اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۱۷۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آشنايي با حريفان فولاد در آسيا

تيم فوتبال فولاد خوزستان در ليگ قهرمانان آسيا با تيم‌هاي گمنام الفتح عربستان و بنيادکار ازبکستان هم‌گروه شده است.

فارس: فولاد خوزستان در گروه دوم ليگ قهرمانان آسيا با تيم‌هاي الفتح عربستان و بنيادکار ازبکستان هم‌گروه است.

تيم چهارم اين گروه در ديدار پلي‌آف مشخص مي‌شود. در زير به بررسي اجمالي حريفان فولاد خوزستان در اين گروه مي‌پردازيم.

* الفتح عربستان

الفتح عربستان تيمي از استان احسا در شرق عربستان است که در سال ۱۹۵۸ تأسيس شد، اين باشگاه مثل الهلال و الاتحاد سرشناس نيست و در رده تيم‌هاي معمولي عربستان قرار دارد.

اين تيم با هزينه‌هايي که انجام داد، توانست سال گذشته با کسب ۶۴ امتياز از مجموع ۲۶ مسابقه در حالي که تازه به سطح اول فوتبال اين کشور آمده بود به مقام قهرماني برسد. هدايت اين تيم برعهده فادي‌الجبال مربي ۵۰ ساله تونسي است. الفتح در ورزشگاه ملک عبدالله‌ بن جلوي ميزبان حريفان خود است. اين ورزشگاه حدود ۲۰ هزار گنجايش دارد.

به دليل وجود نخل هاي فراوان در استان احسا اين تيم با لقب فرزندان نخلستان شناخته مي شود.

سيسوکو از سنگال، عمادالجمال از تونس، خوزه گومز از برزيل، سالمو از کنگو و حمدان الحمدان از عربستان سرشناس‌ترين بازيکنان اين باشگاه را تشکيل مي‌دادند.

سالمو بهترين مهاجم اين تيم است که در فصل جاري ۶ گل به ثمر رساند. خوزه گومز برزيلي نيز از تکنيک بالايي برخوردار است، الفتح در فصل جاري دچار افت شده و اين تيم از ۱۲ بازي به ميدان رفته تنها ۴ امتياز کسب کرده و متحمل ۴ شکست شده است. الفتح تاکنون سابقه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را ندارد و شايد بتوان آنها را بي‌تجربه‌ترين تيم حاضر در اين گروه دانست.

*بنيادکار ازبکستان

پس از سرمايه‌گذاري خوبي که مسئولان فوتبال ازبکستان روي باشگاه‌هاي خود انجام داده‌اند، تيم‌هايي مثل بنيادکار و پاختاکور در عرصه آسيايي توانستند نامي براي خود دست‌ و پا کنند. البته اين تيم ابتدا به نام کروفچي در ليگ قهرمانان آسيا حاضر مي شد که چند سال پيش به بنيادکار تغيير نام داد. بنيادکار براي فوتبال دوستان ايراني نامي آشنا است. حضور ريوالدو ستاره برزيلي و بزرگ دنياي فوتبال همراه با اين تيم در ايران در ديدار مقابل پرسپوليس در اذهان فوتبال‌دوستان باقي مانده است.

بنيادکار تيمي فيزيکي و با تکنيک است که در سال‌هاي اخير همواره حريفي قدرتمند به حساب مي‌آيد آنها از سال ۲۰۰۸ به صورت مستمر در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند. بهترين نتايج بنيادکار در اين مسابقات در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رقم خورد و اين تيم توانست به مرحله نيمه‌نهايي راه پيدا کند.

هدايت ازبکستان برعهده مير جلال کاسيموف که هدايت تيم ملي ازبکستان را نيز برعهده دارد، قرار دارد.

بنيادکار در ليگ اين کشور که چند ماه پيش به اتمام رسيد، توانست با کسب ۶۱ امتياز از ۲۶ مسابقه بالاتر از لوکوموتيو ۶۰ امتيازي قرار بگيرد و مقام قهرماني را به خود اختصاص دهد. به ثمر رساندن ۵۹ گل در ۲۶ بازي نشان‌دهنده قدرت بسيار زياد خط حمله بنيادکار است.

پيشچور مهاجم بلند قامت ۱۹۷ سانتي‌متري اين تيم با ۳۲ سال سن توانست ۱۹ گل به ثمر برساند و عنوان آقاي گلي را به خود اختصاص دهد.

بنيادکار در ديدارهاي خود در ورزشگاه زيباي بنيادکار که گنجايش حضور ۳۴ هزار نفر را دارد از حريفان خود ميزباني مي‌کند. بنيادکار در زبان ازبکي به معني آفريننده است و هواداران اين تيم لقب آفريننده زيبايي را به بازيکنانشان مي‌دهند. بدون شک حذف تيم ملي ازبکستان در گروهي که تيم ملي ايران در آن قرار دارد و باعث عدم راهيابي آنها به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل شد، حساسيت‌هاي زيادي را در اين رويارويي بوجود آورد.

بدون شک بنيادکار يکي از شانس‌هاي صعود به مرحله بعدي مسابقات است.

*علامت ؟ مقابل نام تيم چهارم گروه

تيم چهارم اين گروه بعد از انجام ديدارهاي پلي آف مشخص مي شود. ابتدا القادسيه کويت به مصاف سوابق عمان مي رود،‌برنده اين ديدار با بنياس امارات سپس برنده اين ديدار با برنده ديدار نسف ازبکستان و الريان قطر رو به رو مي شود تا تکليف تيم چهارم اين گروه مشخص شود.

در صورت صعود نسف قارشي به اين گروه به دليل حضو دو تيم از ازبکستان و احتمال وجود تباني اين تيم به گروه اول مي رود و الريان قطر به گروه دوم انتقال پيدا مي کند.

* فولاد خوزستان در انديشه شگفتي سازي

فولاد خوزستان سال گذشته با قرار گرفتن در رده چهارم جدول رده‌بندي ليگ برتر فوتبال ايران توانست آخرين سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به خود اختصاص دهد.

حسين فرکي دو سالي است که تيم بسيار جوان و تاکتيکي را ساخته و حريفان در مقابله با اين تيم در کارهاي دفاعي اسير برنامه‌هاي اين تيم مي‌شوند.

فولاد خوزستان در نيم فصل نقل و انتقالات با بازگشت آرش افشين و جذب سوشا مکاني، غلامرضا رضايي، سعيد سالارزاده و پادوواني مدافع برزيلي توانسته نقاط ضعف خود را برطرف کند و در پي کسب نتايج قابل قبول در ليگ قهرمانان آسيا است.

فولاد خوزستان هرچند در ليگ برتر در ورزشگاه تختي اهواز ميزباني مي‌کند اما به دليل فراهم نبودن استانداردهاي موردنياز AFC ورزشگاه ۵۰ هزار نفري غدير اهواز را به مسئولان مسابقات معرفي کرده است تا در اين استاديوم پذيراي رقباي خود باشد.

فولاد خوزستان آخرين بار در سال ۲۰۰۶ در رقابت‌هاي ليگ آسيا حاضر شده بود که در آن مسابقات با کسب ۴ امتياز در همان مرحله گروهي وداعي زودهنگام با مسابقات داشت.

بازيکنان فولاد خوزستان از همين حالا دم از شگفتي سازي مي زنند و با انگيزه فراواني که دارند مي خواهند نتايج خوبي در اولين حضور خود پس از سال ۲۰۰۶ کسب کنند.

با توجه به بازيکنان خوب و کادر فني با دانشي که اين تيم دارد، صعود فولاد خوزستان از اين گروه قابل تصور است.

برنامه بازي‌هاي فولاد خوزستان به شرح زير است:

۶ اسفند: برنده پلي‌آف ــ فولاد

۲۰ اسفند: فولاد ــ الفتح عربستان

۲۸ اسفتد: بنيادکار ازبکستان ــ فولاد

۱۲ فروردين: فولاد ــ بنيادکار ازبکستان

۲۷ فروردين: فولاد ــ برنده پلي‌آف

۳ ارديبهشت: الفتح عربستان ــ فولاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج