اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۸۳۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دژاگه: مي‌خواهم در فولام بمانم

هافبک تيم ملي کشورمان گفت: هر فردي تمايل دارد با تيمي همچون آرژانتين هم‌گروه شود.

تسنیم: تيم فوتبال فولام در حال حاضر با ۱۹ امتياز در رده هفدهم جدول ۲۰ تيمي ليگ برتر انگليس قرار دارد. اشکان دژاگه و ساشا ريتر، بازيکنان پيشين ولفسبورگ که ريشه‌اي آلماني دارند شنبه شب به همراه فولام در هفته بيست‌و‌دوم ليگ برتر در خانه آرسنال در مصاف با ستاره‌هاي آلماني اين تيم همچون مسعوت اوزيل، پر مرته‌ساکر، سرجي نَبري و لوکاس پودولسکي ۲ بر صفر تن به شکست دادند.

دژاگه که بازيکني آلماني- ايراني است پس از حضور در تيم‌هاي بوندس‌ليگايي هرتابرلين و ولفسبورک به فولام پيوست و در همان فصل اول حضورش در اين تيم انگليسي به مقام دوازدهم ليگ برتر دست يافت. بازيکن ۲۷ ساله فولام که در رده‌هاي نوجوانان و جوانان آلمان بازي کرده بود تصميم گرفت در رده بزرگسالان پيراهن تيم ملي فوتبال ايران را به تن کند.

شبکه تلويزيوني «اسپورت وان» آلمان مصاحبه‌اي با دژاگه انجام داده که در آن در مورد قدرت ليگ برتر انگليس و دوئل با ليونل مسي، ستاره آرژانتين در جام‌جهاني ۲۰۱۴ برزيل صحبت کرده است.

* آقاي دژاگه، شما در بازي مقابل آرسنال در ورزشگاه امارات نيمه اول فوق‌العاده کار کرديد. خودتان هم احساس کرديد که در نيمه دوم انرژي‌تان کمي تحليل رفت؟

بله، به نظرم ما در نيمه نخست خيلي خوب بازي کرديم و توپ را همانطور که برنامه‌ريزي کرده بوديم در کنترل داشتيم. اگر کمي شانس با ما يار بود مي‌توانستيم دروازه آرسنال را باز کنيم.

* در مصاف با توپچي‌هاي لندن در مقابل ضربه شما تنها ويچک شزني، دروازه‌بان حريف بود که ايستادگي کرد و همين اتفاق در مورد شوت استيو سيدول هم افتاد.

دقيقا. ما نيمه اول را با نتيجه صفر - صفر به رختکن رفتيم ولي نيمه دوم اوضاع فرق کرد و شرايط دشوار شد. البته واضح بود که انجام دفاع خوب در تمام طول بازي آن هم مقابل تيمي همچون آرسنال کار دشواري بود. آرسنال تيم باکيفيتي است و آنها در بازي مقابل ما اين موضوع را به اثبات رساندند.

* شما بازيکناني همچون استيو سيدول، اسکات پارکر و کلينت دمپسي را در ترکيب داريد که بازيکناني فوق‌العاده باتجربه در ليگ برتر هستند ولي هنوز آنطور که بايد، نتيجه نمي‌گيريد.

شرايط دشواري در فصل جاري داريم ولي چنين اتفاقي در فوتبال ممکن است براي هر تيمي رخ دهد. گاهي اوقات شرايط آنطور که مي‌خواهي پيش نمي‌رود و چنين چيزي اين فصل در مورد ما صدق مي‌کند اما با اين وجود در اغلب موارد نشان داده‌ايم که مي‌توانيم خوب فوتبال بازي کنيم. بايد سختکوشي‌مان تداوم داشته باشد و تا جايي که ممکن است کم امتياز از دست دهيم و به رده‌هاي مياني جدول بازگرديم.

* چه توضيحي براي ۴۸ گل‌خورده در اين فصل داري، دقيقا ۱۰ گل بيشتر از تيم دوم که از لحاظ دفاعي ضعيف‌ترين عملکرد را داشته...

هميشه نکات ريزي وجود دارد که اگر مراقبش نباشيد در ليگي همچون ليگ برتر از همان ناحيه صدمه مي‌خوريد. ما بايد سخت تلاش کنيم آن هم در مصاف با تيم‌هايي همچون آرسنال. اگر در چنين بازي‌هايي حواستان به توپ نباشد حريف از پشت مي‌آيد و توپ را زودتر از شما تصاحب مي‌کند. نبايد چنين اتفاقي به اين سادگي بيفتد. به راحتي مي‌توانيم راه‌هاي نفوذ را ببنديم. گاهي اوقات کاري از دست ما هم بر نمي‌آيد ولي مي‌توانيم با تلاش و مرور اشتباهاتمان بهتر شويم.

* شايد تعطيلات آخر هفته‌ و بازي که در جام حذفي انگليس داريد فرصت خوبي براي فولام باشد تا به شرايط ايده‌آل برسد؟

بله اما ۲ روز بعد مجددا در ليگ برتر بازي داريم. يکشنبه در جام حذفي به ميدان مي‌رويم و سه‌شنبه هم در ليگ برتر به مصاف سوانزي خواهيم رفت. به طور حتم کار ساده‌اي پيش‌رو نداريم و بايد سخت تلاش کنيم. در ضمن جام‌حذفي رقابت‌هاي مهمي است و ما مي‌خواهيم در آن به قهرماني برسيم.

* بازي‌هاي بعدي شما مقابل سوانزي، ساوتهمپتون و منچستريونايتد است و شما براي فرار از اين شرايط بحراني نياز به نتيجه گرفتن داريد.

بله البته ولي در ليگ برتر بازي آساني وجود ندارد. در بازي با ساندرلند بسياري فکر مي‌کردند چون ما در خانه مقابل اين تيم بازي مي‌کنيم بايد پيروز شويم ولي اينطور نشد. همانطور که پيش از اين هم گفته‌ام در هر بازي بايد صددرصد توان خودمان را بايد به نمايش بگذاريم. اگر اينطور عمل نکنيم حريفان ما را خاک خواهند کرد.

* ۱۰ تيم پائين جدول در ليگ برتر تنها ۵ امتياز با يکديگر اختلاف دارند. فکر مي‌کني اوضاع تا پايان فصل همينطور پيش‌ برود و شاهد رقابت تنگاتنگي باشيم؟

قطعا، به نظرم تمامي تيم‌ها براي تک‌تک امتيازات خواهند جنگيد و ما هم از اين قاعده مستثني نيستيم. کار ساده‌اي پيش‌روي‌مان نيست.

* بازي مقابل ليونل مسي در جام‌جهاني را چطور پيش‌بيني مي‌کني؟

البته که هر کسي تمايل دارد با تيمي همچون آرژانتين هم‌گروه شود ولي پيش از هر چيز اينجا بازي‌هاي زيادي براي انجام دادن داريم و بايد روي آنها تمرکز کنم. مي‌خواهم در فصل آينده هم تمام توانم را براي فولام بگذارم. در حال حاضر اين مهمترين هدفم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج