اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۵۸۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عملکرد فوتبال و فوتسال بانوان در سال ۹۲

در سالي که تيم فوتسال بانوان ايران براي اولين بار مقام نايب‌قهرماني آسيا را به خود اختصاص داد، مربي تيم نقره‌اي، مجبور به استعفا شد.

خبرگزاری فارس: در سالي که تيم فوتسال بانوان ايران براي اولين بار مقام نايب‌قهرماني آسيا را به خود اختصاص داد، مربي تيم نقره‌اي، مجبور به استعفا شد.

فوتسال بانوان امسال يکي از بهترين نتايج تاريخ را در طول فعاليتش در ايران کسب کرد، به طوري که بعد از بازگشت از رقابت‌هاي داخل سالن آسيا، ملي‌پوشان دختر در مرکز توجهات قرار گرفتند اما خوشي بانوان ايراني با محقق نشدن وعده‌ها رنگ باخت و کم کم به فراموشي سپرده شد که روزي روزگاري تيم ملي فوتسال بانوان ايران مدال نقره آسيا را کسب کرده است.

* مدال نقره‌اي که دفتر مقام معظم رهبري از آن تجليل کرد

تيرماه سال ۹۲ بود که شاگردان شهرزاد مظفر بعد از يک سال و نيم تمرين و اردو به بازي‌هاي داخل سالن آسيا در کره‌جنوبي اعزام شدند. حريفانشان را يکي يکي از پيش رو برداشتند تا مقابل ژاپن حريف هميشه سرسخت قرار بگيرند، اما در اين ديدار هم در حالي که تا پايان بازي همه چيز پاياپاي پيش مي‌رفت، در ثانيه‌هاي پاياني وقت‌هاي اضافه بود که حريف گل برتري را به ايران زد تا مدال نقره نصيب ايراني‌ها شود. مدالي خوشرنگ که اگرچه همه دوست داشتند طلا باشد اما نقره آن هم با طلا فرقي نمي‌کرد.

اين موفقيت‌ها حتي از چشم رهبر معظم انقلاب هم دور نماند و دفتر ايشان با لوح سپاس از مظفر و شاگردانش تقدير کرد. اتفاقي که فدراسيون فوتبال نتوانست آن را انجام دهد.

* پايان خوشي‌هاي فوتسال با رفتن مظفر!

بعد از اين رقابت‌ها، اما اردوهاي تيم ملي تعطيل شد، چرا که ونزوئلا ميزبان جام جهاني کوچک آماده برگزاري مسابقات نبود و مشخص نبود که اين مسابقات برگزار خواهد شد يا خير، اما در نهايت اسپانيا ميزباني اين رويداد در سال ۲۰۱۳ را برعهده گرفت و ملي‌پوشان با تمرينات نه چندان مناسب راهي مسابقات شدند، اما نتيجه کسب شده خوب بود و ايران توانست عنوان پنجمي اين رقابت‌ها را کسب کند. بعد از آن هم فرشته کريمي، ملي‌پوش فوتسال ايران جزو نامزدهاي ۱۰ بازيکن برتر جهان قرار گرفت. متاسفانه خوشي‌هاي فوتسال بانوان ايران ادامه پيدا نکرد و در حالي که مظفر برنامه‌هايش را براي برگزاري اردوهاي مختلف در پايان سال و همچنين سال ۹۳ ارائه کرده بود، به يک باره در تاريخ ۱۶ اسفند فدراسيون فوتبال يک خبر روي خروجي سايت خود قرار داد که سرمربي موقت تيم ملي فوتسال معرفي شد. هنوز کسي رفتن مظفر را باور نمي‌کرد، اما وي در گفت‌وگويي که با فارس داشت اعلام کرد به دليل کلاس‌هاي مربيگري فيفا وقتي براي تيم ملي ندارد. بنابراين فدراسيون شهناز ياري را به سرمربيگري موقت تيم ملي انتخاب کرد و قرار است نخستين دور تمرينات ملي‌پوشان زير نظر ياري در تاريخ ۲۳ اسفند برگزار شود.

* فوتبال ايران با مربي خارجي ۶ تايي شد؛ فرار بزرگ کاستا

و اما فوتبال! بزرگسالان در سال ۹۲ عملکرد ضعيفي داشتند. با توجه به اينکه از مدت‌ها پيش سرمربي پرتغالي هدايت بانوان را برعهده داشت و چند اردوي برون‌مرزي و ديدار دوستانه هم براي تيم ملي تدارک ديده شده بود، ملي‌پوشان در نخستين رقابت خود در مسابقات قهرماني آسيا مقابل فيليپين با ۶ گل شکست خوردند تا روياي رسيدن به جام جهاني ۲۰۱۵ از همان دقيقه اول بر باد رود! روند ناکامي‌هاي کاستا به اينجا ختم نشد و اگرچه ايران توانست مقابل بنگلادش در دومين ديدار پيروز شود، اما در سومين ديدار مقابل تايلند مغلوب شد و با ناکامي بزرگ به کشور بازگشت. بازگشتي که به سرعت کاستا را از ايران فراري داد، چرا که وي هيچ توجيحي براي اين عملکرد ضعيفش نداشت.

* بازهم ليگ برتر و بازهم قهرماني بم

ديگر رقابت‌هايي که در فوتبال بانوان وجود دارد ليگ برتر است که امسال هم همچون دوره قبلي تيم شهرداري بم موفق شد با هدايت مرضيه جعفري قبل از پايان مسابقات به عنوان قهرماني برسد. تيم ملوان هم در فاصله يک هفته به پايان ليگ نايب‌قهرماني‌اش را مسجل کرد.

امسال براي اولين بار مسابقات جام حذفي هم برگزار شد، اما نکته جالب مسابقات، حذف شهرداري بم در مراحل ابتدايي مسابقات بود. در اين رقابت‌ها ملوان و پالايش‌گاز ايلام به فينال راه پيدا کردند که قرار است ۲۲ اسفند در انزلي برگزار شود.

* مربياني که يکي يکي استعفا مي‌دهند

آخرين سکانس فوتبال بانوان مربوط به رفتن ايراندوست است. وي روز سه‌شنبه از سمت خود استعفا کرد و اردوهاي تيم ملي نيز لغو شده است. البته شايعاتي مبني بر حضور اميرشقاقي در تيم ملي بزرگسالان شنيده مي‌شود، اما هنوز هيچ خبري در اين خصوص از سوي فدراسيون منتشر نشده است.

فوتسال بانوان ايران در اين مدت پيشرفت خوبي داشته اما به نظر مي‌رسد تغييرات نسنجيده از سوي فدراسيون فوتبال جلوي اين رشد را مي‌گيرد. مظفر يکي از بهترين مربيان در فوتسال در ايران و حتي جهان به شمار مي‌رود و کشورهاي زيادي به دنبال جذب او هستند، اما در ايران به راحتي از اين مربي بزرگ مي‌گذريم.

تيم ملي فوتسال بانوان ايران با مظفر و حداقل امکانات توانست نقره ارزشمند آسيا را به خود اختصاص دهد.

ايراندوست هم يکي از بهترين مربيان ايران در فوتبال است و سال‌ها در رده‌هاي مختلف کار کرده و نتايج خوبي هم نسبت به مربيان خارجي داشته است.

به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال بايد راه چاره‌اي بيانديشد تا بيش از اين بهترين‌هاي فوتبال و فوتسال را از دست ندهيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج