۱۰۳۱۵۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معروف و غفور؛ ستارگان بدون تیم والیبال ایران

زمان زیادی تا آغاز فصل جدید مسابقات باشگاهی والیبال باقی نمانده است اما هنوز مشخص نیست دو ستاره والیبال ایران در چه تیمی بازی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: زمان زیادی تا آغاز فصل جدید مسابقات باشگاهی والیبال باقی نمانده است اما هنوز مشخص نیست دو ستاره والیبال ایران در چه تیمی بازی می‌کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا، فصل پیشین مسابقات والیبال در کشورهای مختلف را دچار چالش بزرگی کرد و در بیشتر کشورها، مسابقات نیمه‌تمام رها شد. اما لغو شدن مسابقات ملی باعث شده که کشورهای مختلف از جمله ایران، مسابقات فصل جدید را زودتر از همیشه آغاز کنند.

جام حذفی روسیه از ۱۷ شهریور، لیگ ایران از ۱۹ شهریور، پلاس‌لیگا لهستان از ۲۲ شهریور و سری آ ایتالیا از ۶ مهر آغاز می‌شود و ترکیب بازیکنان تیم‌های حاضر در این مسابقات نیز بسته شده است. البته فرصت نقل و انتقالات ادامه دارد ولی همچنان خبری از قرارداد سعید معروف و امیر غفور با هیچ تیمی نیست.

معروف در فصل گذشته با تیم بایاک موتورز پکن قرارداد بست اما حتی یک بار هم برای این تیم به میدان نرفت. فدراسیون والیبال چین به دلیل اینکه میزبان انتخابی المپیک بود، آغاز لیگ باشگاهی را به تعویق انداخت. قرار بود این رقابت‌ها از دی آغاز شود ولی پس از برگزاری فقط چند بازی، ویروس کرونا از راه رسید و تمام مسابقات ورزشی را لغو کرد. همه ورزشکاران خارجی چین را ترک کردند، معروف هم راهی آمریکا شد.

از چند روز پیش لیگ چین به صورت متمرکز از سر گرفته شده است اما معروف و دیگر بازیکنان خارجی،‌ اجازه حضور در ترکیب تیم‌های خود را نیافته‌اند. این بازیکن هنوز به ایران هم برنگشته و مشخص نیست برای فصل آینده خود چه برنامه‌ای دارد. شاید هم قرارداد خود را بایاک موتورز تمدید کند.

در فصل نقل و انتقالات تابستانی خبرهایی از حضور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در لیگ لهستان منتشر شد و تیم وروا ورشو صدرنشین فصل گذشته پلاس‌لیگا هم به عنوان مشتری جدی او مطرح بود. اما آندره آناستازی سرمربی این تیم در مصاحبه‌ای گفت که به دلیل مشکلات مالی که همه‌گیری ویروس کرونا برای باشگاه به وجود آورده، توانایی مالی خرید معروف را نداریم.

امیر غفور هم پارسال با انتقالی بزرگ به تیم لوبه ایتالیا رفت. لوبه در فصل پیش از آن، قهرمان ایتالیا و اروپا شده بود و ستاره‌های زیادی در اختیار داشت. اما حضور غفور در این تیم بزرگ چندان موفق نبود. شماره ۱۰ تیم ملی والیبال ایران در بیشتر فصل مصدوم بود و حتی نتوانست در کسب مدال طلای جام باشگاه‌های جهان هم به تیمش کمک کند.

سری آ ایتالیا هم مانند بیشتر رقابت‌های ورزشی، با همه‌گیری کرونا نیمه‌تمام ماند آن هم در حالی که لوبه در صدر جدول قرار داشت. زمان زیادی تا آغاز فصل جدید مسابقات باقی نمانده است اما لوبه بدون غفور خود را آماده رقابت‌ها می‌کند.

وقتی در لیگ ایران مصطفی کارخانه هدایت سایپا را بر عهده گرفت، گفته می‌شد که او به دنبال جذب غفور است اما این موضوع با قرارداد شهرام محمودی بازیکن هم‌پست غفور با سایپا منتفی شد.

فرصت زیادی تا آغاز لیگ برتر ایران نمانده و بعید است تیمی توان مالی به خدمت گرفتن این ۲ ستاره تیم ملی والیبال ایران را داشته باشد.

در ۱۰ ماه گذشته، معروف به غیر از پنج بازی انتخابی المپیک در قاره آسیا، حتی در یک مسابقه هم حاضر نبوده است. شرایط تمرینی او هم مشخص نیست. غفور هم که پس از تعطیلی لیگ ایتالیا به ایران بازگشت و درحال حاضر بدون تیم است.

کمتر از یک سال مانده تا برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، تیم ملی والیبال ایران تنها تیم حاضر در مسابقات است که سرمربی ندارد. حتی امیر خوش‌خبر هم که سال‌ها سرپرستی تیم ملی را به عهده داشت، این روزها به وزارت ورزش بازگشته است. در سال پیش رو که همه ورزشکاران باید برای حضور در المپیک آماده شوند، ۲ ستاره کلیدی والیبال ایران بدون تیم هستند و شاید بدون تیم هم بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج