۴۵۷۸۱۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

برهانی: شاید حجابم به مذاق برخی در اروپا خوش نیاید

ستاره تیم‌ملی والیبال ایران توانست طلسم‌شکن باشد.

روزنامه شهروند: ستاره تیم‌ملی والیبال ایران توانست طلسم‌شکن باشد. مائده برهانی با پیوستن به تیم شومن کلاب صوفیه بلغارستان اولین زن مسلمانی شد که به یک تیم اروپایی پیوست. برهانی در سال‌های گذشته به واسطه درخشش تیم‌ملی والیبال دیده شد و بعد از این‌که مذاکراتی با باشگاه بلغارستانی داشت به این تیم پیوست. برهانی در لیگ برتر والیبال عضو تیم بانک سرمایه بود و این باشگاه برای صدور رضایت‌نامه‌اش همکاری کرد تا او بتواند اولین زن لژیونر مسلمان در اروپا باشد. برهانی امیدوار است حضورش در اروپا باعث شود بقیه بانوان شایسته والیبال کشورمان هم به قاره سبز راه پیدا کنند. برهانی در گفت و گو با خبرنگار «شهروند» درباره نحوه لژیونر شدنش و موضوعات مختلف صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

از لژیونر شدنت بگو. باشگاه بلغارستانی چطور شد که تصمیم به جذب تو گرفت؟

حدود ٤ سالی می‌شد که به دنبال لژیونر شدن بودم. حتی برای لژیونر شدن شخصاً با باشگاه‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه هم که حجاب اسلامی داشتند وارد مذاکره شدم اما به نتیجه‌ای نرسیدم. تقریباً ٦ ماه پیش با باشگاه شومن کلاب بلغارستان رایزنی کردم. در ابتدا شرایطم را توضیح دادم و تأکید کردم در صورتی می‌توانم به این تیم بپیوندم که حجاب اسلامی را رعایت کنم. آنها گفتند نیاز دارند این موضوع را بررسی کنند و آن را با فدراسیون خود در میان بگذارند. یک ماه پیش موافقت خود را با شرط من اعلام کردند. من هم در اولین اقدام به دیدار داورزنی رفتم و موضوع را با او درمیان گذاشتم. اتفاقاً او هم خیلی از لژیونر شدنم استقبال کرد و حتی کسی را به من معرفی کرد که بتواند درباره باشگاه بلغارستانی تحقیق کند. تحقیقات هم انجام و مشخص شد که این باشگاه از معتبرترین تیم‌های بلغارستانی است و پیشنهادش هم به من صحت دارد. خوشبختانه همه چیز به خوبی انجام شد و ظرف روزهای آینده به بلغارستان می‌روم تا در تمرینات شومن کلاب شرکت کنم.

بانک سرمایه با جدایی تو موافقت کرد؟

خوشبختانه باشگاه بانک سرمایه همکاری خوبی با من داشت.اصلاً به من نگفتند که رضایت نامه‌ات را نمی‌دهیم فقط تأکید کردند به جای من باید یک بازیکن خوب خارجی پیدا کنند که جای خالی من را در تیم پر کند. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و بانک سرمایه بتواند بازیکن خوبی جذب کند.

از تیم شومن کلاب شناخت داری؟

بله، شناختی نسبی از این تیم دارم. می‌دانم که در رده پنجم لیگ بلغارستان قرار دارد. این تیم لژیونرهایی از آفریقا و آرژانتین دارم و من هم که از ایران به آنها اضافه می‌شوم.

از این انتقال سود مالی خوبی نصیبت شد؟

باور کنید مسائل مالی اهمیتی برای من نداشت. فقط دنبال این بودم که به اروپا بروم و پیشرفت کنم.قطعاً اگر از ابتدای فصل به تیم شومن کلاب می‌رفتم مبلغ قراردادم بیشتر می‌شد. درحال حاضر فقط سه ماه برای این تیم بازی خواهم کرد و برای سه ماه هم مبلغ خوبی به‌نسبت بازی در ایران می‌گیرم. اگر بخواهیم این مبلغ را تقسیم کنیم هم به‌نسبت سه ماهی که در ایران بازی می‌کنم هم بیشتر دریافت می‌کنم اما واقعاً این موضوع برایم اهمیتی نداشت. در کل بازی در اروپا از همه لحاظ برای من سودمند است و حتی نفع آن به والیبال ایران هم می‌رسد.

ظاهراً تو اولین زن مسلمانی هستی که به والیبال اروپا راه پیدا می‌کنی؟

بله، همین‌طور است. خوشبختانه من توانستم طلسم شکن باشم و به‌عنوان اولین زن مسلمان به والیبال اروپا راه پیدا کنم.قبلاً که خودم با باشگاه‌های اروپایی برای لژیونر شدن رایزنی می‌کردم وقتی می‌فهمیدند می‌خواهم با حجاب اسلامی بازی کنم موافقت نمی‌کردند چون بازی‌هایشان پخش مستقیم داشت و نمی‌خواستند بازیکن با حجاب داشته باشند. خوشبختانه بلغارستان با این‌که کشوری اسلامی نیست با شرایط من کنار آمد. امیدوارم حضور من در این کشور باعث شود بقیه اروپایی‌ها هم به جذب بازیکنان ایرانی و مسلمان روی بیاورند. البته امکان دارد زینب گیوه هم با من لژیونر شود اما هنوز نتوانسته رضایت نامه خود را از باشگاهش بگیرد.

این‌که تو نسبت به همبازیانت پوشش داری کار را برایت سخت نمی‌کند؟

من به این پوشش عادت کرده‌ام اما شاید برخی در اروپا از پوشش من خوششان نیاید که مهم نیست. تا جایی که توان داشته باشم در اروپا می‌مانم و برای کشورم افتخار آفرینی می‌کنم.

حضور تو در اروپا چقدر برای والیبال ایران مفید خواهد بود؟

اینکه من بتوانم در یک باشگاه اروپایی بازی کنم باعث می‌شود بقیه بازیکنان ایرانی هم دیده شوند و راه برای آنها هم باز شود. از آنجایی که این اتفاق در دنیا بی‌سابقه بوده از نظر بین‌المللی هم سر و صدا می‌کند و دید دنیا به بانوان باحجاب ورزشکار مثبت‌تر می‌شود. وقتی من در اروپا بازی کنم می‌توانم چیزهای بیشتری یاد بگیرم و به همبازیانم انتقال دهم. ضمن این‌که وقتی به جای من یک بازیکن خارجی خوب به لیگ ایران اضافه شود هم اتفاق خوبی است.

در سال‌های اخیر والیبال ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته. فکر می‌کنی بتوانی به جایگاه والیبال آقایان در دنیا برسی؟

قطعاً این اتفاق می‌افتد و ما بیشتر از این پیشرفت خواهیم کرد اما نمی‌شود زمان آن را مشخص کرد. والیبال ایران تازه ٣‌سال است که استارت حرفه‌ای خود را زده و به زمان نیاز دارد.مهم‌ترین کار فدراسیون این بود که برای والیبال بانوان از مشاوران متخصص در حوزه آقایان استفاده کرد و همین باعث پیشرفت والیبال بانوان شد. ما برای مطرح شدن در آسیا راه طولانی در پیش داریم و باید برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقده ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج