اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

در برنامه نود چه گذشت؟

سوالی که در گلوی عادل گیر کرده بود

عادل فردوسی پور این هفته موضوع سقف قرارداد در فوتبال را در برنامه اش مورد بررسی قرارداد. او به همین منظور بیژن ذوالفقارنسب و عزیزالله محمدی را به استودیو نود دعوت کرد تا آنها در این باره نظر بدهند.

برنامه نود این هفته نیز با بررسی موضوع ˝سقف قرارداد در فوتبال کشور˝ روی آنتن رفت.

عادل فردوسی پور این هفته موضوع سقف قرارداد در فوتبال را در برنامه اش مورد بررسی قرارداد. او به همین منظور بیژن ذوالفقارنسب و عزیزالله محمدی را به استودیو نود دعوت کرد تا آنها در این باره نظر بدهند. البته این مساله در اواسط برنامه بررسی شد که در ادامه توضیحات آن ارائه می شود.

تمرین لیگ برتری های مس سرچشمه در کنار نونهالان
اولین گزارش نود مربوط به محل تمرین تیم مس سرچشمه بود. بازیکنان این تیم در حالی تمرین می کردند که در گوشه دیگری از محل تمرین نونهالان زیادی حضور داشتند. سرویس بهداشتی کثیف این محل تمرین نیز به تصویر کشیده شد تا این امکانات ضعیف نمایان‌تر شود. البته مسوول مجموعه ورزشی برای آنکه آبروی کرمانی ها بیشتر از این نرود، اجازه فیلمبرداری در بخش های دیگر را نداد.

همچنین تماشاگران سرچشمه که از این مسائل ناراضی بودند، اعتقاد داشتند تیمشان "هووی" مس کرمان است و به همین دلیل به آن رسیدگی نمی شود.

گل دوم پرسپولیس مردود شد
در بررسی صحنه های داوری دیدار پرسپولیس و مس سرچشمه کرمان، مسعود مرادی کارشناس برنامه اعتقاد داشت گل دوم پرسپولیس در شرایطی به ثمر رسید که محمد نوری ابتدا با دست توپ را کنترل کرد. فردوسی پور نیز به این نکته اشاره کرد که اگر این گل در جریان بازی مردود اعلام می شد، مشخص نبود وضعیت سرخپوشان الان چگونه بود.

دفاع عادل از گزارشگر اصفهان
اولین کسی که روی خط تلفنی برنامه نود آمد، اصغر فروتن سرپرست ذوب آهن بود. او معتقد بود جریمه 50 میلیونی محمد قاضی براساس قوانین باشگاه صورت گرفته و حتی تقصیر را بر گردن گزارشگر بازی با فولاد انداخت. فردوسی پور نیز با اشاره به اینکه اعتراض بازیکنان ذوب آهن به تعویض شدن تبدیل به یک اپیدمی در این باشگاه شده است، از گزارشگر اصفهانی حمایت کرد و او را بی تقصیر دانست.

وضعیت بحرانی باشگاه ها برای حرفه ای شدن و صحبت های عزیزالله محمدی
در حالی که بیش از یک ساعت از شروع برنامه گذشته بود، بررسی بحث اصلی یعنی همان سقف قرارداد با حضور بیژن ذوالفقارنسب و عزیزالله محمدی آغاز شد.

عزیزمحمدی در ابتدا گفت که شرایط حرفه ای شدن باید تا تاریخ ۱۱/۱۰/۹۱ رعایت شود، در غیر این صورت نمی توانیم مجوز حرفه ای بودن بگیریم. او از لفظ "وضعیت بحرانی" برای فوتبال کشور نیز اشاره کرد و درخواست نمود شرایط رعایت شود.

رییس سازمان لیگ در ادامه اشاره کرد که در ژاپن، استرالیا، آمریکا و حتی دسته های اول به پایین لیگ انگلیس نیز سقف قرارداد وجود دارد. بحث او با کارشناس و همچنین مجری برنامه تا جایی پیش رفت که اعلام کرد برای اجرای قانون سقف قرارداد فقط یک مامور است. رییس سازمان لیگ در پاسخ به برخی منتقدان نیز گفت برخی از آنها از همین فوتبالی که می گویند ناپاک است، پول درمی‌آورند.

رواج دروغ و تقلب در فوتبال کشور و نظر ذوالفقارنسب
بیژن ذوالفقارنسب در صحبت های خود گفت که اجرای قانون سقف قرارداد توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ غیر عملی است. او عنوان کرد که بیشتر مدیران به فدراسیون آمار دروغ درباره قراردادها داده اند و باید این سیستم در درون باشگاه ها اجرا شود و سازمان لیگ به دنبال تقویم بازی ها و اینگونه مسائل باشد.

عضو کمیته فنی پرسپولیس اظهار داشت که بعضی باشگاه ها و فوتبالیست ها با اجرای فعلی قانون سقف قرارداد، دروغ و تقلب را یاد می گیرند و به همین دلیل فلسفه ورزش نیز از بین می رود.

انتقاد اهالی فوتبال از سقف قرارداد
در مصاحبه هایی که از افرادی همچون مجید جلالی، غلامحسین پیروانی و حسین فرکی پخش شد، همگی معتقد بودند که اینگونه اجرای سقف غلط است و در بیشتر جاها نیز رعایت نمی شود. با وجود تمامی این حرف ها، عزیزالله محمدی معتقد بود که سقف قرارداد در بیشتر موارد رعایت شده است.

رحمتی: من زیاده خواه نیستم/ پیشنهاد چهار برابری سقف قرارداد را رد کردم
سید مهدی رحمتی دروازه بان ملی پوش استقلال که یکی از سوژه های فردوسی پور در موضوع سقف قرارداد بود، به روی خط برنامه آمد و با گفتن جمله "امشب برایم سنگ تمام گذاشتید آقای فردوسی پور" صحبت هایش را آغاز کرد.

او که از نام بردن اسمش به عنوان کسی که سقف را رعایت نکرده، ناراحت بود، گفت: رییس سازمان لیگ به بنده اطمینان کرد و من هم سقف قرارداد را رعایت کردم.من زیاده خواه نیستم و هیچ پیشنهاد میلیاردی نیز ندادم. حتی همه دیدند که بعد از امضای قراردادم با استقلال حواشی خوابید؛ زیرا شخص رییس سازمان لیگ تمام بندهای قرارداد من را خوانده بود.

سنگزبان استقلال به این موضوع نیز اشاره کرد که از یکی از باشگاه ها پیشنهادی 4 برابر مبلغ سقف قرارداد دریافت کرده بود، اما آن را رد کرد تا جواب اعتماد مسوولان را بدهد.

سوالی که در گلوی فردوسی پور گیر کرده بود
شرایط دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در راه حرفه ای شدن یکی دیگر از مباحثی بود که مجری نود درباره اش از عزیزالله محمدی سوال کرد. میهمان برنامه نیز با گفتن این جمله که "انگار این سوال در گلویتان گیر کرده بود" به فردوسی پور خندید. با اعلام رییس سازمان لیگ، مشخص شد که سرخابی ها برای تشکیل مجمع باشگاه خود فقط تا ۱۱ شهریور فرصت دارند؛ وگرنه معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد.

انتقاد مجری از استقلال
غیبت مجتبی جباری در تمرینات استقلال و بلافاصله حضور در بازی مقابل فجر سپاسی شیراز موضوع دیگر برنامه نود بود. فردوسی پور پس از پخش صحبت های جباری و پرویز مظلومی، گفت: باید سنگ بنای باشگاه محکم تر شود. نهایت اینکه جباری بازی نمی کرد، این بود که برد 2-0 استقلال تبدیل به 2-1 می شد و اتفاق خاصی رخ نمی داد.

چاقو کشی در گیلان و اظهارات مدیران عامل داماش و تراکتورسازی
پیش از بازی داماش و تراکتورسازی در گیلان، یکی از هواداران تیم تبریز توسط چاقوی هواداران میزبان مجروع شده بود.این مساله و همچنین حاشیه های تماشاگران در بازی باعث شد مدیران عامل دو تیم به روی خط برنامه بیایند.

امیر عابدینی مدیرعامل داماش گفت که هواداران میهمان شب قبل از بازی کاروانال شادی به راه انداختند و مردم گیلان را تحقیر کردند. او عنوان کرد که تراکتورسازی باید روندی را اتخاد کند که کمترین حوادث در بازی هایش پیش بیاید.

محمدحسین جعفری مدیرعامل تراکتورسازی نیز اظهار داشت ایجاد کارناوال شادی توسط آذری های مقیم رشت صورت گرفته است. او به این نکته نیز اشاره کرد که فحاشی به آذری ها و ایجاد مشکل برای تیمش یک جریان هدایت شده بود.

در پایان برنامه نیز مشخص شد ۹۱ درصد مردم یعنی بیش از ۲ میلیون نفر در نظرسنجی برنامه که "رعایت شدن یا نشدن سقف قرارداد در فوتبال کشور" بود، به رعایت نشدن رای داده اند و تنها ۹ درصد معتقد بودند سقف قرارداد رعایت شده است. در این نظرسنجی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شرکت کردند.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سوالی که در گلوی عادل گیر کرده بود


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج