adexo3
۸۱۲۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

با پای خود به تور فوتبالی اعراب افتادیم

تلاش های فدراسیون ایران برای ایجاد تغییرات در گروه بندی بازی های آسیایی تنها یک نتیجه داشت؛ منطقه بندی بازی ها در دو گروه شرق و غرب. اتفاقی که اگرچه هزینه تیم ها را کاهش می دهد اما سطح کیفی بازی ها را کم می کند.

خبرآنلاین: قرعه کشی بازی های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴ درحالی انجام شد و ۴ نماینده ایران حریفان شان را شناختند که این بازی ها بار دیگر تنها در دو منطقه شرق و غرب برگزار می شود. مثل ادوار ابتدایی اجرای این طرح و نمایندگان هیچ یک از این دو زون تا بازی فینال به هم برخورد نمی کنند. اتفاقی که البته یک حسن برای تیم های ایرانی دارد:« کاهش هزینه ها؛ این خودش نکته مهمی است. ما تیم های مان سفرهای کوتاه تری را طی می کنند و این یعنی خستگی بازیکنان و احتمال آسیب دیدگی ناشی از خستگی شان کم می شود.» مهدی تاج این جمله را می گوید. او به عنوان رئیس سازمان لیگ ایران کمتر از یک ماه قبل به نشست سران فوتبال کشورهای عربی به امارات رفت. جایی که ایران می خواست تقویم بازی ها را تغییر دهد اما با واکنش سخت عرب ها و ازبکها مواجه شد. بر خلاف آنچه ایران باور داشت ، این عرب ها بودند که نمی خواستند برنامه بازی ها عوض شود. ایران به دلیل بازی های پیش روی جام جهانی باید زمان مسابقات را عوض می کرد. خواستی که البته خواست کره و ژاپن هم هست چون آنها دیگر از دروازه آسیا گذشتند و می خواهند با فصل فوتبال جهان همسو باشند چون در آن صورت می توانند سرعت رشد فوتبال شان را بالا ببرند. اما ایران در غرب آسیا درگیر برنامه ریزی های موضعی غربی ها شد و زیر بار این خواسته رفت:« مثلا عربستان مشکل حج را داشت. امارات و قطر می گفتند ماه رمضان باید لیگ های شان تعطیل باشد و مشکل ازبکستان هم سرما بود پس خواسته ما به تعویق افتاد. قرار شد فعلا این تصمیم تغییر مناطق تصویب شود و بعد برویم به سراغ بحث تقویم بازی ها. قرار شد کروش برود تا در آن باره و ضررهایی که این شکل از تقویم برای شرق آسیا دارد توضیح بدهد.»

البته این گروه بندی یک حسن برای فوتبال ایران دارد. تیم های همیشه بدهکار ما کلی می توانند در هزینه های شان صرفه جویی کنند اما باید از این پس با یک مشکل بزرگ هم دست و پنجه نرم کرد. اینکه تیم های ما فقط با تیم های عربی بازی می کنند. جایی که همیشه داد مان به هواست. اینکه احتمال تبانی ، برخوردهای غیر منصفانه و از همه مهمتر اشکالات داوری گریبان تیم های مان را می گیرد. چیزی که البته خود تاج نمی تواند خیلی درباره اش دلیلی بیاورد:« به هر حال این چیزی که اتفاق افتاد اصل خواسته ما نبود. ما از پی این بودیم تا تقویم بازی ها را عوض کنیم این یک گام اولیه است. ما به دنبال تحقق خواست اصلی مان یعنی تغییر تقویم بازی ها هستیم. » خواسته ای که البته تحقق آن چندان ساده نیست که ۵ سال است فریادهای ایران به جایی نرسیده اما از این پس و با این شکل بازی ها ایران باید آماده همه نوع اعمال نفوذ در میان همسایگان عربی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج