۳۳۵۳۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم ملی «بانک سرمایه»!

لیگ برتر والیبال درچند ‌سال اخیر که این رشته در رده ملی توانسته موفقیت‌های خوبی را به دست آورد، نگاه‌های بیشتری را به سوی خود جلب کرده و در سطح بالاتری هم برگزار می‌شود.

روزنامه شهروند: لیگ برتر والیبال درچند ‌سال اخیر که این رشته در رده ملی توانسته موفقیت‌های خوبی را به دست آورد، نگاه‌های بیشتری را به سوی خود جلب کرده و در سطح بالاتری هم برگزار می‌شود. با این حال حضور یک تیم قدرتمند با سرمایه‌گذاری وسیع که عنوان قهرمانی را در نخستین ‌سال حضورش به دست آورد، باعث شده تا برخی از تیم‌های باشگاهی دچار بی‌انگیزگی شده و تصور کنند لیگ والیبال از این پس به شکل تک‌قطبی برگزار می‌شود و به جز یک تیم سایرین باید برای رده دوم تلاش کنند.

تیمی که همه را شگفت‌زده کرد

بانک سرمایه‌ سال گذشته تصمیم به تیمداری در لیگ برتر والیبال گرفت و خیلی زود با قراردادهای کلان توانست بازیکنان ملی‌پوش و یک سرمربی کاربلد را به خدمت بگیرد و درنهایت به هدفش که همان کسب عنوان قهرمانی در نخستین ‌سال حضورش بود، رسید. حضور ٥، ٦ ملی‌پوش در یک تیم نگاه‌ها را به سوی بانک سرمایه جلب کرد و مصطفی کارخانه درحالی روی نیمکت این تیم نشست که از همان ابتدای لیگ گزینه نخست قهرمانی بود. موسوی، محمودی، غلامی، ظریف، مهدوی و نظری افشار جزو بازیکنان مطرح بانک سرمایه در نخستین ‌سال بودند که جام قهرمانی را بالای سر بردند.

تیم ملی در رده باشگاهی؟

اخیرا بعد از پایان فصل لیگ برتر والیبال، بانک سرمایه به داشته‌های فصل قبل خود قناعت نکرد و با جذب میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی نشان داد که هدفش جمع‌کردن جذب تمام بازیکنان تیم‌ملی درکنار هم است. نمونه مشابه این اتفاق چند ‌سال قبل در لیگ هندبال رخ داده بود که تیم ثامن‌الحجج تقریبا ٩٠‌درصد بازیکنان تیم‌ملی را جذب کرد و حتی سرمربی تیم‌ملی نیز به این تیم رفت تا سایر تیم‌ها برای کسب عنوان نایب قهرمانی تلاش کنند و مقابل این تیم یک بازنده محض باشند. بانک سرمایه نیز همین حالا حداقل از ٧، ٨ بازیکن اصلی تیم‌ملی برخوردار است که شاید قهرمانی در لیگ ‌سال آینده را نیز برایش تضمین کرده باشد.

نائیجی: مثل سایر تیم‌ها پول می‌دهیم

مجید نائیجی، مدیرعامل بانک سرمایه درباره اهداف این تیم از سرمایه‌گذاری وسیع و جذب اکثر ملی‌پوشان به «شهروند» می‌گوید: «استراتژی مدیران بانک این بوده که از طریق رشته والیبال بیشتر دیده شود. ما در نخستین سال قهرمانی را کسب کردیم و الان هم هدفمان این است که ٨٠ تا ٩٠‌درصد تیم ‌سال گذشته را حفظ کنیم. یکی، ٢ بازیکن مثل قائمی و عبادی‌پور را جذب کردیم و نفر دیگری مدنظر ما نیست. به‌ هرحال بعد از قهرمانی در ایران به سوی قهرمانی آسیا و باشگاه‌های جهان گام برمی‌داریم و درهمین راه باید تیم را تقویت می‌کردیم. البته این را قبول ندارم که ما از تیم‌های دیگر خیلی قوی‌تر هستیم چون شهرداری ارومیه و پیکان در لیگ قبلی نیز چیزی از بانک سرمایه کم نداشتند.»

وی همچنین در واکنش به احتمال تک‌قطبی‌شدن لیگ والیبال می‌افزاید: «البته سرمایه‌گذاری تا این حد برای یکی، ٢‌سال اول است و بعد از آن از نیروهایی که خودمان تربیت کردیم، ‌استفاده می‌کنیم. تیم جوانان و امید ما درحال فعالیت هستند. بعید است که لیگ تک‌قطبی شود، چون نهایتا ما ٥٠ تا ٦٠‌درصد بازیکنان ملی را دراختیار داریم و سایر تیم‌ها نیز می‌توانند با قدرت ظاهر شوند.» مدیرعامل بانک سرمایه در واکنش به انتقادات از بستن قراردادهای میلیاردی خاطرنشان می‌کند: «در گذشته امثال موسوی و محمودی در باشگاه پیکان چنین پولی را می‌گرفتند یا ‌سال قبل معروف قراردادش با شهرداری ارومیه از تمام بازیکنان ما بیشتر بود. نکته‌ای که باعث شده بازیکنان جذب بانک سرمایه شوند، خوش‌حسابی ما و سخت‌گیری باشگاه درپرداخت به موقع قراردادهاست. ما قصد داریم در رشته‌های دیگر هم سرمایه‌گذاری کنیم اما در فوتبال مسئولان بانک مخالف سرمایه‌گذاری هستند.»

واکنش فدراسیون چیست؟

بعد از گرایش اکثر بازیکنان ملی‌پوش به حضور در یک تیم خاص، برخی از کارشناسان و همچنین مسئولان سایر باشگاه‌ها انتظار داشتند فدراسیون محدودیتی برای جذب ملی‌پوشان قرار دهد. محمود افشاردوست، دبیرکل فدراسیون والیبال در واکنش به این درخواست به «شهروند» می‌گوید: «در گذشته تیم‌هایی مثل صنام و پیکان هم در برهه‌های مختلف چنین شرایطی داشتند که اکثر بازیکنان ملی را دراختیار بگیرند. الان نیز بانک سرمایه چنین شرایطی دارد که بیشتر پول می‌دهد و بازیکنان را جذب می‌کند. تا به امروز قانونی نداشتیم که برای جذب ملی‌پوشان محدودیتی قرار دهیم، بنابراین کار بانک سرمایه هیچ مشکلی ندارد. این‌که بخواهیم قانونی وضع کنیم که هر تیم فقط ٢، ٣ بازیکن ملی‌پوش جذب کند، اصلا در برنامه فدراسیون نیست. در ضمن اگر یک تیم ملی‌پوشان را جذب می‌کند، سایر تیم‌ها نیز می‌توانند از بازیکنان خارجی خوب استفاده کنند. در تاریخ والیبال چنین محدودیتی سابقه نداشته، اگرچه من هم حضور تمام ملی‌پوشان در یک تیم را مثبت نمی‌دانم.»

مسأله این است؛ خوب یا بد؟

ورود قراردادهای میلیاردی به والیبال، فاصله یک تیم از نظر کیفیت با سایر تیم‌ها و... را برخی مثبت و برخی هم منفی می‌شمارند اما این اتفاق شاید جنبه‌های خوبی هم داشته باشد. این‌که یک تیم خصوصی با سرمایه غیردولتی زندگی خیلی از والیبالیست‌ها را تأمین می‌کند تا از نظر فکری دغدغه‌ای نداشته باشند و با خیال راحت در تیم‌ملی بازی کنند، اتفاق خوبی است. ازسوی دیگر همین تیم بانک سرمایه باید در شهریورماه در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند و با قدرتی که به دست آورده، می‌تواند افتخار بزرگی برای فوتبال کشورمان بیافریند. به ‌هرحال امید است فدراسیون والیبال در تصمیمی کارشناسی شده، اجازه ندهد جذابیتی در لیگ ‌سال آینده این رشته وجود نداشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج