۱۱۲۹۳۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ریزه‌کاری‌های آلکنو در تیم ملی والیبال ایران

مسعود آرمات درباره هدایت تیم ملی والیبال ایران توسط آلکنو می‌گوید که در تیم سه تغییر مثبت ایجاد شده است که در کار مربی‌های گذشته همچون موضوعی لمس نمی‌شد.

ایسنا: مسعود آرمات سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد ملی پوشان والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال گفت: از زمانی که آلکنو وارد ایران شد، با توجه به زمان کم موجود برای اعزام تیم به مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، بلندقامتان ایران در فشار های بدن سازی قرار داشتند. در لیگ ملت های والیبال دو نوع تیم وجود دارد؛ ۱۰ تیم در المپیک سهیمه دارند و ۶ تیم دیگر المپیکی نیستند. شش تیمی که در المپیک حضور ندارند با آمادگی کامل و با تمام قوا به این رقابت ها پا گذاشته اند.

او ادامه داد: ۱۰ تیم المپیکی دیگر از جمله ایران، هنوز آمادگی بدنی کامل ندارند. باید گفت اگر تیم ما اکنون در این مسابقات از لحاظ بدنی آماده باشد در مسابقات المپیک دچار افت شدید خواهد شد. تیم ملی ایران باید در المپیک آمادگی بدنی داشته باشد و نه در لیگ ملت‌ها والیبال. بنابراین نمی توان از باخت های ایران در لیگ ملت‌های والیبال ایراد گرفت.

آرمات گفت: استرالیا، اسلوونی، آلمان و ... در المپیک حضور ندارند و با آمادگی کامل به این رقابت ها پا گذاشته‌اند. پیروزی مقابل تیم‌هایی مانند آمریکا نباید زیاد خوشحالمان کند و همانطور نباید باخت مقابل استرالیا ناراحتی را برای ما رقم بزند. آلکنو در این مسابقات قصد دارد تمامی پست ها را امتحان کند تا ترکیب اصلی تیم ملی ایران در مسابقات المپیک مشخص شود. اگر دقت کرده باشید سرمربی روس والیبال ایران سید محمد موسوی را در اوایل این رقابت ها دور از پاسور بازی می داد اما زمانی که دید نتیجه نمی گیرد این بازیکن را به جای خود و نزدیک پاسور برگرداند. این ریزه کاری ها در تیم ملی والیبال ایران وجود دارد و آلکنو سعی می کند بازیکنان را امتحان کند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ادامه داد: میلاد عبادی پور بازیکن بزرگ ایران است که مورد هجمه و انتقادات قرار گرفته است. من باید از او قدردانی کنم چرا که عبادی پور بازیکن بزرگی است. آلکنو قصد دارد میلاد عبادر پور را در فشار های سخت امتحان کند. اگر دقت کرده باشید آلکنو در ابتدای این رقابت ها میلاد عبادی پور را در پست چهار و میثم صالحی را در پست دو استفاده می کرد و اکنون این موضوع برعکس شده است. میلاد در پست دو بازی می کند و میثم صالحی به پست چهار آمده است. با این کار آلکنو قصد دارد ترکیب اصلی خود را برای المپیک مشخص کند. به اعتقادم ۷۰ درصد ترکیب نهایی ایران در المیپیک برای آلکنو مشخص شده و به امید خدا نتیجه را در المپیک شاهد خواهیم بود.

او ادامه داد: باخت ایران در این مسابقات دلیلی بر این نیست که ایران عملکرد بدی داشته است. فکر می کنم آلکنو مربی بزرگی است و حرفه ای کار می کند. خیلی از تیم ها مخصوصا ۱۰ تیم حاضر در لیگ ملت‌های والیبال به این مسابقات به دید بازی های تدارکاتی نگاه می کنند. آلکنو هم بلندقامتان ایران را برای بازی های المیپیک آماده می کند. هنگامی که تیم از ایتالیا بازگردد دو هفته تا المپیک وقت خواهد داشت. معتقدم نتیجه کاری را که در لیگ ملت ها انجام شده در المپیک خواهیم دید.

او در پاسخ به اینکه چرا باتجربه های چندان آماده و سرحال به نظر نمی رسند؟ پاسخ داد: سید محمد موسوی جزو بهترین دفاع ها قرار دارد. سعید معروف هم هر زمانی که به زمین آمد تیم را مدیریت کرد و تیم را به شادابی رساند. از دیگر بازیکنان باتجربه می توان به عبادی پور اشاره کرد. میلاد عبادی پور هم تازه از تیمش برگشته و سریعا به اردوی تیم ملی ملحق شد. باید گفت بدن انسان احتیاج به استراحت دارد و میلاد خسته است.

آرمات درباره آیتم های مثبت تیم ملی والیبال ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو، گفت: در تیم سه تغییر مثبت ایجاد شده است که در مربی های گذشته همچون موضوعی لمس نمی شد. آلکنو در سه دفاع همزمان به خوبی کار کرده است. مهمتر از آن نحوه توپ گیری‌ها بوده که به بازیکنان نکاتی گوشزد شده است. هنگام سه دفاع، آلکنو آموزش داده که باید توپگیری‌ها چگونه باشد و این موضوع به خوبی در تیم ملی والیبال ایران نمایان است. یک نکته دیگر سرویس های پرشی است که بازیکنان با ریسک بالا سرویس می زنند. آلکنو تاکید بسیار دارد که بازیکنان سرویس های پرشی بزنند. حتی در تیم های پایه تاکید شده که بازیکنان از سرویس های پرشی استفاده کنند. بازیکنانی که برای سرویس وارد زمین می شوند با ریسک بالا سرویس می زنند. باید بگویم که این اولین دوره است که به جوانان بها داده می شود و این همه تغییر در تیم ملی والیبال وجود دارد. معتقدم در لیگ ملت های والیبال نباید نتیجه گرا باشیم و قول می دهم با این روش آلکنو در المپیک نتیجه بگیریم. آلکنو به بازیکنان انگیزه داده است چرا که هر زمانی که ملی پوشان ایران یک پوئن ازحریف می گیرند دور زمین دویده و خوشحالی می کنند. این تغییرات نشان می دهد که آلکنو روی تیم ملی کار کرده و امیدوارم نتیجه خوبی در المیپیک بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج