۸۶۹۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آنچه در ۹۰ گذشت؛ قانون، قلیان، قهرمانی!

برنامه "۹۰" این هفته به بررسی رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پرونده محسن قهرمانی و پیگیری ماجرای استعمال قلیان در اردوی تیم ملی زیر ۲۲ سال اختصاص داشت.

ایسنا: برنامه "۹۰" این هفته با کریستیانو رونالدو آغاز شد! در ابتدای برنامه این هفته گزارش کوتاهی از انتخاب رونالدوی پرتغالی به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۱۳ پخش کرد و سپس روند عادی خود را پی گرفت. هر چند در ادامه برنامه نیز گزیده ای از آن چه در مراسم انتخاب برترین های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ رخ داد، پخش شد.

* ادامه جنجال ۹۰ درباره قلیان!

در ادامه برنامه صحبت های سرمربی، مربی و چند بازیکن تیم ملی زیر ۲۲ سال درباره محرومیت دو بازیکن، سرپرست و پزشک تیم به دلیل مصرف قلیان در اردوی تیم ملی پخش شد. در ادامه نیز یک فوق تخصص ریه روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره مضرات مصرف دخانیات و به ویژه قلیان سخن گفت. وی در بخشی از صحبتش گفت که جوانان باید بدانند که مرحوم ناصر حجازی به دلیل مصرف سیگار دچار سرطان شد و درگذشت.

در ادامه کلیپی از باشگاه بارسلونا پخش شد که نشان می داد این باشگاه کمپینی برای مبارزه با دخانیات راه اندازی کرده و برای آن از متخصصین تغذیه و پزشکان مختلف کمک گرفته بودند.

مطرح شدن این اتفاق در برنامه "۹۰" هفته گذشته جنجال رسانه ای زیادی به راه انداخت. برخی از کارشناسان به دلیل آن چه "از بین بردن آبروی بازیکنان جوان تیم ملی" یاد کردند، از مسئولان برنامه "۹۰" به دلیل پرداختن به این موضوع انتقاد کردند. همچنین علی دایی از برنامه "۹۰" خواسته بود که در زندگی خصوصی بازیکنان تیمش تجسس نکند!

* بیانیه شماره چند پرسپولیس؟!

در برنامه این هفته آیتم‌های درباره قلیان و محرومیت دو بازیکن پرسپولیس و گزیده بازی این تیم برابر فولاد پخش شد. خداداد افشاریان، کارشناس داوری برنامه

گفت که داور یک پنالتی برای فولاد نگرفته و گل دوم فولاد هم هند نبوده است. فردوسی پور هم بلافاصله به افشاریان گفت که با این حرف رویانیان او را اعمال قانون می کند!

در همین رابطه باشگاه پرسپولیس که در روزهای اخیر به بهانه های مختلف بیانیه هایی منتشر کرده، به قول مجری برنامه "۹۰" به صورت "خودجوش" بیانیه اورژانسی را صادر کرده و به برنامه رساندند! پرسپولیسی ها در این بیانیه نظر چند کارشناس داوری را آورده بودند که گل دوم فولاد را مردود دانسته بودند و نیز از شوخی فردوسی پور درباره اعمال قانون افشاریان توسط رویانیان انتقاد کرده بودند!

* رویانیان روی خط

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روی خط تلفن برنامه آمد و گفت: چیزی که از برنامه "۹۰" عاید بازیکنان شد، زیر سوال رفتن دو بازیکن جوان تیم ملی بود. فردوسی پور گفت که در برنامه اسمی از کسی برده نشده است.

رویانیان همچنین گفت: نمی دانم چرا یک فضای سنگین علیه افراد ایجاد کردید؟

فردوسی پور گفت: بهتر است مصداقی صحبت کنید. ما در برنامه از کسی اسم نبردیم.

رویانیان هم گفت: شما هم فرد صادقی هستید. باید این هفته از آنها دفاع می کردید. شما به خاطر این که حرمت دو بازیکن ما شکسته شد، باید از آنها دفاع کنید.

فردوسی پور هم اظهار کرد: اسم بردن از بازیکنان باید تقبیح می شد اما در برنامه ما اسمی برده نشد.

رویانیان در ادامه گفت: چطور افشاریان قسم می خورد و می گوید خدا شاهد است که قصد بازیکن فولاد زدن توپ با دست نبوده است؟ کجا در آیین نامه انضباطی مسائل معنوی مطرح شده است؟ قصد داشته یا نداشته هند کرده است. آیا شما دوشنبه در دپارتمان داوری نبودید؟ شما برای دفاع از همکارانتان نباید این طور حرف بزنید.

افشاریان در این جا وارد بحث شد و گفت: من حاصل جوانی ام در فوتبال بوده است. نگفتم که خدا شاهد است که هند بوده بلکه گفتم خدا شاهد است که من با انصاف حرف می زنم. تشخیص من این است که آن حرکت هند نبود و می دانم که با این حرف همه پرسپولیسی ها علیه من می شوند. ۲۰۰ بار دیگر هم ببینم می گویم که هند نیست.

رویانیان به فردوسی پور هم گفت: شما دوست دارید همه از شما تعریف کنند و طاقت انتقاد ندارید.

گفت و گوی مجری برنامه و رویانیان همین طور ادامه داشت تا این که فردوسی پور از مدیرعامل پرسپولیس خواست که موقتا گفت و گویشان را قطع کند تا یکی از بخش های برنامه پخش شود. او برای راضی کردن رویانیان گفت که هنوز ۲ ساعت و نیم تا پایان برنامه وقت داریم که درباره این مسائل حرف بزنیم!

* "ایران ۹۰" در هرمزگان

بخش ایران ۹۰ این هفته به وضعیت فوتبال در شهرستان های استان هرمزگان اختصاص داشت. در یکی از روستاهای بشاگرد در استان هرمزگان استعمال دخانیات ممنوع است و مردم این منطقه تمام قلیان های خود را شکسته و امحاء کرده بودند.

* چالش رای کمیته انضباطی در پرونده قهرمانی

در ادامه گزارشی مفصل از رای کمیته انضباطی درباره پرونده معروف تبانی داوری پخش شد. در ابتدای این گزارش، حسن زاده گفت: صحبت دیگران درباره این که محرومیت کم یا زیاد است منطقی نیست. این در حالی بود که برخی کارشناسان حقوقی خلاف این را می گفتند. حسن زاده همچنین گفت که پنج نفر عضو کمیته این اعداد و ارقام را تشخیص دادیم و دیگر به کسی ربطی ندارد که چرا !!!

همچنین مرتضی کریمی معتقد بود افراد دخیل در پرونده که از راه آهن به پرسپولیس رفتند به جز مولایی که شش ماه محروم شد، محرومیتی نداشتند و اگر او هم با آنها رفته بود ۱۰ سال محروم نمی شد. علیپور هم گفت که باید نقش آمریت در پرونده لحاظ شود.

* توپ طلا در "۹۰"

برنامه این هفته که با مراسم انتخاب برترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ همزمان بود، گزیده ای از مراسم را با تاخیر پخش کرد.

* بیانیه شماره چند استقلال؟!

باشگاه استقلال هم که این روزها در زمینه صدور بیانیه گوی سبقت را از پرسپولیس ربوده است، در بیانیه ای که به برنامه "۹۰" داد، درباره نظر خداداد افشاریان مبنی بر این که آندرانیک تیموریان در بازی با استقلال خوزستان باید اخراج می شد و حتی کمیته انضباطی می تواند او را محروم کند توضیحاتی داد.

* حاشیه های تراکتوسازی

پس از بروز حاشیه هایی در باشگاه تراکتورسازی و رفت و آمد سرمربی و مدیرعامل این تیم و باشگاه تبریزی، برنامه سازان "۹۰" به سراغ مجید جلالی، حمید زینی زاده و چند تن از بازیکنان این تیم رفتند و درباره این اتفاقات از آنها پرس و جو کردند.

* علیپور

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای دیگر مهمان تلفنی برنامه "۹۰" بود. او در این بخش درباره اعلام نام پیام صادقیان و محسن مسلمان به عنوان کسانی که در اردوی تیم ملی زیر ۲۲ سال قلیان مصرف کرده بودند صحبت کرد و مدعی شد که اعلام نام این دو بازیکن پیش از او توسط خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر شده بود.

در ادامه فایل صوتی مصاحبه ایسنا با علیپور که در خروجی این خبرگزاری قرار داشت پخش شد و مصطفی لشگری، مدیر اداره ورزشی ایسنا روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره این مساله توضیح داد و گفت که هادی آیت اللهی نام دو بازیکن پرسپولیس را مطرح کرد و سپس خبرنگار ایسنا صحت خبر را از علیپور جویا شد.

علیرضا منصوریان هم در ادامه برنامه روی خط آمد و گفت که بهتر بود این مساله رسانه ای نمی شد.

فردوسی پور از علیپور پرسید که آیا گفته که ماجرای کیش فراتر از قلیان کشی بوده است؟ علیپور هم پاسخ داد: فدراسیون با این مساله به صورت جامع و کامل برخورد می کند.

منصوریان هم گفت: آقای آیت اللهی می توانست امانت داری کند و نام این دو بازیکن را اعلام نکند.

منصوریان درباره پزشک تیم ملی هم گفت: قرار بود که او با یک روز تاخیر به عمان برود. به نظرم در حق دکتر ابارشی اجحاف شد.

* دفاع متهمان پرونده قهرمانی

رستم زندی، سرپرست سابق تیم فوتبال راه آهن که از سوی کمیته انضباطی به دلیل دخالت در پرونده قهرمانی ۱۰ ماه محروم شده است، در برنامه "۹۰" از خودش دفاع کرد.

* انتقاد شدید از حسن زاده و رای کمیته انضباطی

در ادامه عبدالرحمان شاه حسینی، رئیس اسبق کمیته انضباطی با آمدن روی خط تلفنی برنامه، نحوه صحبت کردن حسن زاده را "قلدرمآبانه و دیکتاتوری" دانست و از دادگاه عالی قضات خواست این رفتار را بررسی کند.

وی ادامه داد: اطاله دادرسی از نکات منفی ماجرا بود چون رای اثر بازدارندگی خود را از دست داده است. ضمن این که تناسب بین جرم و مجازات وجود ندارد. کسانی که از جرمی اطلاع داشته باشند، مجازاتشان بیشتر از تذکر کتبی است.

شاه حسینی ادامه داد: سوال افکار عمومی این است که در فصل قبل با ۲ میلیون تومان، نتیجه بازی عوض می شده است؟ در رای همچنین نیامده که افراد اکنون شاغل هستند در فوتبال یا خیر چون اگر در فوتبال شاغل نباشند، کمیته انضباطی نمی تواند آنها را جریمه کند.

وی افزود: اگر داوری حتی یک ریال نامشروع گرفته باشد باید مادام العمر محروم شود. سوالم این است که آیا این پولی که رد و بدل شده تاثیری در نتایج بازی راه آهن داشته یا خیر؟ با این حکم به شعور مردم ایران توهین شد.

شاه حسینی ادامه داد: فدراسیون فوتبال اراده واقعی برای برخورد با مصادیق فساد در فوتبال را ندارد و این گونه رای ها از ترس روبرو شدن با یقه سفیدهای فوتبالی صادر شده است! خواهش می کنم این رای را در یک برنامه ویژه با حضور کارشناسان بررسی کنید. اگر همه را تبرئه می کردند خیلی بهتر بود!

فردوسی پور در ادامه گفت: مرتضی کریمی مدعی شده که قهرمانی از او خواسته جرمش را به گردن بگیرد. سوال این است که آیا واقعا چنین صحبتی مطرح شده

است؟

کریمی برای توضیح درباره همین مساله گفت: این مساله واقعیت دارد و یک داور هم شاهد ماجراست. قهرمانی به من گفت که رابطه او و مولایی را فهمیده اند و از من خواست که جرمش را به گردن بگیرم.

وی ادامه داد: همه نهادهای امنیتی رفتم و فایل صوتی هم از علیپور دارم که گفت نمی توانیم با برخی از افراد برخورد کنیم! من در گذشته همه تنبیهاتم را کشیده ام اما خیاط، حاتم و مولایی همه جا علیه من صحبت کرده اند.

پرسش مسابقه پیامکی برنامه این هفته:

به نظر شما نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس چه خواهد بود؟

۱ - برد استقلال ۳۴ درصد

۲ - تساوی ۱۵ درصد

۳ - برد پرسپولیس ۵۱ درصد

در این نظرسنجی بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج