۳۸۳۰۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کارخانه: هدفمان سکوی جهانی است

تیم والیبال بانک سرمایه که توانسته بود کیفیت خوبی از خود در اولین‌سال حضورش در لیگ ایران نشان دهد و به جام باشگاه‌های آسیا برسد، حالا عنوان قهرمانی آسیا را هم یدک می‌کشد.

روزنامه شهروند: تیم والیبال بانک سرمایه که توانسته بود کیفیت خوبی از خود در اولین‌سال حضورش در لیگ ایران نشان دهد و به جام باشگاه‌های آسیا برسد، حالا عنوان قهرمانی آسیا را هم یدک می‌کشد. سرمربی این تیم برای بار ششم به‌عنوان مربی، به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید که البته از این حیث رکورددار محسوب می‌شود. کارخانه اعتقاد دارد که تیم بانک سرمایه مدیریت قدرتمندی دارد و می‌تواند به یکی از بهترین‌های جهان تبدیل شود. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با مصطفی کارخانه می‌خوانید:

قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شدید و برای این مسأله خیلی هم به دردسر نیفتادید؟

سطح مسابقات فوق‌العاده بود و می‌توان گفت که در این بازی‌ها بازیکنان بزرگی حضور داشتند. ١٦ تیم در این مسابقات به رقابت می‌پرداختند که همه آنها از بهترین‌های دنیا بودند. بازیکنان برزیلی بزرگی در این بازی‌ها بودند که هر کدام از آنها به نوعی در سرنوشت بازی‌ها تأثیر می‌گذاشتند. خدا را شکر که توانستیم با این وضع قهرمانی را به دست آوریم.

البته شرایط شما هم نبود و بهترین بازیکنان ایران را در اختیار داشتید.

شرایط تیم سرمایه مانند تیم‌های دیگر نبود. دلیلش هم این بود که ما تمام بازیکنان مورد نظرمان را در اختیار نداشتیم. تعدادی از آنها مصدوم بودند و تعدادی در اختیار تیم‌های ملی الف و ب قرار داشتند. از این رو حتی یک جلسه تمرینی مناسب را نیز برگزار نکردیم و نگرانی‌هایی از این بابت وجود داشت. بحث بعدی خستگی بازیکنان ملی‌پوش ناشی از حضور در مسابقات المپیک بود اما این موضوع هم به ما ضربه نزد. بازیکنان با تمام وجود بازی کردند و پیروز شدند. ما در این دوره شکستی را متحمل نشدیم و حالا می‌توانیم به جام باشگاه‌های جهان برویم.

برای حضور در باشگاه‌های جهان برنامه خاصی دارید؟

قطعا بانک سرمایه برای حضور در باشگاه‌های جهان برنامه ویژه‌ای خواهد داشت. فقط برای حضور در این بازی‌ها نمی‌رویم، بلکه می‌خواهیم شگفتی‌ساز شویم. مسئولان بانک سرمایه حمایت خوبی از تیم دارند و همین موضوع دست ما را باز می‌گذارد تا برای موفقیت‌های آتی خوش‌بین باشیم. البته جام باشگاه‌های جهان از سطح فوق‌العاده‌ای برخوردار است اما به شخصه به بازیکنانم اعتقاد دارم و می‌دانم که آنها به روی سکو خواهند رفت.

به‌عنوان مربی‌ای که رکوردار قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا هستید، چه حسی دارید؟

به هر حال حس فوق‌العاده‌ای برایم من است. ١٠ دوره در این مسابقات حضور پیدا کردم که توانسته‌ام ٦ دوره قهرمان شوم. آشنایی خوبی با این مسابقات دارم. اولین بار بود که با بانک سرمایه قهرمان این بازی‌ها شدم و لذت زیادی داشت.

شما به همکاری‌تان با بانک سرمایه ادامه می‌دهید؟

قطعا ادامه می‌دهم. برنامه‌های بلند مدتی داریم که بانک سرمایه را تا چند وقت دیگر تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های جهان می‌کند.

موسوی و محمودی، ٢ بازیکن کلیدی تیم شما بودند که حرف از خداحافظی آنها از رده ملی هم به میان آمده است؟

این دو جزو بهترین‌ها هستند و می‌توانند چند‌سال دیگر نیز به دوران حرفه‌ای خود در تیم‌ملی ادامه دهند. خداحافظی شهرام محمودی مرا شوکه کرد. اگر جای فدراسیون والیبال بودم، به هیچ‌وجه اجازه خروج او را از تیم‌ملی نمی‌دادم. هر ٥٠‌سال یک بار بازیکنانی مانند موسوی و شهرام محمودی ظهور می‌کنند.

بعد از پایان المپیک حالا بحث ادامه حضور لوزانو مطرح شده است. شما چه نظری دارید؟

من کارنامه تیم‌ملی والیبال در دوران لوزانو را در کل مثبت می‌بینم، ‌اگرچه تصمیم گیرنده نهایی فدراسیون والیبال است. البته در المپیک ٢٠١٦ عملکرد خوبی از تیم‌ملی ندیدیم اما قبل از آن در انتخابی بازی‌های خوبی را ارایه کردند. بازیکنان انگیزه زیادی برای حضور در المپیک داشتند اما به محض حضور در این مسابقات، تمام این انگیزه‌ها فرو ریخت. هدف‌گذاری فدراسیون برای حضور در المپیک قطعا حضور در جمع ٤ تیم پایانی بود که این اتفاق صورت نگرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج