اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۵۰۱۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مومنی: می‌توانیم آمریکا و روسیه را شکست دهیم

کارشناس والیبال گفت: کادر تیم ملی بایستی روند درمان مصدومان را همراه با یک ریکاوری خوب در طول مسابقات جدی بگیرد.

ایسنا: رضا مومنی مقدم درباره نتایج تیم ملی والیبال و کسب چهار امتیاز در هفته دوم لیگ جهانی که به میزبانی سالن آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: به نظرم نتایج رضایت‌بخش بود. با توجه به تغییرات و مصومیت‌های ناگهانی کسب دو برد و چهار امتیاز دل مردم را شاد کرد. در هفته دوم تماشاچیان ایرانی با حضور پرشورشان واقعا به تیم ملی کمک کردند.

وی ادامه داد: بلژیک در هتفه اول بازی‌ها به عنوان پدیده مسابقات معرفی شد. این تیم با هدایت ویتال هنین بسیار هوشمندانه والیبال بازی می‌کند و می‌تواند هر تیمی را با مشکل مواجه سازد. بلژیکی‌ها در هفته اول صربستان مدافع عنوان قهرمانی را در خانه‌اش شکست دادند. در بازی برابر ایران نیز بازی را به ست پنجم کشاندند اما با حمایت‌های هواداران بازی به نفع ایران شد. صربستان سال پیش به مقام قهرمانی لیگ جهانی دست یافته بود. آنها تیم قدرتمندی هستن و امسال تنها آتانا سویچ که بازیکن پشت خط‌ زن خود را در اختیار ندارند. با این وجود شاگردان گربیچ در برابر ایران نیز به مانند بازی‌های دیگرشان بسیار با تمرکزتر بودند و توانستند به پیروزی برسند.

در مورد آرژانتین هم باید بگویم که این تیم با هدایت ولاسکو در حال رشد کردن است. آرژانتین با توجه به تفکرات ولاسکو بسیار تاکتیکی بازی می‌کند و کار گروهی خوب آنها می‌تواند برای حریفان عرصه را تنگ کند. در این بازی سخت هم تغییرات از سوی کادر فنی باعث شد در ست پنجم ایران نتیجه را به نفع خود تغییر دهد و بازی را ببرد.

این کارشناس والیبال درباره تاثیری که مصدومیت‌ها می‌تواند بر نوع بازی و نتایج تیم ملی بگذارد، گفت: مصدومیت‌ها بی‌تاثیر نیستند. هر چند در بازی برابر لهستان به دلیل آسیب‌دیدگی بازیکنان با تجربه تیم به جوان‌ترها میدان داده شد و در نهایت در یک بازی فوق‌العاده پیروز شدیم اما به نظرم این پیروزی ‌ها همیشه بدین شکل به دست نمی‌آید. معتقدم اگر امیر غفور و محمد موسوی در اوج باشند با توجه به تجربیاتی که از بازی‌های المپیک جهانی و آسیایی دارند می‌توانند بسیار موثرتر کار کنند اما اگر مصدوم باشند کارایی‌شان کاهش پیدا می‌کند.

او اضافه کرد: کادر تیم ملی بایستی روند درمان مصدومان را همراه با یک ریکاوری خوب بسیار جدی بگیرد. این دردهای کهنه و جزئی اگر به خوبی مداوا نشوند در بان باقی می‌مانند و در آینده این تیم ملی است که در نبود یاران باتجربه متضرر خواهد شد.

این کارشناس با سابقه در ادامه صحبت‌هایش، گفت: همه تیم‌های سطح اول دنیا پس از المپیک یکسری تغییر و تحولات اساسی را انجام می‌دهند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. درباره پاسور دوم تیم ملی و جایگزین سعید معروف، به نظرم فرهاد سال افزون گزینه مناسبی در لیگ جهانی است. در واقع این دو می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. سال افزون قدبلندتر و قدرتی‌تر از معروف است و همین باعث می‌شود در مواقع حساس سال‌افزون با جایگزینی‌اش هم بتواند به دفاع روی تور کمک کند و هم توپ را بتواند به دو گوش زمین برای استفاده مهاجمان به بهترین حالت ارسال کند.

مومنی مقدم در مورد سه بازی پیش‌روی تیم ملی در هفته سوم لیگ جهانی و پیش‌بینی نتایج، گفت: در هفته سوم تیم ایران به مصاف لهستان، آمریکا و روسیه می‌رود. به نظرم ما به کسب دو پیروزی و گرفتن امتیازات می‌توانیم در جمع شش تیم نهایی قرار بگیریم.

وی افزود: بازی برابر لهستان بازی بسیار سختی خواهد بود. لهستان از یک سو هم به دنبال جبران شکست تلخ در هفته اول است و از سوی دیگر آنها در خانه خود میزبان ایران هستند و به نظرم بازی بسیار سختی را با لهستان در پیش‌رو داریم. در مورد آمریکا هم به نظرم با یک آنالیز خوب می‌توانیم شکست‌شان دهیم. این تیم چند تن از بازیکنان تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. در بازی برابر روسیه نیز اگر دریافت‌های ایران به خوبی به دست سعید معروف برسد او می‌تواند به خوبی مهاجمان را تغذیه کند زیرا نقطه قوت روس‌ها، دفاع روی تور است و اگر تنوع حملات‌مان افزایش یابد می‌توان روسیه را نیز شکست داد.

مومنی مقدم در مورد برنامه‌ها و تاکتیک کولاکوویچ در اولین حضورش به همراه تیم ملی ایران در لیگ جهانی، گفت: کولاکوویچ زمان زیادی نیست که به ایران آمده است. او در حال حاضر بیشتر به بازیکنان با تجربه میدان می‌دهد و بازیکنان جوانان را نیز به تدریج وارد ترکیب اصلی می‌کند. معتقدم او به دنبال جوانگرایی است اما نه به صورت ناگهانی. اعتماد او به جوان‌ها در بازی برابر لهستان و همچنین تهران نشان از توجهش به همه بازیکنان دارد. کولاکوویچ بیشتر در حال شناخت بازیکنان است. او با میدان دادن تدریجی به جوان‌ترها در پی آن است که بازیکن مورد نظر در چه لحظاتی می‌تواند کمک حال باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج