اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۶۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

صالحی‌امیری: ورزش عرصه سیاست‌ نیست

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: من با اتهام‌زنی و تخریب در عرصه ورزش مخالفم.

خبرگزاری فارس: سیدرضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش در نشست خبری خود گفت: رویکردهای مختلفی در مجموعه ورزش داریم که اولین مورد گسترش فرهنگ اخلاق در همه حوزه‌های ورزش و جوانان است. صحبت از فرهنگ یعنی صحبت از مقوله‌ای به نام اخلاق، ‌نوع دوستی و دگردوستی. فرهنگ انسجام‌بخش است و یک جامعه ملی را تشکیل می‌دهد. جامعه‌ را بدون فرهنگ نمی‌توان اداره کرد. نمی‌توان از جامعه قهرمانی سخن گفت اما فضیلت اخلاقی وجود نداشته باشد. بنابراین مهمترین عرصه برای ما گسترش فضای اخلاقی فرهنگی و معرفتی است.

وی ادامه داد: رویکرد دوم استقرار نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری پایدار در دستگاه است. دوره تصمیمات لحظه‌ای و سلیقه‌ای گذشته است. دستگاه ورشی باید در یک بستر سیاست‌گذاری در برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت حرکت کند. به همین دلیل رسول خادم را انتخاب کردم و برنامه ریزی را به او سپردم. رویکرد سوم قانونگرایی است. رویکرد دولت تدبیر و امید مبتنی بر قانونگرایی است که مرز بایدها ونبایدها را مشخص می‌کند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان رویکرد چهارم را آینده‌نگری معرفی کرد و اظهار داشت: نمی‌توان دستگاهی را در گذشته و در شرایط ایستا نگهداری کرد. نظام ورزش با تحولات داخلی و خارجی باید مطابقت داده شود.

رویکرد پنجم توجه به سرمایه انسانی است ۷ میلیون نفر در قالب هیئت ورزشی و سازماندهی شده فعالیت می‌کنند .ریزش مدیران و گردش مدیران از سیاست‌های ماست.

صالحی امیری افزود: رویکرد ششم استفاده از خرد جمعی برای تصمیم‌گیری است. دوران تصمیم‌گیری فردی گذشته است ما شاهد شورای راهبردی در ورزش حرفه‌ای، همگانی و جوانان خواهیم بود. از همه ظرفیت‌ها نخبگان و مدیران ورزش برای تکامل ورزش بهره خواهیم برد. کاهش تصدی‌گری رویکرد بعدی ماست. برای کاهش تصدی‌گری لازم است دستگاه تصدی‌گری خود را به نهادهای عمومی و مردم واگذار کند که در اولین اقدام کارگروه واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس را مدنظر داریم و در آینده نزدیک نتایج آن را خواهید دید.

* با تخریب و اتهام‌زنی مخالفیم

وی در ادامه رویکردها به سالم‌سازی سیستم از ناپاکی‌ها اشاره کرد و گفت: جامعه ورزش جامعه‌ای سالم، پاک و اخلاق‌مدار است. اما هیچ مجموعه‌ای پیدا نمی‌کنید که از برخی آلودگی‌ها رنج نبرد. در چنین شرایطی باید با مکانیزم‌های سیستمی و قانونی از ورود فساد جلوگیری کرد. رفتار برخی رسانه‌ها را در تخریب اشخاص نمی‌پسندم. انتخاب انسان‌های سالم محیط را پاک می‌کند به همین دلیل اصرار داریم افراد شایسته و با عزت نفس در دستگاه باشند.

صالحی‌امیری در ادامه با بیان اینکه مهمترین نیاز امروز دستگاه ورزش ثبات و آرامش است، خاطرنشان کرد: اگر بنا داریم قهرمانی‌های جدید در عرصه بین‌آلمللی دست پیدا کنیم باید فضای ورزش را با ثبات کنیم.

* ورزش عرصه سیاست‌بازی نیست

سرپرست وزارت ورزش وجوانان پرهیز از سیاست بازی در ورزش را یکی دیگر از رویکردهای خود دانست و اظهار داشت: ورزشی محیطی ملی است و همگان باید با هر نوع گرایشی احساس اطمینان داشته باشند و اصرار داریم محیط ورزش در تمام کشور از سیاست‌زدگی در امان باشد. اجتماعی کردن ورزش هم یکی دیگر از رویکردهاست که در اولین قدم تشکیلات معاونت همگانی را ارتقا دادیم. آمار مشارکت همگانی در ایران حدود ۹ درصد است سیاست ما این است که تا پایان برنامه پنجم تحول جدی داشته باشیم.

وی عدالت در ورزش را آخرین رویکرد خود دانست و گفت: همه فدراسیون‌ها و همه رشته‌ها برای وزارت یکسان هستند البته منظور ما توازن در ورزش است نه تساوی.

* تکریم به معنای رفتن به فرودگاه نیست

صالحی‌امیری در ادامه نشست خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر گلایه کشتی‌گیران از عدم استقبال وزیر و تجهیزات رخ داده تصریح کرد: این را قانون نکنید که وزیر یا سرپرست برای همه ورزش‌ها به فرودگاه برود. تکریم به معنای رفتن به فرودگاه نیست. قبل از اعزام به تمرین کشتی رفتم و برای والیبالیست‌ها هم پس از بازگشت به استقبالشان رفتم هیچ کدام از اینها نگاه تبعیض‌آمیزی نیست. برداشت مشاوران این بود به اردوی کشتی بروم. همه عزیزان برای ما یکسان هستند. بنا داریم در سطح ملی با حضور مقامات عالی‌رتبه از قهرمانان تجلیل کنیم که این تجلیل صوری نخواهد بود ما تکریم برابر خواهیم داشت.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره فساد در فوتبال پرسید، گفت: بنای کار ما جنجال نیست. برخوردهایی با فساد در برخی نقاط انجام شده است. راه مقابله با فساد ایجاد سازوکار انضباطی و قانونی است. اگر بستر سالم باشد و افراد ناسالم، محیط آلوده می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر بودجه وزارت ورزش اظهار داشت: واقعیت این است بودجه ورزش در بدترین شرایط خودش قرار دارد. سقف بودجه متناسب با جامعه ورزش نیست ما دو مشکل در سطح ملی داریم که کشور با کمبود منابع مواجه است و همچنین عملکرد و مدیریت ناصحیح در دولت گذشته شرایطی را ایجاد کرده که امروز دستگاه‌های دولتی از جمله ورزش با انباشت مشکل بودجه‌ای مواجه هستند.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۲۰۰ ورزشگاه نیمه تمام وجود دارد، تصریح کرد: این ورزشگاه‌ها به مردم تعهد شده و عدم پیش‌بینی حداقل امکانات نشان از سوء‌مدیریت دارد ما موظفیم بتوانیم با چند سازوکار همزمان یعنی تلاش برای ایجاد یک همگرایی با دولت خصوصا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحولی را در بودجه سال ۹۳ ایجاد کنیم. رویکرد دوم تلاش برای مشارکت جویی مردم و تعاونی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ورزش است تا از این طریق بخشی از کاهش بودجه را جبران کنیم. دکتر جهانگیری و نوبخت در جلسات ما حاضر شدند و از نزدیک با مشکلات آشنا شدند. نوبخت قول مساعد برای افزایش بودجه داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج