adexo3
۸۰۵۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هاشمیان: نباید رویا پردازی کنیم

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان گفت: با توجه به شرایط فعلی فوتبال ایران و گروهی که در آن قرار داریم، گرفتن نتایج آبرومند و تلاش تا آخرین لحظه نتیجه خوبی برای ما خواهد بود.

تسنیم: وحید هاشمیان درباره قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صحبت‌های زیر را انجام داد.

نظرتان درباره گروه‌بندی جام جهانی چیست؟

تیم های برتر جهان به جام جهانی صعود کرده‌اند و خوب‌های جهان راهی برزیل شدند و آنهایی که ضعیف بودند حذف شدند. به نظرم سخت‌ترین گروه جام جهانی گروه B است که اسپانیا و هلند فینالیست‌های جام جهانی قبلی در این گروه قرار گرفتند.

گروهی که ایران در آن قرار گرفت نمی‌توانست آسان‌تر باشد؟

در گروه ما آرژانتین تیم سختی خواهد بود و بعد از این تیم هم نیجریه تیم بسیار قدرتمندی است. تقریبا همان تیم‌هایی هستند که نوجوانان در جام جهانی با آنها بازی کردند در برزیل هم با ما هم‌گروه شدند. در بین تیم‌های اروپایی هم نمی‌توان گفت تیمی راحت است اما دست‌کم بوسنی نسبت به فرانسه، انگلیس، هلند و ... حریف سبک‌تری است. ایران در کل در گروه سختی قرار گرفته است. نباید خودمان را گول بزنیم و مثلا بگوییم اگر در گروه دیگری بودیم بهتر بود و شانس‌مان بیشتر می‌شد. این صحبت‌ها درست نیست.

به نظرتان با این گروه ایران چه نتیجه‌ای باید بگیرد؟

بهترین نتیجه برای ما این است که در جام جهانی از هیچ تیمی نترسیم و بازی خودمان را انجام دهیم. نباید رویا پردازی کنیم و باید واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم.

اما مهدوی‌کیا گفت بعد از ۴ دوره تجربه در جام جهانی اگر تلاش کنیم شانس صعود هم خواهیم داشت!

هر کسی نظر خودش را دارد. اینکه ما چهارمین دوره حضورمان را در جام جهانی تجربه می‌کنیم درست است اما این ۴ دوره متوالی نبوده و ۴ نسل مختلف در جام جهانی حضور داشتند. ۴ نسل مختلف که بازیکنان هم عوض شده‌اند، مدیریت تغییر کرده و فوتبال، یک نسل عوض کرده است. تجربه با گذر زمان و بازی کردن به دست می‌آید و این نیست که ما در دوره اولی که در جام جهانی حاضر شدیم و توانستیم با آرژانتین مساوی کنیم، این بار هم می‌توانیم با آنها مساوی کنیم.

یعنی غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال نمی‌تواند نتایج غیرقابل پیش بینی رقم بزند؟

بعضی مواقع شرایط روز یک تیم نیست و یک موقع دیدید ۲ بازیکن کارت قرمز گرفتند و شرایط به کلی تغییر کرد. این شرایط غیرقابل پیش بینی فوتبال است اما به نظر من با توجه به شرایط فعلی فوتبال ایران و گروهی که در آن قرا رداریم، گرفتن نتایج آبرومند و تلاش تا آخرین لحظه نتیجه خوبی برای ما خواهد بود.

چگونه باید خودمان را برای بازی در این گروه آماده کنیم؟

باید بازی‌های تدارکاتی خوب برای تیم ملی تدارک ببینیم و با سیستم کشورهای هم‌گروه‌مان آشنا شویم. با تیم‌های آمریکای جنوبی و آفریقایی بازی کنیم تا شرایط آرژانتین و نیجریه برای ما شبیه‌سازی شود. همچنین دیدار تدارکاتی با کرواسی هم می‌تواند برای ما خوب باشد تا برای دیدار با بوسنی آماده شویم. اردوهای تدارکاتی مناسب باید برای تیم ملی در نظر گرفته شود.

از حالا همه درباره بازی با آرژانتین و رویارویی با مسی بهترین بازیکن جهان صحبت می‌کنند. فکر می‌کنید بازی ایران و آرژانتین چه شرایطی داشته باشد؟

بالاخره همه بازی‌ها سخت است و تمام تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند بازیکن بزرگ دارند. فرقی ندارد جلوی چه تیمی قرار بگیریم آرژانتین مسی را دارد و پرتغال رونالدو و آلمان اوزیل را دارند و هر کشوری در جام جهانی بازیکن خوب در ترکیبش خواهد داشت.

درباره گروه G هم صحبت کنید. آلمان، پرتغال، آمریکا و غنا...

من تیم آلمان را خیلی دوست دارم. نه به این خاطر که اینجا بازی کردم و زندگی می‌کنم، بلکه از بچگی طرفدار آلمان و بعد هم طرفدار آرژانتین بودم و امیدوارم آلمان در جام جهانی کسب مقام کند. البته بازی در برزیل برای تیم‌های اروپایی سخت است چون اروپایی‌ها به گرمای هوا و رطوبت عادت ندارند. در کل گروه G برای آلمان سخت است، چون پرتغال تیم خوبی دارد و از سوی دیگر کلینزمن سرمربی آمریکا هم شناخت خوبی از آلمان دارد. غنا و نیجریه هم تیم‌های خوب و قدرتمند آفریقایی هستند که البته من معتقدم هنوز تاکتیک خوبی در فوتبال ندارند.

گروه مرگ جام جهانی کدام گروه است؟

به نظرم هیچ گروهی گروه مرگ نیست. اگر تیمی می‌خواهد موفق باشد و مقام بیاورد، در هر گروهی قرار بگیرد باید حریفانش را شکست بدهد و با قدرت از گروهش صعود کند. به همین دلیل من به گروه مرگ اعتقادی ندارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج