۷۱۸۳۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طنز؛ نامه‌ای به وزیر محترم ارتباطات و فناوری

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

جناب آقای دکتر آذری جهرمی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام

ما قبلا یک‌سری نامه به ريیس‌جمهور نوشتیم ولی جوابی نگرفتیم. برای همین تصمیم گرفتیم مستقیم با خود شما مکاتبه کنیم. به هرحال هر چه باشد، تقریبا همسن و سال هستیم و زبان همدیگر را بهتر متوجه می‌شویم.

وقتی ريیس‌جمهور شما را به عنوان وزیر معرفی کرد، ما خیلی خوشحال شدیم. گفتیم بالاخره یک دهه شصتی پیدا شد که برخلاف حرف آقای جهانگیری، هر جا پا می‌گذارد، مشکل ایجاد نمی‌کند. البته معاون ريیس‌جمهور آن موقع این حرف را نزده بودند ولی بعدا که زدند. خلاصه اینکه ما یک‌جوری حس کردیم بالاخره یک نفر از نسل ما پیدا شده که توانسته در بالاترین سطح مدیریتی کشور حضور پیدا کند و کلی خوشحال شدیم.

ما یک ریز با شما همذات پنداری می‌کردیم. حتی وقتی دکتر روحانی گفت «وزیر همین‌جا قول می‌دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نرود»، یک آن فکر کردم خودم هستم و پدرم دارد از طرفِ من، به شوهر عمه‌ام قول می‌دهد و زیر چشمی به من چشمک می‌زند. اصلا دیدن شما برای ما یک حال خوشی ایجاد می‌کند. تا جایی که در خیالاتم، انگار خودم وزیر شدم. فقط مشکل این است که من از وزارت هیچ سررشته‌ای ندارم و نمی‌دانم شما آنجا چه کارهایی می‌کنید. برای همین در خیالم می‌آیم پشت میز وزارت می‌نشینم و دیوار را نگاه می‌کنم.

وقتی شما استعفا دادید، من خیلی غصه خوردم. باز خدا را شکر يا ريیس‌جمهور استعفای شما را قبول نکرد يا خبر تكذيب شد، بالاخره اين اتفاق رخ نداد. ما که می‌دانیم شما دستت روی دکمه فیلترینگ نرفته. اصلا این از اقبال ما دهه شصتی‌هاست که هر اتفاقی میفتد اول می‌آیند سراغ ما بیچاره‌ها. این دهه پنجاهی‌ها هم که همیشه‌ خدا از ما طلبکارند. نمونه‌اش همین مدیر پیام‌رسان سروش! هرچیزی می‌شود، می‌آید به شما غرش را می‌زند. اصلا این‌ها کارشان همین است. من خودم یک برادر دهه پنجاهی دارم، هنوزم که هنوز است به من زور می‌گوید.

گویا یکی دو روز پیش اعلام کردید که این فیلترشکن‌ها، باج افزارند و قرار است جلوی آن‌ها را بگیرید. خواستم به شما اعلام کنم که این تصمیم خیلی هوشمندانه است. ما خودمان در صدا و سیما دیدیم که تلگرام عامل همه بدبختی‌های نوعِ بشر است. بیشتر مخاطبان تلگرام هم همین دهه هفتادی‌ها هستند. اصلا این دهه هفتادی‌ها کِی وقت کردند انقدر پر رو بشوند؟! زمان ما این‌قدر تنوع فیلترشکن نبود! یکی دو تا بود که با بدبختی و اینترنت دیال‌آپ می‌رفتیم استفاده می‌کردیم. نهایت یک فیلمی هم می‌دیدیم و تمام. این بچه‌ها الان خیلی بی‌ادب شده‌اند و همیشه‌ خدا از آدم طلبکارند. اصلا معلوم نیست با این همه تنوع فیلترشکن، می‌خواهند چه کارهایی بکنند.

آقای دکتر! حالا که باهم صمیمی‌تر شدیم اجازه دارم شما را با اسم کوچک صدا کنم؟! خُب جواد جان! به هر حال من و شما از یک نسلِ داغ دیده هستیم. یک چیزی می‌گویم لطفا رویم را زمین نینداز. من هر دفعه تويیتر بودم، دیدم شما خیلی فعال و همیشه آنلاین هستید. مرامی لطفا به ما هم بگو که فیلترشکن چی استفاده می‌کنی؟! این سایفون پدر ما را در آورده!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج