adexo3
۸۸۷۱۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

داوری: شرایط ایران مثل برانشوایگ است

سنگربان ۲۶ ساله تیم ملی کشورمان و مدافع تیم ملی بوسنی که در جام جهانی با همگروه هستند در گفت‌وگویی دوجانبه شرکت کردند.

تسنیم: دنیل داوری ۲۶ ساله و اِرمین بیکاکچیچ ۲۳ ساله دو بازیکن اینتراخت برانشوایگ هستند که به ترتیب با تیم‌های ایران و بوسنی‌و‌هرزگوین در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور خواهند داشت. روزنامه «نیوز کلیک» چاپ برانشوایگ آلمان مصاحبه‌ای جالب با این ۲ بازیکن انجام داده که در زیر می‌خوانید:

* اِرمین، دنیل می‌دانید که ۲۵ ژوئن امسال (۲۱ تیر ۹۳) چه روزی است؟

داوری: احتمالا روزی است که من و اِرمین روبروی هم بازی خواهیم کرد، درسته؟

* درسته. ایران در آخرین بازی‌اش از مرحله گروهی (گروه F) جام‌جهانی برزیل مقابل بوسنی‌وهزرگوین قرار خواهد گرفت. این بازی را چطور می‌بینید؟

داوری: هنوز زود است که بخواهیم در موردش صحبت کنیم ولی به هر حال بازی مقابل بیکاکچیچ (ملقب به بیکو) برای من و البته برای او جالب خواهد بود.

بیکاکچیچ: (با خنده) به داوری (ملقب به دیوا) گفتم که فقط یک راه دارد و بس، وقت خودش را بیهوده هدر ندهد! جدای از شوخی هر ۲ ما آرزوهای ورزشی بزرگی داریم و رقابت‌های جام‌جهانی یکی از آنهاست.

* کمتر از ۶ ماه به رقابت‌های جام‌جهانی فرصت داریم، آیا هنوز بحثی برای شما در مورد این رقابت‌ها باقی مانده است؟

داوری: ما خیلی در این مورد صحبت کرده‌ایم ولی هنوز هم می‌خواهم در موردش بحث کنم.

بیکاکچیچ: خب، البته هنوز تا آغاز رقابت‌های جام جهانی وقت باقی مانده و می‌بینید که همچنان رسانه‌های مختلف به بازتاب اخبار این تورنمنت مشغول هستند. همانطور که شما هم متوجه شده‌اید تب جام‌جهانی اینجا داغ و هنوز به پایان نرسیده است.

* جام‌جهانی پس از المپیک مهمترین تورنمنت ورزشی به حساب می‌آید. از چه زمانی در دوران جوانی خود به اهمیت این رقابت‌ها پی بردید؟

داوری: من از جام‌ جهانی ۱۹۹۸ فرانسه زمانی‌که کودکی بیش نبودم این مسابقات را دنبال می‌کنم به خصوص اینکه تیم ملی ایران هم در آن مسابقات همانند جام‌جهانی ۲۰۰۶ حضور داشت. البته از جام‌جهانی فرانسه چیز زیادی به غیر از پیروزی ایران بر آمریکا، صحنه‌های انگشت شماری از بازی تیم ملی آلمان و ۲ گلی که زین‌الدین زیدان در بازی فینال به ثمر رساند، یادم نمی‌آید.

داوری: شرایط ایران مثل برانشوایگ است

* اگر اتفاق خاصی رخ ندهد شاهد حضور شما در جام جهانی خواهیم بود. به عنوان یک کودک این آرزو را داشتید که روزی خودتان در این رقابت‌ها حضور پیدا کنید؟

داوری: البته که این اولین و مهمترین آرزوی هر کودکی است که تبدیل به بازیکنی حرفه‌ای شود. حضور در رقابت‌های جام جهانی بالاترین جایگاهی است که یک فوتبالیست می‌تواند به آن برسد. البته رسیدن به این آرزو دور از دسترس بود. حالا امیدوارم رویایم تحقق یابد و این تابستان به همراه تیم ملی ایران به برزیل بروم.

* آیا فکر کردن به جام جهانی باعث تمرکز و تعهد بیشتر می‌شود یا اصلا اینطور نیست؟

داوری: نباید از حالا خودمان را درگیر این مسابقات کرده و برای خودمان مشغله فکری درست کنیم یا اینکه کار خاصی انجام دهیم. دوراندیشی بیش از حد ممکن است نتیجه عکس بدهد.

* ارمین، تو از سن ۳ سالگی در آلمان هستی و اینجا بزرگ شده‌ای. با وجود اینکه اقامت آلمان را هم داشتی و برای تیم زیر ۱۸ سال آلمان هم بازی کردی، فکر می‌کنی بازی برای تیم ملی کشوری که در آن متولد شده‌ای بهتر است؟

بیکاکچیچ: در این مورد گاهی اوقات کاری نمی‌شود کرد. بعضی وقت‌ها ورزش مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهد ولی به هر حال من یک فرد بالغ هستم و می‌توانم در این خصوص تصمیم بگیرم. البته برخی ویژگی‌های آلمانی‌ام از جمله منضبط بودن همواره با من خواهد بود.

داوری: من هم با بیکو موافقم چون به نظرم خون آدم‌ها تغییر نمی‌کند. خود من از خیلی وقت پیش به ایران علاقمند بوده‌ام و باید بگویم ۱۰ سال پیش از اینکه به تیم ملی دعوت شوم نسبت به این تیم عِرق داشتم. هنوز خیلی از اقوام من در ایران زندگی می‌کنند ولی وقتی برای مدت نسبتا طولانی از سرزمین پدری خود به دور باشید ناخودآگاه برخی ذهنیت‌های ایرانی را از دست می‌دهید. درست همان چیزی که در مورد من صدق می‌کند و ویژگی‌های ایرانی‌ام تضعیف شده است. خوشحالم از اینکه با دعوت شدن به تیم ملی ایران این شانس را پیدا کردم تا با اقوامم ملاقات کنم و این کشور را بیشتر بشناسم. این اواخر در فرصت کمی که برایم به وجود آمد تجربه فوق‌العاده‌ لذت‌بخشی از حضور در ایران داشتم که همیشه در خاطرم خواهد ماند.

* دنیل، در تابستان ۲۰۱۳ یکبار گفتی که در حال یادگیری زبان فارسی هستی. در حال حاضر در چه وضعیتی از یادگیری این زبان هستی؟

داوری : هر دوشنبه‌ها به کالج می‌روم. یادگیری زبان فارسی کار ساده‌ای نیست به خصوص اینکه اگر شما مرتب به این زبان صحبت نکنید ولی من تمرکزم را روی این کار گذاشته‌ام و تمام تلاشم را در این زمینه خواهم کرد. پیشرفت‌هایی هم داشته‌ام و مصاحبه‌های کوتاهی هم به زبان فارسی انجام داده‌ام.

داوری: شرایط ایران مثل برانشوایگ است

* و نظرت در خصوص سرود ملی ایران چیست؟

داوری : صادقانه بگویم وقتی برای نخستین بار سرود ملی ایران نواخته شد واقعا نمی‌دانستم که از کجای آهنگ خواندن سرود آغاز خواهد شد. بارها آهنگ سرود ملی ایران را شنیده بودم ولی متن سرود ملی که حالا یاد گرفته‌ام را آن موقع نمی‌دانستم چون فارسی بلد نبودم.

* ایران از لحاظ سیاسی کشوری بحث‌برانگیز است. آیا تاکنون به این فکر کرده بودی که دعوت به تیم ملی ایران را رد کنی؟

داوری: اینکه به تیم ملی ایران دعوت شدم، باعث افتخارم است. من یک فوتبالیست هستم و سیاست خیلی برایم مهم نیست.

* حتی اگر پیش از اینکه متوجه شوی می‌توانی برای همیشه برای تیم ایران بازی کنی، دعوت آنها را رد نمی‌کردی؟

داوری: نه، هرگز چنین کاری را نمی‌کردم. ایرانی‌ها کشور و تیم ملی‌شان را دوست دارند. من هم کوچک‌ترین عضوی هستم که این حس را نسبت به ایران دارم. البته به این موضوع واقف هستم که در صحنه جهانی به ایران به دیدی انتقادآمیز نگاه می‌شود ولی من چهره دیگر و جنبه‌های زیبایی از ایران را دیدم.

* به نظرم یکی از شما با تیم خود از مرحله گروهی به دور بعد صعود خواهد کرد.

بیکاکچیچ: چرا؟

* چون شما مقابل آرژانتین و لیونل مسی بازی خواهید کرد که مدعی قهرمانی هستند و احتمالا به عنوان تیم اول گروه به دور دوم صعود خواهند کرد.

بیکاکچیچ: بله، روی کاغذ شاید آرژانتین مدعی صعود باشد ولی زیبایی فوتبال به همین است که قابل پیش‌بینی نیست. شما نمی‌توانید حدس بزنید که دقیقا چا اتفاقی خواهد افتاد.

داوری: البته ایران را هم کسی به خوبی نمی‌شناسد. خود شما می‌توانید نام ۳ تن از بازیکنان ایران را بگوئید؟

* اشکان دژاگه...همین!

داوری: خب، همین برای ما یک مزیت است که کسی ما را به حساب نمی‌آورد. دوست دارم شرایط تیم ملی ایران را با اوضاع اینتراخت برانشوایگ مقایسه کنم، کاری که ما فصل گذشته انجام دادیم دقیقا همینطور بود، کسی فکرش را نمی‌کرد ما به بوندس‌لیگا صعود کنیم ولی در پایان فصل این اتفاق افتاد. همانطور که ارمین گفت در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. البته با اینکه آرژانتین مدعی اصلی گروه است، موافقم. بوسنی هم تیم بزرگی است و به طور حتم برای کسب جایگاه دومی خواهد جنگید اما ما هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با ارائه بهترین عملکردمان حریفان را به چالش بکشانیم. ما نیرویی خاص شبیه به اینتراخت برانشوایگ داریم و آن روحیه و جنگندگی تیم است.

داوری: شرایط ایران مثل برانشوایگ است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج