adexo3
۷۱۲۴۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کل فوتبال ايران را فساد نگرفته است

محمد رويانيان مي‌گويد يکي از مافياي فوتبال برايش ۱۴ بار حکم جلب صادر شده اما هنوز دستگير نشده است. او معتقد است پاي نيروهاي امنيتي به پرونده تباني در فوتبال باز نشود، بهتر است.

ایسنا: محمد رويانيان مي‌گويد يکي از مافياي فوتبال برايش ۱۴ بار حکم جلب صادر شده اما هنوز دستگير نشده است. او معتقد است پاي نيروهاي امنيتي به پرونده تباني در فوتبال باز نشود، بهتر است.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در حاشيه ديدار تدارکاتي تيم‌هاي پرسپوليس و ذوب‌آهن که در ورزشگاه درفشي‌فر در حال انجام است، درباره پرونده تباني‌هاي فوتبال اظهار کرد: ادامه يافتن اين پرونده از يک جهت خوب است که با متخلفان آن برخورد شود اما از جهت ديگر بد است، در صورتي که بخواهند قضيه را کش دهند که اين نمي‌تواند براي پاک کردن فوتبال خوب باشد.

او ادامه داد: من امروز به طور مفصل با عليپور صحبت کردم و مي‌خواهم با کفاشيان هم صحبت کنم. اجازه نمي‌دهيم که يکسري از افراد با مصاحبه‌هاي خود جو ايجاد کنند و اينطور القا کنند که برخورد با يک داور يعني برخورد با جامعه داوران. اگر با داور متخلف برخورد نشود، بدون شک اعتماد به جامعه داوري کمتر مي‌شود.

رويانيان با بيان اينکه به نظر من دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي نبايد در اين موضوع وارد شوند گفت: شان مجلس ما بالاست و هنوز اين پرونده به جايي نرسيده که نيروهاي امنيتي بخواهند به آن ورود کنند. من يک واقعيت به شما بگويم و آن اينکه يکي از مافياي فوتبال ۱۴ بار حکم جلب برايش صادر شده اما هنوز نتوانستد او را بگيرند پس شما چطور توقع داريد که در اين‌گونه موارد دستگاه‌هاي امنيتي وارد کار شوند. اگر همه چيز روي اصول و اخلاق انجام شود، چه نيازي به اين کارهاست.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: من اعتقاد ندارم که کل فوتبال ما را فساد گرفته است. اگر با پرونده قهرماني برخورد قاطع شود، همه چيز درست مي‌شود.

خبرنگاري از رويانيان پرسيد حتي اگر پرسپوليس در اين قضيه متضرر شود، که او پاسخ داد: مگر پرسپوليس حق دارد تباني کند و يا رشوه بدهد و رشوه بگيرد. جرم، جرم است و پرسپوليس و غيرپرسپوليس ندارد. شما نگاه کنيد که من در اين دو سال چقدر به داوري اعتراض کردم. فقط دو بار. يک بار فصل گذشته به قضاوت بازي پرسپوليس و آلومينيوم به خاطر بلايي که سر گل‌محمدي آوردند اعتراض کردم و يک بار هم بعد از بازي پرسپوليس و سپاهان بود. در حالي که در اکثر بازي‌ها بازيکنان و مربيان ما به داوري اعتراض داشتند، اما من فقط پس از اين دو بازي فرياد زدم و پايش هم مي‌ايستم حتي زماني که از فوتبال بروم.

او در پاسخ به اين سوال که شما سال گذشته به تباني تيم فوتsالتان اقرار کرديد اما فدراسيون برخوردي صورت نداد گفت: ما را مسخره مي‌کنند و مي‌گويند تيم‌تان تباني کرده اما برخوردي با آن نمي‌شود. من بايد زماني که رشوه مي‌گيرم از آن لحظه عکس بگيرم و گزارش تهيه کنم که وقتي مي‌خواهم به فدراسيون اطلاع دهم، آن مدارک دستم باشد؟ قانون فيفا اين است که شما اگر چيزي را مي‌دانيد، بايد به اطلاع مسوولان برسانيد اما در اينجا وقتي يک مطلع مي‌گويد من چنين مساله‌اي را مي‌دانم، مي‌گويند مدرکت کجاست. پس شما توقع داريد که ما اول تخلف کنيم و بعد به شما گزارش کنيم؟ مي‌دانيد چرا اينگونه است؟ به اين دليل که دروغگويي در فوتبال ايران زياد است. ببينيد من مديرعامل چه چيزهايي ديده‌ام که به فدراسيون رفته‌ام و فرياد زدم.

رويانيان گفت: من راجع به قهرماني کتبا سه مورد را در يک اقرارنامه رسمي با مسووليت خودم نوشتم. از مسوولان فدراسيون مي‌پرسم چرا اينقدر مساله را هم مي‌زنيد؟ مگر علي دايي بعد از بازي با سپاهان دروغ گفت که شما محرومش کرده‌ايد؟ شما آمده‌ايد تخلف داور را قطعي اعلام کرده‌ايد و او را محروم کرده‌ايد، پس علي دايي چرا بايد محروم شود. دايي که بزرگ اين فوتبال است را محروم مي‌کنيد، توقع داريد چه کسي بيايد واقعيت‌ها را بگويد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماندانا

      سردار اینها نمیخوان قضیه رو بشه.چون گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند.

    • ماندانا

      سردار اینها نمیخوان قضیه رو بشه.چون گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج