اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۴۹۴۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سفر بلاتر نگاه دنیا را به ایران عوض می‌کند

کارشناس فوتبال و رییس پیشین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال می‌گوید که به حضور سپ بلاتر در تهران و نتایج مثبت این رویداد خیلی خوشبین است و معتقد است که حضور رییس فیفا و همراهانش در ایران، اذعان عمومی دنیا را نسبت به فوتبال ایران و توانایی‌هایش بهبود می‌بخشد.

ایسنا: کارشناس فوتبال و رییس پیشین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال می‌گوید که به حضور سپ بلاتر در تهران و نتایج مثبت این رویداد خیلی خوشبین است و معتقد است که حضور رییس فیفا و همراهانش در ایران، اذعان عمومی دنیا را نسبت به فوتبال ایران و توانایی‌هایش بهبود می‌بخشد.

مرتضی محصص درباره فرصت حضور سپ بلاتر در تهران و راهکارهای استفاده از این فرصت، شرایط ایران را برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ صحبت کرد. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

*سپ بلاتر چهارشنبه به ایران می‌آید. این حضور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این مساله را بسیار مفید می‌دانم. اینطور نیست که بلاتر بتواند هر سال به ایران بیاید.شرایط بلاتر برای سفر به کشورهای مختلف سخت است. با توجه به شرایطی که فوتبال ما در سال جام جهانی دارد، حضور بلاتر در ایران را به فال نیک می‌گیرم و فکر می‌کنم که زمان مناسبی را برای سفر بلاتر به ایران انتخاب کرده‌ایم.

*بلاتر در ایران علاوه بر حضور در همایش علم و فوتبال، با مقامات ورزشی کشور هم دیدار می‌کند اما شاید مهم‌ترین دیدار او با حسن روحانی، رییس جمهور باشد. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ملاقات بلاتر و دکتر روحانی فراتر از مسائل ورزشی است. این دیدار نتایج خوبی برای فوتبال ما خواهد داشت. بازتاب دیدار بلاتر و رییس جمهور ایران در رسانه‌های خارجی خیلی کمک می‌کند که فوتبال موفقیت‌های بیشتری داشته باشد. دیدار بلاتر و همراهانش با دکتر روحانی انعکاس خوبی خواهد داشت. به هرحال تا آخرین روزی که بلاتر ریاست فیفا را برعهده دارد، صاحب قدرت بالایی است و داشتن روابط خوب و راضی کننده از هر دو طرف به موفقیت ما کمک می‌کند.

*بلاتر در تهران همایش علم و فوتبال را هم افتتاح می‌کند در این باره چه نظری دارید؟

این کنگره از نظر علمی خوب است اما در درجه بالاتر ما امسال به برگزاری اردوهای مناسب و دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند دنیا نیاز داریم که حضور بلاتر در ایران به این مساله کمک شایانی می‌کند. بودن او در ایران انعکاس خوبی در دنیا دارد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. مطمئن هستم که پس از بازگشت بلاتر به سوئیس شاهد رخدادهای خوبی خواهیم بود.

*حضور بلاتر در ایران چگونه می‌تواند به دیدارهای تدارکاتی تیم ملی کمک کند؟

بلاتر شخصا نمی‌تواند برای ما حریف تدارکاتی پیدا کند اما سفرش به ایران تنش‌هایی که کشورهای دیگر علیه ما ایجاد می‌کنند و توان ما را به اندازه خودشان نمی‌دانند، برطرف می‌شود. ما کره‌جنوبی را بردیم و به جام جهانی رفتیم اما در جام جهانی قبلی نبودیم و قهرمان آسیا هم نشدیم بنابراین در ذهن حریف‌های قدرتمند امتیازی نداریم. حضور مقامات عالی‌رتبه فیفا در ایران اذهان همگان را تغییر می‌دهد.

*فدراسیون فوتبال درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ را ارائه کرده است. حضور بلاتر و سلمان در ایران در این زمینه کمکی به ایران می‌کند؟

ما برای کسب میزبانی احتیاج به تغییرات در استادیوم‌ها داریم. ورزشگاه‌های ما ممکن است برای لیگ برتر مناسب باشند اما برای میزبانی جام‌ملت‌ها کافی نیست. باید این تضمین وجود داشته باشد که نوسازی و بهسازی ورزشگاه‌ها انجام می‌شود. برای میزبانی جام ملت‌ها نیازمند ورزشگاه‌های مدرن هستیم.

* چقدر امیدوارید که میزبانی جام ملت‌های آسیا به ایران برسد؟

کفاشیان در این مورد خیلی خوشبینانه حرف می‌زند. پس مطمئنا برنامه‌ای برای آن دارد. با این استادیوم‌ها کار سخت است. مگر این‌که برنامه داشته باشیم. البته برای این کار هشت سال فرصت داریم. باید از تجربه استرالیا استفاده کنیم که چه برنامه‌ای داشته و در مدت آماده‌سازی برای جام ملت‌ها چه تغییرات و سازماندهی‌هایی داشته است.

* در مجموع شانس ایران را برای کسب میزبانی زیاد می‌دانید یا کم؟

احساس می‌کنم شانس بسیار زیادی داریم چون مدت زیادی است که میزبانی نداشته‌ایم و صعودمان به جام جهانی هم در این کار موثر است.

* ایران و کشورهایی که خواستار میزبانی بودند باید تضمین‌های خاصی را به AFC می‌دادند. آیا دیدار رییس AFC با رییس‌جمهور ایران و تاکید برای تضمین‌ها نقشی در اعطای میزبانی به ایران خواهد داشت؟

این تضمین‌ها برای کشوری مثل ایران چیزی نیست. ایران کشور فقیری نیست و نمی‌توانیم خود را ضعیف جلوه دهیم. باید دارای برنامه باشیم. باید امکاناتمان مدرن و متقاعدکننده باشد. در این جلسات و دیدارها می‌توانیم روی ذهن مدیران AFC اثر مثبت بگذاریم. کسب میزبانی جام ملت‌ها کار بسیار سختی است. خودم در سال ۲۰۱۱ ناظر AFC بودم و دیدم که قطری‌ها چقدر برای این کار تلاش کرده بودند. در قطر حتی راهنماها خارجی و اغلب استرالیایی بودند و معلوم بود که قطری‌ها برای میزبانی جام ملت‌ها از شرکت‌های مختلف استفاده کرده‌اند. ایران با قطر خیلی فرق می‌کند و ما از نظر نیروی انسانی متخصص با آنها قابل مقایسه نیستیم. رییس‌جمهور روحانی هم از زمان آمدنش نشان داده که نظرش به این مساله مثبت بوده و این مساله این نوید را می‌دهد که ما به میزبانی جام ملت‌های آسیا برسیم.

* پس حضور و کمک دکتر روحانی را در این مسیر خیلی موثر می‌دانید؟

دکتر روحانی فردی بسیار متفکر است و اول خوب فکر می‌کند و سپس صحبت می‌کند. این مساله می‌تواند الگوی خوبی باشد. آمدن دکتر رحانی را به فال نیک می‌گیرم و مطمئن هستم که دیدار ایشان با بلاتر شروع خوبی برای توجه به فوتبال ایران خواهد بود.

* و حرف پایانی.

با تمام احترامی که برای سایر ورزش‌ها قائلم باید قبول کنیم که فوتبال از نظر تعداد علاقه‌مندان و تجارتی که در آن هست، حرف اول را در دنیا می‌زند. سفر بلاتر به ایران - هرچند کوتاه - باعث می‌شود که دنیا نگاه مثبتی به فوتبال ایران داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج