۱۰۶۵۱۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آلکنو باتجربه است و بی‌گدار به آب نمی‌زند

مجتبی میرزاجانپور والیبالیست تیم سپاهان در حالی در ترکیب تیمش می‌درخشید که در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر مصدوم شد.

روزنامه توسعه ایرانی: مجتبی میرزاجانپور والیبالیست تیم سپاهان در حالی در ترکیب تیمش می‌درخشید که در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر مصدوم شد. مصدومیت میرزاجانپور که پاره شدن آشیل پایش بود او را خیلی زود زیر تیغ جراحی برد و با دوره نقاهت طولانی که پزشکان برایش در نظر گرفتند، عملا ادامه لیگ را از دست داد. با این حال او خودش معتقد است با توجه به حساسیتی که آشیل دارد، اولویت اولش را برای رسیدن به سلامتی گذاشته است. میرزاجانپور همچنین درباره تیم ملی که بالاخره سرمربی‌اش را شناخت صحبت کرد و به آینده این تیم با آلکنوی روسی امیدوار است.

در مسیر بهبودی

میرزاجانپور ابتدا توضیحاتی درباره شرایطش چند هفته بعد از عمل جراحی ارایه داد:«خوشبختانه شرایط خوبی دارم. جراحی خوبی را پشت سر گذاشتم و زود در مسیر بهبود قرار گرفتم.

چند روز بعد از جراحی پایم را گچ گرفتم و بعد از یک ماه که گچ را باز کردم، باید عصا را کنار بگذارم و تمرینات توانبخشی و فیزیوتراپی را شروع کنم. البته تا جایی که بتوانم تمرین هم می‌کنم.»

او می‌گوید آشیل‌اش از سال گذشته کمی درد داشته:«سال گذشته من در آشیلم احساس درد داشتم که به آن رسیدگی کردم و خوب شد. امسال هم یک ماهی بود که درد داشتم ولی روی پایم کار کردیم و مشکلی نداشتم تا اینکه در گیم چهارم بازی با شهداب یزد در هفته دهم مسابقات پایم به عقب سر خورد و مصدوم شدم. با این حال من این اتفاق را به فال نیک گرفتم. بالاخره مصدومیت جزو ورزش است و باید با آن کنار بیاییم، روی درمان تمرکز کنیم و زودتر به اوج برگردیم. البته بچه‌ها که می‌گفتند چشم خوردم (خنده).»

کرونا و تجربه جدید در لیگ

فشردگی مسابقات لیگ موضوعی بود که از ابتدای فصل مربی‌ها نگرانی‌هایی بابت آن داشتند که شاگردان‌شان در خطر آسیب‌دیدگی قرار بگیرند. در همین راستا بسیاری معتقدند که مصدومیت میرزاجانپور هم بی‌تاثیر از فشردگی مسابقات نیست.

موضوعی که در واکنش به آن، میرزاجانپور به بحث کرونا اشاره کرد:«ویروس کرونا کاری کرده که تمام دنیا درگیر شده‌اند. حسابش را بکنید که تمام لیگ‌ها دوباره تعطیل شد. مثلا لهستان یک ماه متوقف شد و دوباره استارت زدند. خب طبیعتا در این شرایط بازیکن صدمه می‌بیند.

این موضوع هم نه‌تنها برای والیبال بلکه برای تمام ورزش‌ها است. ببینید ما یک زمانی را برای آماده‌سازی بدن داریم که کارهای بدنسازی را انجام می‌دهیم. برای فصل جاری هم ما دو ماه و نیم قبل از شروع لیگ، تمرینات‌مان را شروع کردیم. حالا حسابش را بکنید که دو ماه و نیم است تمرین کردی، لیگ شروع شده، بدن‌ها همه آماده است و می‌روی سر بازی ناگهان لیگ متوقف می‌شود. البته منظور من این نیست که بیایند جلویش را بگیرند، چون این اتفاقی است که در تمام کشورها افتاده. اما باید این چیزها را هم در نظر گرفت. چون بدن مدام در این حالت است که آماده می‌شود، می‌خوابد و دوباره تحت فشار قرار می‌گیرد. همین که بازی‌ها را به صورت متمرکز برگزار می‌کنند جای شکر دارد.

چراکه بچه‌ها می‌توانند خوب استراحت کنند، تیم‌ها می‌توانند خوب تمرین کنند و اگر آسیبی دارند به آسیب‌شان برسند. تیم‌هایی هم که در کارهای فنی ضعف دارند می‌توانند روی نقاط ضعف‌شان کار کنند چون زمان در اختیارشان هست. اما از طرف دیگر همین که در یک هفته سه بازی برگزار می‌شود، به تیم‌ها فشار می‌آورد. تا الان هم که چنین اتفاقی نیفتاده بود، پس باید طبق این شرایط خاص جلو برویم. امیدوارم هیچ تیمی مصدوم ندهد و بتوانند بازی‌ها را تمام کنند و به سلامت از زمین بیرون بیایند.»

باید به فکر الان باشیم

او در واکنش به اینکه احتمال مصدومیت بازیکنان تیم ملی را تحت تاثیر می‌گذارد یا نه، باز هم به تاثیر کرونا روی مسابقات و برنامه‌ها پرداخت:«با شرایط فعلی هیچ تضمینی درباره هیچ مسابقه‌ای نیست. مثلا کسی نمی‌تواند بگوید حتما امسال بازی‌های تیم ملی برگزار می‌شود. پس نه ما می‌توانیم تصمیم بگیریم، نه فدراسیون، نه ناظر بازی و نه هیات‌ها. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید الان لیگ را برای تیم ملی برگزار کنیم. تنها کاری که می‌توان کرد این است که به فکر الان‌مان باشیم و لیگ را تمام کنیم. اگر شرایط کرونایی برای تمام کشورها مساعد بود،‌ بعد بازی‌های تیم ملی برگزار می‌شود. یا حتی درباره لیگ جهانی و المپیک هم نمی‌شود با قطعیت صحبت کرد.»

تاثیر لیگ متمرکز

وضعیت قرمز بیشتر شهرها از جمله تهران که محدودیت‌های جدیدی را از سوی دولت به وجود آورد، باعث نگرانی درگیری دوباره تیم‌های والیبال با کرونا شده است. البته میرزاجانپور چندان نگران این موضوع نیست:«این محدودیت‌ها با بازه زمانی دو هفته‌ای اجرا شد که البته از ۹ شب به بعد هم بود. البته الان اینکه شهرستان‌ها را بسته‌اند و همه جا در قرنطینه هستند باعث شده وضعیت بهتر شود ولی با این حال شرایط، شرایط خوبی نیست و باز هم آمار بالا است. اما برای همین که خطر کمتری تیم‌ها را تهدید کند، لیگ را متمرکز کرده‌اند. تیم‌ها هم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند تا این چالش بزرگی که تمام دنیا را درگیر کرده، پشت سر بگذاریم و یک خروجی خوب داشته باشیم.»

نقاهت طولانی

والیبالیست ایران درباره دوره نقاهت طولانی و اینکه ادامه فصل را از دست داده است نیز تصریح کرد:«بله همین‌طور است. من با دکتر میعاد پزشک جراحم، سیامک افروزی پزشک تیم ملی و دکتر فرهادی و دکتر کسری مشورت کردم و طول درمان پنج ماه را مشخص کردند. البته باز هم بستگی به خودم دارد که چطور با این پا کار و ریکاوری کنم.»

سپاهان یکی از تیم‌هایی است که دنبال قهرمانی در این فصل از رقابت‌هاست و با رقبایش در نبرد صدرنشینی به سر می‌برد.

با این حال میرزاجانپور معتقد است نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد که چه تیمی به قهرمانی دست پیدا می‌کند:«ببینید الان پنج تیم اول خیلی نزدیک به هم رقابت می‌کنند. لیگ ایران هر سال دارد بهتر از سال قبلش می‌شود. هیچ تیمی نمی‌تواند از الان بگوید که من قهرمانم.

همه تیم‌ها دارند می‌جنگند. سایپا، ارومیه و شهداب یزد تیم‌های خوبی بسته‌اند. همه تیم‌ها خوب هستند و هیچ‌کس نمی‌داند چه تیمی امسال قهرمان می‌شود. هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید چون با تیم ته جدولی بازی دارم، حتما می‌برم. کشیده شدن بیشتر بازی‌ها به گیم پنجم نشان می‌دهد که لیگ ما هر سال دارد بهتر و بهتر می‌شود. من فقط امیدوارم در این بازی‌ها دیگر کسی آسیب نبیند و لیگ بدون مصدومیت به پایان برسد.»

آلکنو در چند المپیک حضور داشته و چه در تیم ملی روسیه و چه در تیم‌های باشگاهی‌اش قهرمانی‌های زیادی را داشته است. او مربی‌ای است که بی‌گدار به آب نمی‌زند و حتما یک چیزی درباره بازیکنان ایرانی دیده که آمده با تیم ما قرارداد بسته

دلایل طولانی‌شدن پروسه انتخاب سرمربی

ملی‌پوش والیبال ایران هم مانند دیگر اهالی این رشته از مشخص شدن تکلیف سرمربی تیم ملی خوشحال است.

او در واکنش به انتخاب ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی که زمان بسیار زیادی طول کشید، گفت:«من احساس می‌کنم به خاطر کرونا بود که تیم ملی نمی‌توانست مربی‌اش را انتخاب کند و تا این زمان دست نگه داشتند. از طرف دیگر بالاخره وقتی با یک مربی قرارداد می‌بندی باید پولش را هم پرداخت کنی. در هر حال خدا را شکر می‌کنیم که سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

حالا بازیکنان هم مربی تیم ملی را می‌شناسند و باید خصوصیات اخلاقی او را بشناسند و بدانند چه چیزهایی را دوست دارد و چه چیزهایی را دوست ندارد. امیدوارم تیم ملی بتواند ابتدا در لیگ جهانی و در ادامه در المپیک بهترین عملکرد را داشته باشد و بهترین نتیجه را بگیرد.»

امید به آینده با آلکنو

او برخلاف برخی نفرات که معتقد هستند سبک والیبال روسیه به والیبال ایران نمی‌خورد و از انتخاب آلکنو چندان راضی نیستند، معتقد است تیم ملی می‌تواند با سرمربی جدیدش به موفقیت برسد:«آلکنو مربی باتجربه‌ای است و مقام‌های زیادی را به دست آورده است. او کارنامه سنگینی دارد. آلکنو در چند المپیک حضور داشته و چه در تیم ملی روسیه و چه در تیم‌های باشگاهی‌اش قهرمانی‌های زیادی را داشته است. او مربی‌ای است که بی‌گدار به آب نمی‌زند و حتما یک چیزی درباره بازیکنان ایرانی دیده که آمده با تیم ما قرارداد بسته. امیدواریم هم او بتواند به تیم ملی کمک کند و هم بازیکنان به سرمربی جدید کمک کنند.»

اول سلامتی، بعد تیم ملی

میرازجانپور سعی می‌کند اگر تا زمان تشکیل اردوی تیم ملی به آمادگی رسید، برای پوشیدن لباس تیم ملی تلاش کند:«در حال حاضر تمام تمرکز من روی درمان پایم است. عجله‌ای هم ندارم. چون آشیل پا جای حساسی است و برای اینکه خودم را پیدا کنم و به آمادگی برسم احتیاج به زمان دارم. چون اگر یک بار دیگر آشیلم پاره شود،‌ شرایط خیلی سخت می‌شود. دوستانی داشتم که آشیل‌شان پاره شده و سه،چهار ماهه رسیده‌اند ولی آمادگی کامل را نداشتند و دوباره آشیل پاره کردند. برای همین من عجله‌ای ندارم.

تمام تلاشم را می‌کنم در درجه اول سلامتی‌ام را به دست بیاورم. اگر آمادگی‌اش را داشتم و به تیم ملی دعوت شدم که می‌روم اما اگر آمادگی نداشته باشم قطعا به تیم ملی نمی‌روم. چون شرایط پایم حساس است. با این وضعیت فکر می‌کنم تا چهار ماه و نیم درمان پایم طول بکشد و امیدوارم بتوانم به تیم ملی هم کمک کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج