اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۱۵۶۸۷
۹۲ نظر
۵۰۰۲
۹۲ نظر
۵۰۰۲
پ

زنان ایران هم حق تماشای والیبال را دارند

زنان این مرز و بوم که در تمامی عرصه ها همپای مردان حضور داشته اند و بعضا مقاومت و استقامتی بیش از مردان نشان داده اند، حق مسلمشان است که لذت تماشای ورزش مهیج والیبال از آنان گرفته نشود...

زنان ایران هم حق تماشای والیبال را دارند




برترین ها - بهنام منقولی* : " تحقیر آمریکا در آزادی" و "کابوس آزادی برای آمریکایی ها" دو عبارتی است که می توان برای توصیف لذت حاصل از برد شیرین 3 بر صفر تیم ملی والیبال کشورمان برابر مدعی قهرمانی لیگ جهانی از آن ها استفاده کرد. اما این دو عبارت دو روی دیگرهم دارند. "تحقیر زنان ایرانی که نتوانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند" - عبارتی که سال های گذشته توسط رسانه های داخلی و خارجی در وصف عدم حضور زنان ایرانی در استادیوم آزادی به رغم حضور زنان برزیلی یا ایتالیایی و لهستانی استفاده شد. (امکانی که امیدروایم به زودی برای زنان مسلمان ایران فراهم شود) و "کابوس حذف تیم ملی والیبال ایران از لیگ جهانی" - به دلیل عدم رعایت دستور فدراسیون جهانی مبنی بر بلیت فروشی برای زنان ایرانی یا گرفتن حق میزبانی بازی های ایران و مجبور شدن ایران به مسابقه دادن در زمین های بی طرف که میتواند کام علاقمندان بی شمار والیبال و تیم ملی را تلخ کند. (اتفاقی که امیدواریم تحت هیچ شرایطی رخ ندهد)

این دو عبارت نمادی از سوء مدیریت نهادهای درگیر در این حوزه - از فدراسیون والیبال گرفته تا نهادهایی ماند شورای تامین و دولت - میباشد که با وجود دادن تعهد توسط دولت جمهوری اسلامی به فدراسیون جهانی والیبال در سال گذشته، در اولین بازی امسال در تهران باز هم خبری از حضور زنان ایرانی نبود ( به جز چند کارمند و خبرنگاری که در کنار زمین بودند و کارگردان تلویزیونی و فیلمبرداران صدا و سیما اصرار داشتند آنها را در قاب خود بگنجانند) نکته قابل تامل این است که در سال های گذشته پس از گزارش های ناظر فدراسیون جهانی و اخطار به ایران، مسئولان کوشیدند با نشان دادن این زنان ایرانی رضایت آن نهادها را به دست آورند که دستشان به سرعت رو شد و تکرار این مساله چندان اقدام هوشمندانه ای محسوب نمیشود.

اما به راستی چه کسانی و چه گروه هایی و به چه دلایل عرفی و عقلی و شرعی ای مخالف حضور زنان در استادیوم 12 هزار نفری آزادی هستند؟ تاکید نگارنده بر استادیوم 12 هزار نفری به این دلیل است که واقعا شرایط حضور زنان در ورزشگاه های چند ده هزار نفری فوتبال به هیچ وجه فراهم نیست ( کاری که محمود احمدی نژاد در ابتدای دوران ریاست جمهوری اش میخواست انجام دهد و ناکام ماند). به عبارتی به دلیل زیاد بودن تماشاگران فوتبال و عدم امکان کنترل جمعیت پرشور و بعضا خشمگین فوتبال قبل و بعد از بازی توسط نیروی انتظامی و هم چنین عدم استاندارد بودن ورودی ها وخروجی های ورزشگاه های فوتبال به لحاظ عقلی و منطقی امکان حضور زنان در آن محیط ها فراهم نیست. به لحاظ عرفی نیز به دلیل فحاشی تماشگران فوتبال علیه یکدیگر و داوران که بعضا از تلویزیون هم در هنگام پخش زنده شنیده میشود! حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال فعلا توصیه نمی شود. در نهایت اینکه امکان تفکیک ورودی و خروجی خانم ها و آقایان در استادیوم 12 هزار نفری فراهم است و برای نیروی انتظامی نیز دردسر زیادی ایجاد نخواهد کرد از سوی دیگر تماشاگر والیبال بر خلاف فوتبال فحاش نیست و میتوان یک محیط خانوادگی سالم برای علاقمندان به والیبال فراهم کرد.

حرف دیگر مخالفان حضور زنان، شرعی نبودن تماشای مردان مسلمان توسط زنان مسلمان است. این انتقاد به هیچ وجه وارد نیست. در ماه های گذشته به فراخور این بحث استفتاء های زیادی از علما و فقها صورت گرفت و همگی تاکید داشتند که تماشای ورزش هایی که لباس مردان در آنها چسب است و اندامشان نمایان میشود برای زنان مشکل شرعی دارد مانند وزنه برداری و کشتی. جالب اینجاست که صدا و سیما تمامی مسابقات کشتی و وزنه برداری ایرانی وخارجی که در طول یکسال زیاد هم هستند را بدون سانسور نشان میدهد و هیچ کدام از دلواپسان اعتراضی نمی کنند، آنوقت به تماشای بازی والیبالیست های کشورمان که اتفاقا لباس پوشیده و غیر رکابی دارند اعتراض می نمایند (گویی استدلال می کنند که تماشای والیبال برای زنان از پای تلویزیون اشکالی ندارد ولی در ورزشگاه اشکال دارد!). پر واضح است که اینها بهانه گیری هایی بیش نیست به خصوص که موضوع حضور زنان با سیاست هم پیوند زده شده است. چرا که خانم مولارودی معاون امور زنان دولت حسن روحانی یکی از حامیان این موضوع بوده و هست و سال گذشته فدراسیون جهانی والیبال با دولت روحانی برای حضور زنان مذاکره کرد و دولت نیز بدون هیچ بحثی این موضوع را پذیرفت و تعهد داد که تکرار نشود.

جالب اینجاست که علی مطهری که در سال 1385 خود از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه ها بود و به احمدی نژاد تاخت، و به طور کلی در مسائل فرهنگی بسیار حساس میباشد و در بازی سال 92 ایران و ایتالیا انتقاداتی هم به صدا و سیما داشت که چرا چند تصویر از زنان خارجی از دستشان در رفته است، هفته گذشته در مصاحبه ای حضور زنان در ورزشگاه های والیبال را مخالف عقل و شرع و عرف ندانست و از این امر استقبال کرد. از سوی دیگر این موضوع به شدت توسط رسانه های ضد انقلاب و شبکه های خارج نشین به عنوان ظلمی در حق زنان ایرانی مطرح می شود و میتواند موجب فشار بیشتر نهادهای حقوق بشری و فدراسیون جهانی به ایران شود.

در نهایت اینکه به اعتقاد نگارنده زنان این مرز و بوم که در تمامی عرصه ها همپای مردان حضور داشته اند و بعضا مقاومت و استقامتی بیش از مردان نشان داده اند - تا جایی که رهبر انقلاب نیز بارها و در مناسبت های مختلف این مسئله را بیان فرموده اند- حق مسلمشان است که لذت تماشای ورزش مهیج والیبال از آنان گرفته نشود و آنها نیز در شادی و شعف حاصل از پیروزی های دلاورمردان کشورمان سهیم باشند.

نظر شما درباره حضور زنان در ورزشگاه ها به خصوص والیبال چیست؟ آیا به نظر شما این امر از لحاظ عرفی یا عقلی محلی از اشکال دارد؟ دلایل خود را برای موافقت یا مخالفت با این موضوع و سایر حواشی این مساله در همین صفحه در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انجمن فرهنگیان خوی

      در اسلام افراط و تفریط هر دو حرام است در این اوضاع که سالانی دراز بانوان از حضور در میادین ورزشی منع شده اند قطعاً افراط بوده و حضور زنان در ورزشگاهها در این برهه قطعاً تفریط بیش نیست. یکی از اقدامات اساسی که دولت باید انجام دهد بستر سازی و برنامه ریزی برای استرس زدایی و شاد و سرحال نگهداشتن جمعیت کشور است که این کار تابحال بخوبی صورت نگرفته است. چه از سوی رسانه هایی مانند تلویزیون یا از سوی دیگر ارگانهای متولی این امور. لذا اکثر جمعیت کشور هر روز دچار اسیب های روانی و امراضی از قبیل افسردگی، اختلالات روانی و غیره در اثر نیود تفریحات سالم می گردند. لذا با برنامه ریزی دقیق و فراهم سازی امکانات تفریحی سالم چه در بعد ورزش و چه در ابعاد دیگر میتوان از آثار مخرب افراط و تفریط در جامعه کاست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آهای اونای که منفی دادین اطمینان دارم سوادتون در حد هیچهم نیست و اصلا نفهمیدین این دوستمون چی میگن.

      • بدون نام

        اتفاقا دلواپسا هم فکر میکنن خودشون عقل کلن بقیه بی سواد

      • بدون نام

        در ورزشگاهی که فقط 12000 مرد میتونن توش والیبال ایران را تشویق کنن نام "آزادی" براش کمی سنگینه

      • مینا

        خودت حرفای خودتو نقض کردی! الان بالاخره بنظرت
        حضور بانوان خوبه یا بده؟

      • بدون نام

        دوست عزیز من متوجه نشدم چی شد؟ بلاخره خانوما برن ورزشگاه یا نرن؟ مسئله این است بودن یا نبودن

    • shirin

      چه اشکالی داره؟؟ ما زن ها هم آدمیم ما زنها رو هم خدا آفریده
      ما هم حق لذت بردن از زندگی رو داریم
      تا کی محدودیت؟ تا کی سرکوب؟؟
      ای کاش بجای دلواپس نشون دادن خودتون واسه حضور زنها در استادیوم ها یک هزارمشو واسه اختلاسها و کلاهبرداری ها نشون میدادین
      اسلام فقط این چیزا نیس به خودتون بیاین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خط اول کافی بود تا بغض کنم

      • یه بنده خدا

        خداییش من میخواستم نامزد ورزشکارمو که عاشق والیباله با دوتا بلیط غافلگیرش کنم هرسال باخودم میگم کاش امسال این محدویت برداشته بشه، فقط کاش... کاش تو این مملکت مثل تمام جاهای دنیا واسه زن ارزش انسانی قایل بودن تا منم با دیدن یه لحظه شادیش کلی انرژی بگیرم

      • سراج

        سلام -خانم محترم چرا آسمون ريسمون مي كنيد ميگيد چون اختلاس است پس خانمها هم برند استاديوم! يعني چون اختلاس خلاف است و وجود دارد پس اين خلاف هم بايد باشد كه خانمها هم برند استاديوم. شما اگر بخواهيد لذت ببريد چرا از طريق تلويزيون تماشا نمي كنيد؟؟؟

      • علی

        آقای سراج لطفاً سکوت کن
        طوری می نویسی که انگار اختلاس چیز مهمی نیست ، منظور این خانم اینه که چرا روی این موضوع پافشاری می کنند ولی برای اختلاس خیر !
        اینطور که پیداست هنوز از گشنگی شاش بچه نخوردی.

      • shirin

        آقای سراج کی گفته که حضور خانمها تو ورزشگاه خلافه؟همینه که هیچ وقت پیشرفت نمیکنیم که هیچ تا صد سال دیگه هم جهان سوم باقی می مونیم

      • بنده الله

        خدایا شکرت که همه مشکلاتمون برطرف شدا فقط مونده ما خانوما بریم ورزشگاه!!!!الحمدالله رب العالمین.والا منیکی راضی نیستم خانومای پولدار برن ورزشگاها من دلم بسوزه که بخاطر بی پولی....

    • مهسا

      آخه اشکالش چیه؟ هر کسی که میاد ورزشگاه می خواد اون مسابقه رو نگاه کنه نه اینکه کار دیگه ای. تازه مسئولین خیلی ناراحتند میتونن جایگاه زن و مرد جدا کنن که یه وقت خدایی نکرده نامحرمی نشه....

      پاسخ ها

      • خانوم

        ادمهای مریض بیشتر نمود پیدا میکنن اونوقت..اینایی که برای کار دیگه اومده باشن جداکردن جایگاه هم براشون اثری نداره..جنبه مهمه که معلوم میشه ازین ببعد چقددرر مردم ما جنبه دارن

    • بدون نام

      سلام. اگر حضور زنان در ورزشگاه آزاد شود بی شک هر کس که فکر کند اشکال دارد نمی رود و کسانی که آن را بی اشکال بدانند خواهند رفت. اساس مسلمانی هم همین است. احکام برای همه مشخص است و هر کس مطابق اعتقادات خودش زندگی می کند. مگر برای چهار رکعت نماز نظارت می شود که کسی آن را سه رکعت نخواند که برای ورزشگاه نیاز به نظارت باشد!

      پاسخ ها

      • محمد

        اينكه در باره يك مسئله اجتماعي اظهار نظر ميكني اشكالي ندارد.اما اينكه درمورد موضوع فقهي كه هيچ اطلاعاتي نداري نبايد اظهار نظر كني.

      • سراج

        سلام - دليل جنابعالي عالي كمي بهتر از آبدوحيار است. بد نيست!

    • سعید

      نه تنها این ممنوعیت توهین به بانوان ایران زمین بلکه توهین به انسانیت میباشد. برابری حقوق زن ومرد حرف هست و حرف هست و حرف... تازه زمانی که حداقل بحث تیم ملی یک کشور پیش میاد بجای حمایت همه جانبه به میان اوردن بحث جنسیتی نشان از عقب موندگی فرهنگی و اجتماعی داره... زجر اوره.

      پاسخ ها

      • بنده الله

        وای خوشم میاد ماشالا همه فقط نظر میدیم اینکه چی میگیم ویا به کیفیت حرفمون توجه نمیکنیم

    • سید محمد

      باسلام تاوقتی دختران خودراباآرایش ان چنانی دردید مردان قرار می دهند باعث فساد بیشتر می گردند مصرف مواد آرایشی درایران مقام اول رادارد فعلا کارخوبی نیست .

      پاسخ ها

      • H

        فرق آنچنانی با اینچنانی چیه اونوخ؟خخخ
        شما سرت رو بندازی پایین، حله...

      • سید محمد

        ان چنانی با این چنانی بسیار تفاوت دارد دوست من

      • هیربد

        شما به نعداد like o unlike هایی که خوردی توجه کن

      • خانوم

        اقایون خیلیییییییییییییی ذوق میکنین قراره خانمها درکنارتون تو ورزشگاه باشن ...عقلتونو حسابیییییی از دست دادین از کامنتاتون معلومه..برترینها منتشر کن نظر مخالفتو..

      • آقا

        خانومه محترم ذوق چیه ما مدافع حقوق شما هستیم

    • user

      من میدونم آخر با این ندونم کاریا به والیبالمون آسیب میزنن مثل بقیه ورزشها

      پاسخ ها

      • بنده الله

        آخی راس میگن والا ما إنقد از فوتبال عایدمون شده از والیبال محروم بشیم میمیریم والا

    • حقوق دان

      این امر مخالف قانون مجارات اسلامی
      مصوب مجلس است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قانون مجلسو تصحیح کنن.

    • علی اکبر

      بنظر من ورود زنان به ورزشگاه ها اشکالی ندارد و برای جلوگیری از محرومیت ورزش ملی والیبال که به تازگی در دنیا شروع به افتخار آفرینی کرده و باعث غرور ملی ما ایرانی ها شده باید این اجازه داده بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی به محرومیت داره ..الان زنها بیان جیغ جیغ کنن اونا از محرومیت درمیان؟؟خخخخخ

      • مسعود

        دلم برات میسوزه زن ذلیل

    • Farzaneh

      سلام.چه اشکالی داره.مگه ما خانوما چه گناهی کردیم که نمیتونیم بازی رو از نزدیک ببینیم؟تا کی قراره حق زنان ایرانی پایمال بشه؟اگه موضوع سر محرم و نامحرمه و مشکل شرعیش میتونن جدا کنن.اینا همه بهونس که میارن.کاشکی یکی پیدا میشد و از حقی که داره این وسط از بین میره دفاع میکرد تا ماهاهم میتونستیم حتی برای یه بار شده بازی والیبال ایران رو از نزدیک ببینیم

    • شهروند

      زمانی که انسان غرق درتماشای ورزش های مهیج بویژه میهنی می شویم تنها چهزی که مطرح نیست ویژگی های فیزیکی واحسی است اینگونه تفکرات امروزه خریداری ندارد . دلایل این حرکات را درجای دیگر جستجو نمایید .

    • بدون نام

      بیشتر از اینکه به فکر ورود خانم ها به ورزشگاهها باشید بروید به اختلاسهای بیصدا برسید که گندش دراومده اما کسی صداش در نمیاد.

    • زهره

      با سلام . به نظر من این مسئله باعث آبروریزی است که زنان ما حق ورود به ورزشگاه را ندارند.چرا دولت باید از یک عده دلواپس که دلواپس ورود زنان به ورزشگاه هستند ولی دلواپس کودکانی که هر روزه کنار خیابان از گرسنگی تلف میشوند نیستند ، بترسد و به خاطر تجمعات کودکانه آنان کوتاه بیاید. واقعاً متاسفم .چرا بچه های تیم ملی غیرتمندانه بازی کنند و آمریکا را ببرند ولی به خاطر بی مسئولیتی مسئولان میزبانی از ما گرفته شود یا حتی از لیگ جهانی حذف شویم

      پاسخ ها

      • زهره

        دمت گرم

      • بدون نام

        مگه ما مسئولی هم داریم که دغدغش آرامش و راحتی مردم باشه.

      • نادرشون اینا

        همون خانوم اگه تو یه کشور خارج بره ورزشگاه اسمش میشه تماشاچیان عزیز کشورمون
        ولی تو کشور خودمون محروم از تماشا
        واقعا فرقش چیه؟

    • بدون نام

      فقط برای خودمون متاسفم میگن زن ومرد بایدحقوقشون مساوی باشه ولی در عمل...

      پاسخ ها

      • پسر

        اگه به حقوق مساوي باشه. منم به عنوان يه مرد ميخوامبرم مسابقات خانمها روببينم
        چرا وقتي همچين پيشنهادي ميدم خانمها پچ پچ ميكنند و به من انگ بي حيايي و بي چشم و رويي ميزنن؟
        خب منم ميخوام برم مسابقات خانمها رو ببينم و تشويق كنم

      • بدون نام

        پسر خب برو مسابقات خانمها رو تماشا کن

    • tina

      ای کاش بجای دلواپس نشون دادن خودتون واسه حضور زنها در استادیوم ها یک هزارمشو واسه اختلاسها و کلاهبرداری ها نشون میدادین

    • بدون نام

      واقعا چرا دولت ۹۹ درصد مردم که موافق ورود خانوما هستنو بی خیال شده به اون ۱ درصد دلواپس بها میده

      پاسخ ها

      • زهره

        واقعا که! نمیدونی؟ چون که اون یه درصد کل مملکتو تشکیل میدن دیگه خخخخخ

    • محمد

      هیچ اشکالی ندارد.
      اگر همه به یکدیگر به دید یک انسان نگاه کنیم و همه چیز را جنسیتی نگاه نکنیم هیچ اشکالی ندارد.

    • رضا

      سلام.به نظر من اعمال اين محدوديت ها توهين به كرانت والاي زنان اين سرزمينه و همينطور توهين به شعور تماشاگران مرد.لازم به ذكر است به نظر بنده اگه حتي ورورد بانوان عزيز به ورزشگاه هاي فوتبال هم آزاد بشه اين كار باعث ميشه ائ تعداد محدود تماشاگران مردي كه فحاشي مي كنند هم به احترام حضور بانوان عزيز دست از فحاشي بردارند چرا كه غيرت يه مرد ايراني اجازه نميده كه در حضور بانئان فحاشي كنه...

    • فرشید

      خدا همه بنده هاش رو یکی آفرید . من متاسفم برا جامعه ای که زن رو بی ارزش تر از مرد بدونه . متاسفانه تو جامعه ای که یه جوون با دیدن مو ی یک زن رشته کار از دستش در میره مشکل زن نیست این مشکل مرد هستش اما چون احترامی به زن قائل نیست جامعه همچی و از چشم زن میبینن .زن و مرد هر دو برابرن درسته ی سری چیزا هست ک باید رعایت بشه اما اصلی ترین امری ک باید رعایت بشه برابری زن و مرد هستش . زن اجازه ورود ب ورزشگاه برای دیدن والیبال رو باید داشته باشه کاری نکنید از مرد بودن خودمون در آینده احساس شرم کنیم

    • مازیار

      هیچ اشکالی نداره...بنظر من آقایون تا وقتی که به این حق خانم های احترام گذاشته نشده نباید برن ورزشگاه...

    • یه ایرانی

      امیدوارم یه روزی برسه که ما زنا هم بریم ورزشگا

    • بدون نام

      اسم آزادی برای این ورزشگاه بدون زنان زیادیه..........

    • زینی

      هر قانونی که تصویب میشه طبیعیه که یه سری طرفدارش باشن یه سری نه...
      اگر این قانون رو نمیپسندید راهش دور زدنش نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور که نمیزنن میان زور میگن .
        علنا میگن قانون هر چی میگیه برای خودش میشه همین باید باشه که ما میخوایم!

      • بدون نام

        دموکراسیتون کشته مارووووووو

    • محمد حسین

      در شبکه نسیم برنامه ای هست به اسم "خندوانه" که خیلی محبوب و معروف شده بین مردم. تو این برنامه که از صداسیما پخش میشه زنان و مردان در یک محل میشینن دست میزنن شعر هایی که پخش میشه را تکرار میکنند میخندن شاد میشن و میرن خونه.
      خب مگه تو ورزشگاه ملت چیکار میکنن؟
      دست میزنن شعار میدن تشویق میکنن و میرن.
      یعنی ورزشگاه بودنش محل اشکاله؟

      پاسخ ها

      • نادرشون اینا

        قربون دهنت راس میگیا

      • بدون نام

        از فردا دلواپسیا قلمبه میشه میوفتن به جون خنداونه بد بخت.

    • محمد

      هیچ اشکالی ندارد.
      اگر همه به یکدیگر به دید یک انسان نگاه کنیم و همه چیز را جنسیتی نگاه نکنیم هیچ اشکالی ندارد.

    • جمشید

      اشگالی ندارد
      مردم و مردان و پسرای ایرانی باشخصیت تر و بامعرفت تر از این حرفها هستند که بخوان خدا نکرده به خانم ها مشکل ایجاد بکنند ورود خانم ها به سالن ها همراه با آقایان میتواند فرهنگ و معرفت ایرانی را به رخ جهانیان بکشد تا الگویی شود برای سایر کشورهای جهان چون با عدم حضور خانم ها در سالن ها و استادیومها باعث خواهد شد ما از میزبانی یه سری مسابقات بین المللی و حتی حضور در میادین بین المللی محروم بشیم.

    • DAvid

      گفتی زن های کجا حق دارن؟

    • ایرانی

      چرا زن باید به تماشای والیبال مردان بپردازند پس مردان هم میخواهند به تماشای ورزش بانوان بپردازند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب بروند کسی جلوشون رو نگرفته

    • user

      حتما یه چیزی هست که نمی ذارین بیان ورزشگاه که اگه بگم نظرم اینجا تایید نمیشه. یه علتش اینه که مردا تو ورزشگاه حرفای رکیک ممکنه بزنند و باعث دعوا بشه و بگو و مگو یه علتش اینه.

      پاسخ ها

      • آرزو

        خوب مردها رو کنترل کنن. نه اینکه زنها رو محدود کنن. به خاطر بی ادبی یک عده یک عده دیگه محروم بشن...

      • نادرشون اینا

        اشتباه مردا رو خانوما باس تاوان بدن؟

    • مجتبی

      هیچ اشکالی ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازي ادامه داد.

    • Nafas

      خب میتونن خانم ها و اقایون رو از هم جدا کنن.در ورودی جدا هم بذارن تا خانم ها هم بتونن برن ببینن

    • رامين

      همه بايد بيان زن ومرد نداريم اين فرهنگ غاط را از بين ببريم

    • نادرشون اینا

      آقاجون میدونین چیه
      زنا باس چادر بپوشن چون مردا نبینن
      زنا باس آرایش نکنن چون مردا هوس می کنن
      خاک بر سر این مردای هوسباز
      آقا جوون مشکل خانوم ها نیستن
      مشکل آقایانون که چشم ناپاکن
      پس حق انسانیت چی

      پاسخ ها

      • نسیم

        1000000 تا لایک

    • مشدي ممدي

      گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست******آنكه هرگز بجايي نرسد فرياداست

    • با مرام

      کلا و اصولا این قرتی بازی ها باید در محافل عمومی کمبودش حس بشه تا گروهی نتوانند از
      آن سوء استفاده کنند و برخورد بشه. به نظر من کار شایسته را باید تامل کرد.

      پاسخ ها

      • فروزان

        به نظر منم یه تاملی تو منفیات بکن.

    • مینا

      هنوز ظرفیت مردم ما با این جنگولک بازی ها نمیخونه! همینطوری تماشاگران مرد چقدر ادب و نزاکت دارن؟تصور کنید زنها برن ورزشگاه کار به چاقو و چاقو کشی میرسه

    • حمید

      به نظر من باید مطیع نظرات مراجع تقلید باشیم.هر چه گفتند همانرا عمل کنیم

    • بدون نام

      این که میگن چون تماشاگرها حرفهای رکیک میزنن نمیذارن زنها برن، خب چون جمع مردونه ست، وقتی خانوادگی بشه این مورد رعایت میشه خود به خود، موضوع دوم هم اختلاط زن و مرد هست، چجوریه که تو دریا جداسازی رو میتونن انجام بدن تو ورزشگاه نمیشه؟! مدیریت ساماندهی تو این قضیه خیلی ضعیف عمل میکنه، باید نگرانی ها رو اول از همه راجع به مسائل شرعی برطرف کنن، این سنگ بزرگیه که باید اول برداشته شه، به هر حال تو مملکتی زندگی می کنیم که حرف مراجع و علمای دین در اولویت قرار داره، پس بهتره به عقاید هم و به قوانین مملکت احترام بذاریم و آنچه به دنبالش هستیم رو از طریق درست و منطقی به دست بیاریم.

    • محمد

      سينه زني را خانمها تماشا مي كنند حرام نيست ؟ زن ها نه تنها واليبال بلكه همه رشته هاي ورزشي را بايد تماشاكنند اگر زنان را به عنوان انسان قبول مي كنند .

    • amin

      آقا چرا اینقدر بحث میکنین؟ جالبه آقایون بیش از خانوما اصرار به حضور بانوان دارن!!! عزیز من همونطور که آغایون حق ورود به استادیوم خانوما رو ندارن برعکسش هم باید باشه تا عدالت برقرار شه... حالا هی بگین عدالت عدالت

    • علی

      تو همین مملکت یه روزی دوش حمام ، حرام بود و باید از خزینه که محل پخش انواع بیماریها بود باید استفاده میشد و خیلی موارد دیگر ،،،،، اونهایی که میگن زنان نباید برن تماشای مسابقات پس چرا اجازه میدن اینهمه زن تو شرکتها و بیمارستانها مشغول کار بشن ،،،،،، اونجاها هم مرد هست ،،،، زنان تحمل کنن این جهل و نادانی هم یه روز حل میشه انشالله

    • میثم

      یادمه دو یا سه سال پیش برای دومسابقه زنان هم در ورزشگاه بودن، که صحنه هایی مشاهده شد که برخی زنان بدون رعایت حجاب شرعی و حتی بدون روسری تماشا می کردن.وقتی این رفتار مشاهده میشه پس طبیعیه بخش زیادی از مردم و مسولین واکنش نشون میدن.یقین دارم اگر اینگونه نبود به احتمال قوی اجازه تماشا داشتند ولی وقتی رعایت نمیکنن پس چه توقعی میره؟؟خداییش منطقی باشیم.اگر هدف تماشای والیبال باشه ، بیان باحجاب ببینن نه اینکه جوری باشن که باعث محرومیتشون بشه.این یکی از دلایلش بود.خواهشا منصفانه نگاه کنیم.من خودم به خانوما احترام کامل میگذارم و اونا رو پرورش دهنده نسل ها میدونم.ولی منصفانه هم فکر کنید.

    • یگانه

      ورزشگاهی ک ورود خانم ها به آن ممنوع است لایق اسم آزادی نیست....

    • بنده الله

      برادر خواهر دوستان اینا رو بیخیال شید بچسبید به مشکلاتمون یه عده پولدار میخان برن پول بدس بیارن یه عده پولدارهم میخاد بره پول خرج کنه وپزشو بده اونوقت ما اینجا خودمونو بکشیم!!!!!!!!!که چی بشه آخه....

    • مونا

      خانم ها لطفا تو انتخابات جبران کنید.

    • امیر

      بسم الله الرحمن الرحیم
      هیچ زن با عفت و حیایی، حاضر نمیشه در چنین جایی حضور پیدا کنه. کسانی هم که مایل به حضور در چنین جاهایی هستند،‌ نمی تونند شئونات اسلامی رو رعایت کنند.

      پاسخ ها

      • حمید

        چرا؟ مگه چه خبره اونجا؟مثل اینکه شما دلواپسا موضوع رو اشتباه گرفتیدو برداشتاتونم طبق انتخاب اشتباهتونه و خیلیم مصرین روش.عجیبا از شما ها. این که میگن عهد قجری یعنی همین .

    • جعفری

      اقایون مثلا روشن فکر ایا تا حالا ورزشگاه رفتی ببینی چه الفاظ زشتی بعضی تماشاگران به کار میبرند.لطفا فکر کن بعد نظر بده

      پاسخ ها

      • حمید

        آقای خیلی روشنفکر همین آدما بیرون ورزشگاه نیستن؟

    • بدون نام

      زنایی ایرانی جنبه ندارن.به محض اینکه وارد باشگاه میشن به هربهانه ای فقط میخوان لخت بشن تا رسانه ای بشن

      پاسخ ها

      • تراااان

        دلیل بی جنبه بودن و عقده ای بودن خانم ها اینه که از بس تو گوششون خوندین این کارو نکن اینجا نرو اینو نپوش نمیگم ما مقصر نیستیم ولی شماها هم بی تقصیر نیستین

    • تراااان

      این خوبه ک خانم ها هم برن استادیوم بالاخره واسه اولین بار تو جامعه دیده میشن ولی با شرایط خاصی نه چادر و پوشیه نه با آرایش غلیظ و تیپای وحشتناک حاضرم شرط ببندم خیلیا از صبح وقت آرایشگاه میگیرن به نظر من یه شرایطی رو فراهم کنن با لباسی ساده ارایشم خیلی کم. هه شما اقایونم احتمالا یه کارایی انجام میدین که ورود ماهارو ممنوع کردن کسی از شماها نظر نخواست خودتونو درست کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج