اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۲۰۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رویانیان: پرسپولیس دیگر پول ندارد

پرسپوليسي كه فصل پيش به بازيكنانش پورشه و بنز و BMW مي‌داد امروز مشكل مالي دارد. اين را نه تنها در كلام بازيكنان اين تيم بلكه از حرف‌هاي خصوصي كاركنان باشگاه هم مي‌توان متوجه شد.....

اعتماد: پرسپوليسي كه فصل پيش به بازيكنانش پورشه و بنز و BMW مي‌داد امروز مشكل مالي دارد. اين را نه تنها در كلام بازيكنان اين تيم بلكه از حرف‌هاي خصوصي كاركنان باشگاه هم مي‌توان متوجه شد. محمد رويانيان، مديرعامل سرخ‌ها هم برخلاف گذشته كه هر ساعت خبر و مصاحبه جديدي از او روي خبرگزاري‌ها و سايت‌ها منتشر مي‌شد كمتر راضي به گفت‌وگو مي‌شود. او هنوز از كساني كه در فصل گذشته باعث شدند او نتواند برنامه‌هايش را پيش ببرد ناراحت است. رويانيان در گفت‌وگوي اختصاصي درباره مشكلات مالي اين روزهاي باشگاه مي‌گويد: «بدهي مال مرد است و نگراني‌اي از اين بابت ندارد.»

برعكس گذشته اين روزها كمتر شاهد مصاحبه‌هايتان هستيم. دليل اين سكوت‌تان چيست؟

ما كه آنقدر حرف زده‌ايم، هرچقدر كمتر صحبت كنيم بهتر است. هرچند موقع سكوت‌مان هم مجبورمان مي‌كنند حرف بزنيم. اميدوارم بتوانم بيشتر سكوت كنم تا اينكه حرف بزنم و مجبورم نكنند كه مصاحبه كنم.

اين ادامه همان قسم‌تان است كه گفته بوديد ديگر مصاحبه نمي‌كنم يا اينكه كمي احساس ضعف مي‌كنيد؟!

نه، مشكلي ندارم اما ترجيح مي‌دهم اين روزها كمي كمتر مصاحبه كنم. خدا را شكر كه اوضاع تيم خوب است و مشكلي نداريم.

علي دايي گفته بود شما تنها هستيد. چه مشكلاتي داريد كه سرمربي تيم‌تان به آن اشاره كرده است؟

از روزي كه به پرسپوليس آمده‌ام مزه حمايت، پشتيباني و همدلي را از سوي افرادي كه بالاي سرمان هستند نچشيده‌ام. اصلا نفهميديم حمايت يعني چه! به ويژه در مباحث مالي. فقط يك نفر در پرسپوليس دنبال پول درآوردن و حل مشكلات مالي است و آن يك نفر هم خودم هستم. دايي هم اين را از نزديك ديده است. هيچكس در هيات‌مديره يا وزارت ورزش به ما كمك نكرده است. سه فصل است كه با پرسپوليس كار مي‌كنم. فصل اول باشگاه را از حبيب كاشاني تحويل گرفتم اما يك ريال به بازيكنان پول نداده بودند. بعد از آن با مانوئل ژوزه، يحيي گل‌محمدي و الان هم با علي دايي كار مي‌كنيم اما تازه امسال دولت به ما يك ميليارد پول داده است. در حالي كه به تيم رقيب ما سه ميليارد داده‌اند. خب اين تنهايي را دايي ديده است البته بايد به او بگويم كه من دو سال گذشته هم تنها بودم و شما نديديد.

موضوع استعفايتان به كجا رسيد؟ اينكه مي‌گويند احتمال دارد فرد ديگري به جاي شما به پرسپوليس بيايد چقدر صحت دارد؟

ما كه چند ماه است داريم اين مسائل را مي‌شنويم. با اين حال من استعفا داده‌ام و آن را پس نمي‌گيرم و نخواهم گرفت. تا زماني كه كسي نيامده وظيفه دارم شب و روز كار كنم. اگر هم كسي آمد به هواداران پرسپوليس قول مي‌دهم كه بيشتر از الان به پرسپوليس توجه و به پيشرفت آن كمك مي‌كنم اما اينكه مي‌گويند فرد ديگري مي‌آيد فعلا صحت ندارد.

شما هميشه مي‌گفتيد وقتي از پرسپوليس برويد هم شرايط مالي اين باشگاه خوب خواهد بود اما الان بيشتر بازيكنان از وضعيت مالي گلايه دارند.

خب بعضي وقت‌ها آدم بي‌پول مي‌شود! مهم اين است كه جريان اقتصادي وجود داشته باشد. همه جا همينطور است. مگر ما در بحث پرداخت يارانه‌ها مشكل نداريم؟ يا خيلي از سرمايه‌داران و شركت‌ها بدهي ندارند؟ آنها هم گاهي بي‌پول مي‌شوند. اينكه دليل نمي‌شود. ممكن است بعدا پولدار شويم. حرف ما اين است كه سه فصل است كار مي‌كنيم و بيش از ۵۰ ميليارد خرج كرده‌ايم اما آقايان چقدر به ما كمك كرده‌اند؟ با اين شرايط اگر بانك هم بوديم پولمان تمام مي‌شد! حالا منتظريم كه دولت كمك كند.

كلي وعده و وعيد از شما شنيديم كه قرار است رستوران و هواپيما و نوشابه و دانشگاه پرسپوليس براي‌تان درآمدزايي كند اما نه تنها خبري از آنها نيست بلكه امروز از زبان شما مي‌شنويم كه مشكل مالي داريد و...

به نظر خودتان خبري نيست؟ آخرين كار دانشگاه ما كتاب علم و فوتبال بود كه سپ بلاتر خيلي از آن خوشش آمد و يك نسخه از آن را امضا كرد. الان دانشگاه ما نزديك به ۶۰۰ دانشجو دارد و با كمك خدا كارش را به خوبي انجام مي‌دهد و يكي از موفق‌ترين دانشگاه‌هاي كشور بوده و همه شرايطش عالي است.

رستوران‌هاي ما هم يكي پس از ديگري افتتاح مي‌شود. دو هفته پيش يك شعبه و دو هفته ديگر هم شعبه ديگري افتتاح خواهد شد. فروشگاه‌هاي كالا و خدمات پرسپوليس هم طبق برنامه در سراسر كشور آغاز به كار مي‌كنند.

ما يك برنامه درازمدت داريم. جواب دادن كارهاي اقتصادي مثل خم رنگرزي نيست كه سريع باشد. ممكن است بعد از رفتن من هم اين كارها همچنان جواب دهد. الان ما داريم بذرها را مي‌كاريم. اگر بودم كه خودم كشت مي‌كنم و اگر هم نه مدير بعدي پرسپوليس كشت خواهد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج