اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۹۶۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دامغانی: کواچ ضعف مدیریتی دارد، نه فنی

عضو کارگروه بررسی عملکرد تیم های ملی والیبال گفت: شاید کواچ به اندازه ولاسکو بار فنی نداشته باشد، اما مدیریت ضعیفش بیشتر به چشم می‌آید.

خبرگزاری فارس: محمدرضا دامغانی درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ اظهار داشت: تیم‌های ملی ما در مسابقات اخیر نتایج خوبی کسب نکردند که در راس آنها تیم ملی بزرگسالان قرار دارد. قبل از شروع مسابقات هم کمتر کسی برای تیم ملی شانس رسیدن به المپیک را داشت و هیچکس انتظار و توقع نداشت که والیبال ایران از جام جهانی به المپیک برود.

وی ادامه داد: بازی‌های ضعیف تیم ملی مقابل تیم‌های آرژانتین، ژاپن، استرالیا و کانادا موجب شد تا بحث‌های زیادی مطرح شود. زمانی که تیمی نتیجه خوب نمی‌گیرد اولین بحث روی سرمربی است که باید عملکردش بررسی شود. دو موضوع در جلسه مورد بررسی قرار می‌‌گیرد؛ یکی بحث بودن یا نبودن کواچ است و دیگری موضوع زمان‌بندی برای تیم ملی.

کارشناس والیبال ایران افزود: اگر قرار باشد بماند قطعاً باید کادر فنی تیم ایران تقویت شود. من اعتقاد دارم که اگر گائیچ قبول کند به ایران بیاید با توجه به شناخت و مدیریتی که دارد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به نظر من گائیچ با هر پستی به کادر فنی اضافه شود مفید خواهد بود. سایر گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند درگیر تیم‌های ملی و باشگاهی هستند و فکر نمی‌کنم بتوانیم از آنها استفاده کنیم. پیش از انتخاب کواچ هم قرار بود آناستازی بیاید، اما وی دستمزد بالایی می‌خواست و تصمیم داشت که دستیارانش را خودش بیاورد که این موضوعات مورد تایید فدراسیون قرار نگرفت.

دامغانی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد کواچ یا هر شخص دیگری سرمربی باشد باید حضور فیزیکی در ایران داشته باشد تا هم لیگ و عملکرد ملی پوشان را از نزدیک ببیند و هم در صورت امکان بین مسابقات لیگ اردو برگزار شود، چون بازیکنان از شرایط مسابقه خارج نشوند. در لیگ‌های اروپایی بازیکنان تحت فشار زیادی نیستند و اگر کواچ بماند و کادرش تقویت شود یا اگر هر فرد دیگری انتخاب شود حتماً باید در ایران بماند که روی بازیکنان مسلط شود.

عضو کارگروه بررسی عملکرد تیم های ملی والیبال گفت: اگر کواچ ماند، فدراسیون باید جلسه‌ای را با وی برگزار کند تا شرایطی ایجاد شود که حرف اول و آخر را خودش در تیم ملی بزند. با توجه به شرایط مسابقات انتخابی المپیک، رسیدن ایران به ریو دور از دسترس نیست. تیم باید در اختیار سرمربی باشد و خودش تصمیم اول و آخر را بگیرد. کواچ ضعف بزرگ فنی ندارد؛ شاید به اندازه ولاسکو بار فنی نداشته باشد، اما به عقیده من این موضوع خیلی اهمیت ندارد. من بیشتر روی مدیریت کواچ در تیم ملی بحث دارم.

کارشناس والیبال ایران تصریح کرد: نظر من این است که در حال حاضر نمی‌توان فرد جدیدی به تیم ملی تزریق شود، چراکه اینکار نیازمند زمان است. اگر سرمربی جدیدی هم بیاید و خدایی ناکرده نتیجه نگیرد می‌گوید من زمان در اختیار نداشتم و در مدت ۴-۵ ماه نمی‌توان به المپیک رسید. کواچ باید بماند و اگر خودش و گائیچ قبول کردند کاری مانند لهستانی‌ها باید انجام دهیم و گائیچ را به عنوان یک مربی باتجربه به کادر فنی اضافه کنیم تا والیبال ایران به المپیک برسد.

وی گفت: رحمان محمدی‌راد والیبال را می‌فهمد، اما متاسفانه نه کواچ و نه ولاسکو و نه سایر مربیان خارجی هیچ اعتقادی به مربیان داخلی نداشتند. اگر مرحوم حسین معدنی در مقطعی کنار تیم ملی عملکرد خوبی داشت هم تنها به استعداد بالای وی مربوط می‌شد و البته اهالی والیبال هم وی را قبول داشتند. می‌توان به عنوان کمک دوم یا سوم مربیان قوی‌تر از رحمان‌ محمدی راد را هم که تاثیرگذار باشند و صحبت کنند را انتخاب کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج