۱۱۳۶۳۴۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حاشیه‌های تیم ملی بسکتبال در آستانه المپیک

استوری جنجالی صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال، سروصدای زیادی را در فضای مجازی به راه انداخته است.

روزنامه شرق: استوری جنجالی صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال، سروصدای زیادی را در فضای مجازی به راه انداخته است. دو روز پیش بود که او با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «نمی‌شه تو سونا خشک بسکتبال تمرین کرد». همین جمله کوتاه کافی بود تا بار دیگر از مشکلات و کمبود امکانات اردوهای این تیم پرده برداشته شود. تیمی که پیش از این نیز بازیکنان آن در حرکتی دسته‌جمعی، به بی‌کیفیت‌بودن برنامه غذایی اردوها اعتراض کرده بودند. این‌بار نارضایتی آسمان‌خراش‌های ایرانی بر سر هوای گرم سالن تمرین و بدن‌سازی است.

ظاهرا به ‌دنبال گرمای شدید هوای این روزهای تهران، شرایط تمرین در سالن بسکتبال آزادی خیلی سخت و طاقت‌فرسا شده است. به طوری که بازیکنان به خاطر نبود تهویه و سیستم خنک‌کننده مناسب در این سالن، آن را به سونای خشک تعبیر کرده‌اند. این در حالی است که گفته می‌شود خوابگاه‌های ملی‌پوشان نیز وضعیت مناسبی ندارد. این خوابگاه‌ها که در طبقه بالای سالن تمرینات آزادی واقع است نیز آن‌قدر هوایش در این ایام گرم است که بنا بر اظهارات اهالی این رشته دمای آن به ۴۷ درجه هم رسیده است.

‌رئیس در سفر و بازیکنان در سونا

درحالی‌که انتظار می‌رفت بعد از جمله کنایه‌آمیز صمد، فدراسیون بسکتبال واکنشی نسبت به این قضیه نشان دهد، اما هیچ‌یک از مسئولان این مجموعه تاکنون اظهارنظری درباره طعنه معنادار کاپیتان نداشته‌اند. آن هم در وضعیتی که تیم ملی باید یکشنبه هفته آینده برای شرکت در بازی‌های المپیک راهی توکیو شود و برای دومین بار بعد از انقلاب، حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا را تجربه کند. نکته جالب اینجاست که رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، در آستانه چنین رویداد مهمی از تیم بزرگسالان غافل شده و ترجیح داده همراه تیم ملی جوانان به لتونی سفر کند. او در دو هفته گذشته سر کارش حاضر نبوده و همراه تیم به رقابت‌های جام جهانی زیر 19 سال رفته بود.

در مقابل نیز مسعود قاسمی، مدیر تیم‌های ملی بسکتبال نیز به سمنان سفر کرده بود تا در اردوی تیم ملی جوانان حضور داشته باشد. دو سال پیش بود که انتشار مصاحبه‌ای از سوی روزبه ارغوان که برخی کمبودهای موجود در اردوی تیم ملی را بازگو کرده بود، با واکنش تند قاسمی همراه شد. موج بعدی این جنجال‌ها، اعتراض دسته‌جمعی سایر ملی‌پوشان بود که با مصاحبه تندتر حامد حدادی آغاز شد.

به طوری که سایرین هم در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام با کنایه درباره وضعیت نامناسب غذایی اردوها به اظهارات سرپرست تیم ملی واکنش نشان دادند. همه این حواشی دست به دست هم داد تا یک تقابل جدی بین کادر فنی و ملی‌پوشان صورت بگیرد که در نهایت منجر به ایجاد برخی محدودیت‌ها نظیر ممنوع‌المصاحبه ‌شدن و حذف آنها از تیم ملی شد. ارسلان کاظمی یکی از بازیکنانی بود که به دلیل انتقاد از شرایط موجود از تیم ملی حذف شد.

‌تیم ملی دست به دامان باشگاه مهرام

آن‌طور که شنیده می‌شود بی‌تفاوتی مسئولان فدراسیون بسکتبال در برخورد با این موضوع عصبانیت مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی و سایر بازیکنان را به دنبال داشته است. در نهایت شاهین‌طبع از صمد درخواست می‌کند با باشگاه مهرام که یکی از حرفه‌ای‌ترین تیم‌های بسکتبال کشور است، وارد مذاکره شود تا تمرینات تیم ملی را به آنجا منتقل کنند. بر این اساس اردوی ملی‌‎پوشان المپیکی از دیروز صبح در سالن زیتون این باشگاه که در غرب تهران است، برگزار شده و قرار است تا روز اعزام به توکیو ادامه داشته باشد. با بازگشت طباطبایی از لتونی نیز صحبت‌هایی انجام‌ شده است تا در این دو، سه روز باقی‌مانده نیز محل اسکان بازیکنان به هتل المپیک انتقال داده شود.

‌حاشیه‌های ادامه‌دار فدراسیون بسکتبال

تیم ملی بسکتبال در حالی از یک سال قبل با قطعی‌کردن سهمیه حضور خود در بازی‌های المپیک خود را آماده حضور در این آوردگاه مهم می‌کند که مدام با مسائل حاشیه‌ای زیادی دست‌به‌گریبان بوده است. شکستن قوانین قرنطینه مرحله دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا در قطر از سوی آقای رئیس و مدیر تیم‌های ملی، سوژه‌شدن شماره برعکس پیراهن حامد حسین‌زاده در پنجره سوم انتخابی آسیا و درنهایت بازداشت سه نفر از اعضای تیم ملی در فرودگاه امام خمینی به خاطر حمل اقلام غیرقانونی، اتفاقات بدی بود که باعث شده تا نمره منفی در کارنامه فعلی مسئولان فدراسیون بسکتبال ثبت شود. بازداشت اعضای تیم ملی بسکتبال در فرودگاه امام خمینی در حالی با بازتاب منفی در رسانه‌ها مواجه بوده که رئیس فدراسیون بسکتبال بلافاصه عازم لتونی شد و تازه دو شب پیش به کشور بازگشت.

با توجه به نتایج تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی و طبق گفته کارشناسان، بلندقامتان ایران از نظر فنی هم شرایط چندان ایدئالی در این روزها ندارند و باید در نظر گرفت که برطرف‌کردن ضعف‌های فنی، نیاز به کار در جوی آرام دارد. اکنون که رئیس فدراسیون بسکتبال پس از سفری حدودا دو هفته‌ای به ایران بازگشته است، ‌باید دید که چه تدبیری برای برگرداندن آرامش به اردوی تیم ملی خواهد اندیشید؟

‌شاگردان مهران شاهین‌طبع برای آماده‌سازی در بازی‌های المپیک به ژاپن و اسپانیا رفتند تا چند رویداد تدارکاتی با تیم‌های ملی این کشورها داشته باشند. آنها در سه مسابقه‌ای که با تیم ژاپن داشتند، به ترتیب بازی‌های اول و سوم را ۸۵-۵۷ و ۷۶-۵۰ واگذار کردند و تنها در بازی دوم با نتیجه نزدیک ۶۷-۷۲ به پیروزی دست یافتند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان دو بازی با اسپانیا قهرمان جهان نیز انجام داد که در نخستین دیدار دوستانه ۸۸-۶۱ مغلوب شد و دومین مصاف را هم 96 بر53 شکست خورد. تیم ملی ایران در المپیک با تیم‌های آمریکا، فرانسه و جمهوری چک هم‌گروه است. آرمان صالحی، بهنام یخچالی، محمد حسن‌زاده، آرون گرامی‌پور، مایک رستم‌پور، حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، ارسلان کاظمی، محمدسینا واحدی، پویان جلال‌پور، سعید داورپناه و نوید رضایی‌فر افرادی هستند که اسامی آنها تا به این لحظه برای شرکت در این بازی‌ها اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج