با اضافه کردن چندتا اُف به آخر کلمه‌ها، میتونید بر این زبان مسلط شین!

جلوگیری از التهاب بازار زبان

همونطور که یکی از روش‌های پیشنهادی کنترل بازار ارز، جایگزین کردن یورو با دلار در معادلات ارزی بود، با الگوگیری از این حرکت و با جایگزین کردن زبان روسی به جای زبان انگلیسی ما میتونیم پیشاپیش از ایجاد نوسان در قیمت شهریه کلاس‌های زبان‌آموزی جلوگیری کنیم. فقط اگه بتونیم کم کم «روبل» روسیه هم جایگزین این یوروی اروپایی کنیم، خیلی عالی میشه و هیچ بعید نیست التهاب بازار ارز انقدر بخوابه که دلار به قیمت ۴۲۰۰ که هیچ، عین جوراب‌های نانوی داخل مترو تا «سه جفت پنج تومن» هم بیاد پایین!

تنوع زبانی

اصلا خود شما خسته نشدید از این همه انگلیسی حرف زدن؟ فیلم دانلود می‌کنی همه انگلیسی حرف میزنن، آهنگ جدید میاد یارو انگلیسی میخونه!

مهد کودک میری ten green bottles میخونن، مدرسه I go by bus to school everyday دارن یاد میدن، میری دانشگاه زبان خارجه‌شون انگلیسیه!

واسه تنوع و «بازی زبانی» هم که شده دیگه وقتشه زبون دوم رو عوض کنیم! دیگه حوصله‌مون سر رفت، خدایا بسه دیگه! خسته شدیم! چقدر انگلیسی آخه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ههه

    • بدون نام

      وزیراستعفابده تاخرابکاریترنکردی

    • بدون نام

      اصلا جالب نبود

    • بدون نام

      در طول تاریخ همه خیانتهایی که به ایران و ایرانی شده از طرف روسها بوده ولی انداختن گردن انگلیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج