adexo3
۷۷۶۳۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پروین: بزرگ تر از میلان را دیده ام!

سرمربی تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس گفت: من از رویارویی با ستارگان میلان استرسی ندارم، چون بازی‌های بزرگ‌تر از این هم دیده‌ام.

فارس: سرمربی تیم فوتبال پیشکسوتان پرسپولیس گفت: من از رویارویی با ستارگان میلان استرسی ندارم، چون بازی‌های بزرگ‌تر از این هم دیده‌ام.

علی پروین قرار است ۷ آذر پس از ۸ سال دوری از نیمکت فوتبال دوباره در ورزشگاه آزادی روی نیمکت بنشیند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت تیم پیشکسوتان و موفقیت تیم ملی فوتبال و والیبال کشورمان و برخی از مسائل صحبت کرد:

آقای پروین بالاخره سرمربی پرسپولیس شدید.

نه بابا این حرف‌ها چیست. ما همیشه عاشق این تیم بودیم و تکلیفی را به ما کردند که ما هم سعی کردیم با درخواست‌ها و صحبت‌هایی که شده خاطرات گذشته را زنده کنیم. بالاخره من قبلا هم گفتم از سکوها تا وجب به وجب آزادی و حتی شیرودی برای من خاطره است که هیچ وقت پاک نمی‌شود. حالا قرار است ستارگان میلان هم به خاطرات قبلی من اضافه شوند.

بالاخره بازیکنان را انتخاب کردید؟

جلسات خوبی را داشتیم. مو سفیدها و بزرگان دور همدیگر نشستند تا با یک خرد جمعی یک تیم خوب را انتخاب کنیم. امیدوارم که بتوانیم یک تیم خوب را جمع و جور کنیم تا انشاءالله یک بازی خوب مقابل بهترین‌های میلان برگزار کنیم.

قطعا می‌دانید بعد از این موضوع حرف و حدیث‌های زیادی هم مطرح می‌شود.

پیشکسوتان پرسپولیس همه بزرگند، از آنهایی که با آنها توپ زده‌ام و یا شاگرد من بودند. ما به دنبال یک تصمیم جمعی هستیم و انشاءالله همه با هم کمک می‌کنند تا هیچ مشکلی پیش نیاید. نگران نباشید، بالاخره پرسپولیس بزرگ پیشکسوتان زیادی دارد و ما سعی می‌کنیم از همه آنها به یک نحوی استفاده کنیم. در بازی روی سکو، روی نیمکت و یا خیلی جاها مهم این است که این بزرگان کنار هم جمع شوند.

از کی استارت می‌زنید؟

اگر خدا بخواهد از شنبه شروع می‌کنیم. البته تمرینی که نداریم باید دو تیم بشویم با دو دروازه فوتبال بازی کنیم تا بچه‌ها یک کم با هم هماهنگ شوند. این موضوع هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد اما ما امیدواریم که انشاءالله مردم روز جمعه به ورزشگاه آزادی بیایند تا با حضور پررنگ‌شان این کار قشنگ را زیباتر کنند.

پس از چند سال دوری از نیمکت حالا در آستانه دیدار با ستارگان میلان استرس ندارید؟

نه من بازی‌های بزرگ‌تر از این را هم دیده‌ام. چه استرسی؟! ما انشاءالله سعی خواهیم کرد کاری کنیم که یک بازی خوب در یک فضای خوب برگزار شود. البته شما رسانه‌ها به همه پیشکسوتان هم به هم کمک کنید.

برخی‌ها می‌گویند از همین الان برخی بازیکنان مثل ناصر محمدخانی دعوت نشده‌اند.

ما هنوز لیستی را آماده نکرده‌ایم. من باشم و ناصر را انتخاب نکنم؟ ناصر یکی از بهترین‌ها بود. از قبلا هم گفتم از فوتبال او همیشه لذت می‌بردم اما انشاءالله وقتی که لیست آماده شد آن را آماده می‌کنیم تا خیال همه راحت شود.

حتما شنیده‌اید که علی دایی هم اعلام کرده نمی‌آید.

اینها همه شاگردان من هستند، بالاخره دایی هم بازی سختی در پیش دارد اما انشاءالله تا پنجشنبه خدا بزرگ است.

از بازی با ستارگان میلان بگذریم و به تیم ملی برسیم. نظرت درباره بازی روز گذشته تیم ملی برابر لبنان چیست؟

من قبلا هم گفتم تایلند و لبنان برای ما زنگ تفریح هستند و نباید زیاد آنها را بزرگ کرد. البته ما به این بازی‌ها به صورت دیدار تدارکاتی نگاه کردیم. همین که بعد از جام جهانی به جام ملت‌ها رفتیم خوب است و از الان باید بیشتر به فکر جام جهانی باشیم و بازی‌های تدارکاتی پرقدرتی می‌خواهیم. دیدید در اتفاقاتی که در لبنان افتاد و بمب‌گذاری و اتفاقات حاشیه‌ای بچه‌های ما با یک هماهنگی بسیار خوب لبنان را شکست دادند و ثابت کردند نتیجه قبلی هم در لبنان یک اتفاق بود. ما باید بیشتر به فکر تیم ملی کشورمان باشیم. خدا را شکر این روزها روزهای خوبی را در ورزش داریم که نباید به سادگی از آن گذشت.

منظورتان غیر از فوتبال چه اتفاق دیگری است؟

ما در والیبال شاهکار کرده‌ایم. دیگر ایتالیا نمی‌تواند مانعی برای والیبال ما باشد، از طرفی دیگر درست است که ما به برزیل باختیم اما آنها را خیلی اذیت کردیم. والیبال ما برابر ایتالیا خودتان دیدید که چه بلایی سر آنها آورد. در شکل و شمایلشان همه چیز مشخص بود. واقعا خیلی چسبید و جا دارد این موفقیت والیبالیست‌ها را که در جهان قدرت خود را به نمایش گذاشتند تبریک بگویم. این کار بزرگی بود که باید به آنها توجه بیشتری شود.

پس از بازی تیم ملی لذت بردید؟

بله همین که بچه‌ها پیروز می‌شوند من هم مثل بچه‌ها خوشحال می‌شوم اما واقعا به جز بازی تیم‌های ملی دیشب در فوتبال یک روز دیگر بود.

منظورتان چیست؟

فکر کنم کمتر کسی است که بازی سوئد و پرتغال را ندید. واقعا این رونالدو چه اعجوبه‌ای در فوتبال است. او از فرصت‌های ۵ درصدی استفاده می‌کند و چه طور با دو گلش پرتغال را به جام جهانی برد. چه کارهایی که در زمین این رونالدو نمی‌کند. واقعا لذت بردم.

پس حتما طرفدار پرتغال هستید؟

من طرفدار فوتبال زیبا هستم اما خداوکیلی خیلی خوشحال شدم که فرانسه هم به جام جهانی صعود کرد. حیف بود این تیم به جام جهانی نرود. در کل از بازی‌های دیشب لذت بردیم چون فوتبال‌های تمام عیار بود اما اگر پرتغال رونالدو را نداشت چه اتفاقی می‌افتاد. این حساسیت‌ها نشان می‌دهد که چقدر صعود تیم‌ها به جام جهانی برای همه ارزش دارد. پس ما هم کار بزرگی با رفتن به جام جهانی انجام دادیم.

در پایان اگر حرفی دارید بگویید؟

انشاءالله بتوانیم با تیم خوبی مقابل ستارگان میلان قرار بگیریم وامیدوارم هواداران ما نیز پرسپولیس را تنها نگذارند. تیم خوبی را ایتالیایی‌ها روانه تهران می‌کنند و مطمئن باشید آنها حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند. چون می‌خواهند آنها خودشان را ثابت کنند و انشاءالله همه با هم کمک کنیم یک روز خوب اتفاق بیفتد و از برو بچه‌های ما تقدیر خوبی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاوری

      پروین با پرسپولیس تیم پنارول اروگوئه قهرمان باشگاههای جهان رو تو تهران با تک گل مرحوم ایرج سلیمانی شکست داد.
      با تیم کلونی تهران 6 تا به بایرن مونیخ زد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج