adexo3
۷۲۰۷۸
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ADSL مخابرات به زودی کلا قطع خواهد شد

«ADSL مخابرات به علت بدهی به سازمان زیرساخت قطع خواهد شد.» این خبری است که روز گذشته در سر خط خبرها قرار گرفت و آتش اختلافات میان مخابرات و شرت زیرساخت را بیش از پیش شعله ور کرد.

ADSL مخابرات به زودی کلا قطع خواهد شد

روزنامه هفت صبح: «ADSL مخابرات به علت بدهی به سازمان زیرساخت قطع خواهد شد.» این خبری است که روز گذشته در سر خط خبرها قرار گرفت و آتش اختلافات میان مخابرات و شرت زیرساخت را بیش از پیش شعله ور کرد.

اختلافات میان وزارت ارتباطات و مخابرات که از تعرفه های تلفن همراه آغاز شد. این روزها به حوزه اینترنت پرسرعت هم کشیده شد و مخابراتی ها اعلام کردند مسئولان زیر ساخت فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات را به بهانه بدهی قطع کردند و با این اقدام در آینده ای نزدیک ADSL مخابرات قطع خواهد شد.

در طرف دیگر اما مسئولان شرکت زیرساخت در گفتگو با هفت صبح می گویند مخابرات از سال 86 تاکنون در مجموع 450 میلیارد تومان به شرکت زیر ساخت بدهی دارد. پای سازمان تنظیم مقررات هم به ماجرا باز شده و مخابراتی ها هم معتقد هستند که این سازمان به صورت یکطرفه از شرکت مخابرات حمایت می کند و حامی مردم نیست.

صحبت هایی که پاسخ تند مسئولان سازمان تنظیم مقررات را در پی داشت و معاون این سازمان به هفت صبح گفت که مخابرات در زمینه اینترنت پرسرعت گرانفروشی و کم فروشی می کند و مردم از این شرکت اینترنت خریداری نکنند. هفت صبح جزئیات این اتفاقات را در گفت و گو با مسئولان مرتبط بررسی کرده است.

مخابرات: بدهی نداریم

ماجرا از این قرار است که شرکت زیر ساخت به عنوان متولی پهنای باند در کشور و زیرمجموعه وزارت ارتباطات مسئول در اختیار قراردادن اینترنت به کلیه شرکت های اینترنتی و از جمله مخابرات است. با روی کار آمدن وزارت ارتباطات جدید اختلافات میان این وزارتخانه و شرکت مخابرات به شدت بالا گرفته و دوئل های عجیبی میان آنها برقرار شده است. تعرفه مکالمات همراه اول نقطه اول ماجرا بودو پس از آن نحوه خصوصی سازی مخابرات و تعرفه های تلفن ثابت به محل اختلافات دیگری تبدیل شد. در روز گذشته اینترنت پر سرعت مخابرات به مرحله چهارم اختلافات بدل گشت و معاون شرکت مخابرات ایران از دستور مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت برای توقف فروش پنهای باند اینترنت به مخابرات خبر داد.

داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت به بهانه اختلاف حساب و بدهی فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات را متوقف کرده است، گفت: «شرکت مخابرات ایران شاید اختلاف حسب جزیی با شرکت ارتباطات زیرساخت داشته باشد اما بدهی به این شرکت نداشته و این در حالی است که زیرساخت بدون برگزاری جلسه و ارائه جزئیات این بدهی، در اقدامی فروش پهنای باند اینترنت را به مخابرات متوقف کرده است. متاسفانه در این جریان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به جای آنکه حامی مردم باشد به صورت یکطرفه از شرکت ارتباطات زیرساخت حمایت می کند و در نامه ای به مخابرات اعلام کرده که اگر می خواهید پهنای باند دریافت کنید بدهی خود را بپردازید و در این نامه اشاره ای به مبلغ بدهی مخابرات نشده است.

مخابرات آمادگی خود را برای مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت و شفاف شدن بدهی عنوان شده اعلام کرده اما تاکنون جلسه ای در این زمینه از سوی این شرکت ترتیب داده نشده است. هم اکنون تمامی استان ها نیاز به پهنای باند اینترنت داشته و تقاضای خود را پیش از این به شرکت زیرساخت اعلام کرده اند که دستور توقف فروش، توقف توسعه، ADSL در کشور را به همراه دارد. عدم اختصاص پهنای باند اینترنت به مخابرات نه تنها تقاضای متقاضیان ADSL را بی پاسخ گذاشت بلکه برای مشترکان فعلی مخابرات نیز مشکلاتی را به همراه دارد چرا که در صورت قطعی لینک و بروز مشکلات فنی، مخابرات امکان پشتیبانی از سرویس را با وجود محدودیت پهنای باند نخواهد داشت.»

زیرساخت: مخابرات 450 میلیارد تومان بدهی دارد

برخلاف صحبت های مسئولان مخابرات اما شرکت زیرساخت می گوید برخلاف صحبت های مسئولان مخابرات اما شرکت زیرساخت می گوید مخابرات بدهی های هنگفتی به این شرکت دارد که تاکنون پرداخت نشده است. در همین رابطه محمد علی آخوندزاده، رئیس روابط رسانه ای شرکت ارتباطات زیرساخت به هفت صبح می گوید: «مخابرات در مجموعه 4500 میلیارد ریال به زیرساخت بدهی دارد که این مبلغ مربوط به سال 86 تا امروز است. همچنین ما تاکنون اینترنت مخابرات را قطع نکرده ایم و برخی صحبت ها خلاف واقع است.»

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار ما از آمار تفکیکی بدهی های مخابرات ابراز بی اطلاعی می کند و می گوید آماری از میزان بدهی های مخابرات در زمینه اینترنت ندارد. مجید خباز معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت ارتباطات زیرساخت نیز تمامی صحبت های مسئولان مخابرات را رد می کند و می گوید: «طی چند سال اخیر بیش از 20 جلسه با مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و همراه اول داشته ایم که تمامی مستندات و توافقات و صورتجلسه های آن موجود است و در نهایت تلاش شده است هیچ ابهامی در این تعاملات باقی نماند.

شرکت مخابرات ایران و همراه اول بدهی قابل توجه 4500 میلیارد ریالی به شرکت ارتباطات زیرساخت دارند. هنگامی که مشتریان شرکت مخابرات ایران در پرداخت بدهی های خود تاخیر می کنند. آن شرکت ها فورا ارتباط مشتریانشان را قطع و علاوه بر جریمه حتی هزینه قطع و وصل مجدد را از آنها مطالبه می کند و تا بدهی خود را نپردازند ارتباط آنها را برقرار نمی کند، در حالی که شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن احترام به مشتریان خود تاکنون هیچگاه با مشتریانش اینگونه رفتار نکرده است.»

سازمان تنظیم مقررات: از مخابرات اینترنت نخرید!

در رابطه با صحبت های مخابراتی ها و این جمله سخنگوی شرکت مبنی بر حمایت یکطرفه از شرکت زیرساخت و عدم حمایت از مردم، حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به هفت صبح می گوید: «ما از مردمان حمایت می کنیم و به همین دلیل به آنها توصیه می کنیم از شرکت مخابرات اینترنت پرسرعت تهیه نکنند. این شرکت در زمینه ارائه اینترنت به کاربران گرانفروشی و کم فروشی انجام می دهدت و به همین علت لیستی از شرکت های مناسب برای تهیه اینترنت در دست تهیه داریم که مردم تنها از آنها اینترنت بگیرند.

به عنوان مثال چندی پیش اینترنت برخی مناطق شرکت مخابرات با اختلال مواجه و یا قطع شد و ما از مسئولان شرکت مخابرات درخواست کردیم که در این زمینه به کاربران خود اطلاع رسانی کنند. مسئولان این شرکت پس از چند روز وقفه به ما اعلام کردند این مشکل برای کاربران زیادی اتفاق نیفتاده و فقط 80 هزار مشترک با آن مشکل روبرو شده اند! آیا از نظر مسئولان این سازمان 80 هزار مشترک تعداد زیادی نیست و برای آنها اهمیت ندارد؟ به همین دلایل به کاربران توصیه می کنیم از شرکت مخابرات که اقدام به کم فروشی و گرانفروشی می کند اینترنت تهیه نکنند.»

وزارت ارتباطات: مخابرات بدهی های خود را پرداخت کند

دکتر محمدرضا فرنقی زاد رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در رابطه با انتقادهای مخابرات مبنی بر قطع اینترنت آنها به هفت صبح می گوید: «شرکت مخابرات و همراه اول با کوچکترین بدهی در صورت حساب مشترکان خود اقدام به قطع ارتباطات آنها می کنند اما چرا نسبت به قطع اینترنت خود به علت بدهی معترض هستند؟ شرکت مخابرات برای زیرساخت به عنوان یک مشترکی محسوب می شود که از امکانات دولتی استفاده می کند. شرکت زیرساخت هم طبق قانون موظف است در صورت وجود بدهی در حساب های مخابرات ارتباطات آنها را محدود کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      تو رو خدا نگاه کنید افسار مملکت دست چه افرادی افتاده !

    • مملی

      شرت مخابرات دیگه چیه؟

    • moein

      چقدر بدبخت و مفلوک هستیم ما ایرانی ها
      خاک تو سرمون
      مخابرات که سر ساعت قطع میکنه اینترنتو و موقع وصل کردن میگه ساعت 7 غروب وصل میشه
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      چقدر پول واسه ساعاتی در جیب بیت المفت!!!! مخابرات میره؟

    • فاطمه

      این چه مسخره بازیه که در آوردن؟مشکلات شما چه ربطی به مردم داره؟

    • عادل

      مخابرات همون بهتر که کلا اینترنتش قطع بشه.
      من الان یه سالی میشه که از adsl مخابرات استفاده می کنم فقط اولش خوب بود الان با اینکه سرعتم رو افزایش دادم و هزینه ی بیشتر میدم ولی خیلی افتضاحه و تا یه هفته دیگه اصلا عوضش می کنم

    • حامد

      سرعت اینترنتشان ضعیف و هم سست است و گران!

    • سمیرا

      من خودم کارمند مخابراتم بخش فروش ای دی اس ال ینی یه هفته ست بیچهاره شدم از بس جواب تلفن به ملت دادم به خاطر این قطعی اینترنت
      واقعا نمیدونم چرا باید با وجود این همه درامد باید بدهی داشته باشند
      بماند که من 3ماه حقوق نگرفتم+همکارام
      خدا به دادمان برسد

    • زهسارا

      ما تازه هفته قبل ثبت نام کرديم اي دي اس ال مخابرات .تا الان.وصل نشده.هرطرف هم که تماس ميگيريم پاسخگو نيستن.در نهايت امروز گفتن که اگه حل نشه مشکل مخابرات هزينه ي پرداختي رو برگشت ميده!ما که چشممون آب نميخوره.

    • هرمز

      با عرض سلام
      بنده هم سال پیش بمدت یکسال اینترنت مخابرات 1 مگابیت گرفتم جدا از قعطی پیاپی در اویل خوب بود اما از عید به این ور سرعت به 512 کاهش پیدا کرد و چندبار که اعتراض کردم فقط وعده سر خرمن دادن و گفتن که درست میشه اما تا حالا که نشده
      با تشکر

    • واحدی

      باسلام.واقعا برای شرکت مخابرات گران فروش و کم فروش متاسفم.همیشه همین جوره؟ فقط دزدان حلبی آباد دزدند؟ آفتابه دزدان فقط دزدند؟ چرا کسی نیست جواب مردم را بدهد؟ هر گیگ 4500تومان آخرشم این خبرها .بازهم تاسف

    • بدبخت

      بابا من دیوونه شدم یکی یه کاری بکنه

    • رحیم

      سلام با عرض تمنا و خواهش من یک نظر به مخابرات دارم لطفا این نو ع اینترنتو از کشور بیرون کنید اگه توانایی فروش نت ارزون تر و منصفانه تر روندارید همین ترحا بمونه بشر ط. صحیح مباحصه کردن حجم مشترکین این بزرگ ترین مشکله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج