۷۳۲۷۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

شایع ترین بیماری روانی چیست؟

دبیرعلمی سی‌امین کنگره روانپزشکی ایران گفت: اختلال اضطرابی با ۱۵.۶ درصد شیوع، از شایعترین بیماریهای روانی است.

خبرگزاری مهر: دبیرعلمی سی‌امین کنگره روانپزشکی ایران گفت: اختلال اضطرابی با ۱۵.۶ درصد شیوع، از شایعترین بیماریهای روانی است.

دکتر غلامرضا حاجتی روز سه شنبه در حاشیه سی‌امین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان ایران که در بیمارستان میلاد برگزار می شود، افزود: بر اساس طرح پیمایش سلامت روانی که در سال ۸۹ و ۹۰ انجام شده و شیوع انواع اختلالات روانی که مورد بررسی قرار گرفته است، شایعترین بیماریهای روانی شامل اختلال اضطرابی و اختلالات خلقی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بیماریهای روانی اختلال اضطرابی با ۱۵.۶ درصد شیوع بیشترین گروه بیماریهاست که شامل پنیچ (هول)، وسواس، استرس پس از حادثه و انواع فوبیا از شایعترین بیماریهای روانی است. این بیماریها در زنان ۲ برابر مردان است و در کشور ما نسبت به بیشتر کشورهای دنیا شیوع‌ بیشتری دارد.

دبیر علمی سی‌امین کنگره روانپزشکی ایران ادامه داد: دومین گروه بیماریهای روانی شایع، اختلالات خلقی است که افسردگی عمده یا ماژور در راس آنهاست و میزان شیوع آن ۱۳.۶ درصد است.

حاجتی در رابطه با جامعه آماری طرح پیمایش ملی سلامت روان، گفت: این جامعه آماری شامل ۸۰۰۰ نفر از افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله بوده و مربوط به سال ۸۹ تا ۹۰ است.

وی با اشاره به مصرف انواع مواد در افراد، افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد مصرف‌ کننده انواع موادمخدر هستند که حدود ۳ درصد از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند. این افراد در جوامع شهری سنین پایین‌تر جامعه و در شرق کشور بیشتر از سایر گروهها هستند. همچنین افراد بیکار در سطوح اجتماعی و اقتصادی پایین‌تر تعداد بیشتری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر را تشکیل می‌دهند.

حاجتی تصریح کرد: مصرف ماده تریاک و شبه تریاک بیشترین موادی است که افراد به مصرف آن گرایش دارند که این طرح قاطع‌ترین تحقیقات در زمینه مواد مخدر است.

وی گفت: از هر ۴ نفر بیمار که در بیمارستانهای عمومی بستری می‌شوند، یک نفر دچار مشکلات روانپزشکی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج