adexo3
۶۵۲۱۲۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کارخانه: از تک‌تک شاگردانم دفاع می‌کنم

سرمربی تیم والیبال سرمایه معتقد است سطح جام باشگاه‌های جهان حتی از رقابت‌های والیبال در المپیک ریو هم بالاتر بود.

آسمان آبی: سرمربی تیم والیبال سرمایه معتقد است سطح جام باشگاه‌های جهان حتی از رقابت‌های والیبال در المپیک ریو هم بالاتر بود. مصطفی کارخانه درباره حضور تیم بانک سرمایه در جام باشگاه‌های جهان و سه شکست پیاپی این تیم، به «آسمان آبی» گفت: «متاسفانه تیم بانک سرمایه در گروه بسیار دشواری قرار گرفت. من ۴۰ سال است که در این والیبال حضور دارم و زمانی که در چنین گروهی می‌افتیم، اصطلاحا می‌گوییم در گروه مرگ قرار گرفتیم. کارلوس کی‌روش شخصیت برجسته‌ای در فوتبال جهان است و زمانی که تیم فوتبال ایران با تیم‌های قدرتمند اسپانیا و پرتغال در جام‌جهانی هم‌گروه می‌شود و کی‌روش می‌گوید در گروه مرگ قرار داریم، کسی به او خرده نمی‌گیرد. وقتی ما از گروه مرگ در والیبال صحبت می‌کنیم، انتقاد می‌کنند که چرا چنین حرفی زده‌ای؟ خب چه بگویم؟ بگویم در گروه راحتی قرار گرفتیم؟»

سرمربی تیم بانک سرمایه که نمی‌توانست ناراحتی و عصبانیت خود را از برخی انتقادات علیه او و تیمش پنهان کند، تاکید کرد: «نمی‌دانم چرا برخی مریض‌اند!‌ دلیلش را نمی‌دانم. گناه ما چیست؟ گناه ما این است که به والیبال خدمت کردیم. گناه ما این است که به خیلی‌ها خدمت کردیم و به آن‌ها نان رساندیم؟ گناه ما این است که خدا خیلی دوست‌مان دارد و بسیاری جاها کمک‌مان کرده است. کسانی که بالاترین افتخارشان فرستادن یک تیم از دسته یک به دسته دو بوده و هیچ رزومه‌ای ندارند و حتی ما دست‌شان را گرفتیم حالا حرف‌هایی می‌زنند که در ‌شأن ما نیست. آن‌ها توانایی مدیریت چنین تیم بزرگی را ندارند، اما مهم نیست من کار خودم را می‌کنم. ما در گروه سختی بودیم و تمام تلاشمان را کردیم. سرمان را بالا می‌گیریم و از تک‌تک شاگردانم دفاع می‌کنم.»

او درباره رقبای بانک سرمایه در جام باشگاه‌های جهان توضیح داد: «تیم لوبه ایتالیا از بهترین‌های پنج کشور جهان بازیکن داشت. تیم زنیت کازان روسیه که متعلق به کشور قهرمان المپیک است اسکلت اصلی تیم‌ملی روسیه را دارد و ضمن این‌که دو بازیکن برجسته جهان به نام‌های لئون و مت اندرسون را هم در اختیار دارد. خب معلوم است این تیم قهرمان می‌شود. آن وقت ما در ایران وقتی چند بازیکن ملی گرفتیم صدای همه درمی‌آید!‌ زمانی که تیم کاله مازندران به‌عنوان قهرمانی رسید چند بازیکن تیم‌ملی را داشت. این اتفاق برای متین ورامین و پیکان هم افتاد و آن‌ها هم با بسیاری بازیکنان ملی‌پوش قهرمان لیگ شدند، اما چرا آن روزها کسی به این تیم‌ها چیزی نمی‌گفت؟ چرا؟ این دشمنی برای چیست؟ چون به آن‌ها محبت کردم؟»

سرمربی نماینده ایران درباره بازی بانک سرمایه و زاکسا لهستان گفت:‌ «ما در دو ست نخست این دیدار فراتر از حد خود بازی کردیم. متاسفانه در پایان ست نخست، محمد موسوی، بازیکن بسیار بزرگ و تاثیرگذار خود را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست دادیم. فکر می‌کنم موسوی یک هفته دیگر نتواند تمرین کند. غیر از او ما فرهاد قائمی را هم در همان بازی از دست دادیم. این‌ها لطمه است. در آن سطح از مسابقات یک بازیکن هم تاثیرگذار است. بله، ما در حد لیگ ایران بسیار خوبیم و دو سال است قهرمان ایران و آسیا محسوب می‌شویم، اما برای حضور در جام‌جهانی باید سرمایه‌گذاری بیشتری بکنیم. همه‌اش می‌پرسند چرا ما بازیکنان خوب را دور هم جمع کرده‌ایم. چرا رئال مادرید بهترین بازیکنان فوتبال را جذب می‌کند؟ چرا بارسلونا این کار را می‌کند؟ خب آن‌ها می‌خواهند موفق باشند. آن‌ها دوست دارند روی آنتن باشند و ما همه همین را می‌خواهیم، ولی خیلی‌ها حسادت می‌کنند و نمی‌خواهند موفقیت ما را ببینند. اگر سال بعد باشیم و من هم در کادر فنی باشم در بازی‌های سال بعد حتی اگر شده دو، سه هفته مانده به مسابقات چند بازیکن بزرگ می‌آورم. ما می‌خواستیم از جواد معنوی‌نژاد استفاده کنیم که نشد. در آن گروه هم که می‌گویند از ما ساده‌تر بود،‌ میلاد عبادی‌پور در تیمش نیمکت‌نشین شد! اگر میلاد در تیم ما بود فیکس بازی می‌کرد و این نشان از سطح بالای مسابقات دارد. کسانی که والیبال را می‌فهمند می‌دانند چه می‌گویم و آن‌ها را هم که نمی‌فهمند نمی‌دانم چطور مجاب کنم.»

سرمربی پیشین تیم‌ملی والیبال ایران با انتقاد از اظهارات علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم کشورمان گفت: «نادی با کاله مازندران، متین ورامین و پیکان قهرمان ایران شده است. با تیم‌هایی که بهترین‌‌های ایران را جمع کرده بودند! آقای نادی مگر خودت با کاله و بهترین‌های ایران قهرمان ایران نشدی که در برنامه زنده می‌گویی چرا یک تیم همه بازیکنان را جمع کرده است؟»‌

کارخانه در پاسخ به این پرسش که اگر بانک سرمایه منحل شود، چه اتفاقی برای لیگ والیبال ایران می‌افتد؟ گفت: «چه کسی چنین حرفی زده است؟ اگر از نبودن در سال بعد صحبت کردم، منظورم خودم بودم. تا این‌جا مسئولان بانک سرمایه از ما حمایت کرده‌اند و دست‌شان درد نکند. هرچند تیم بانوان ما منحل شد، اما دلیل آن اتفاق مشکلات مالی ما بود. ما ممنون‌ بانک سرمایه هستیم، سه سال از ما حمایت کردند و تیم هم نتیجه گرفته و قهرمان آسیا و ایران شده است. کسی از کسی طلب ندارد، و درک متقابلی داریم. ما راه پیش داریم نه پس. ادامه لیگ را داریم و سال بعد به امید خدا جام باشگاه‌های جهان و آسیا.»

او درباره شکست تیم بانک سرمایه از شهرداری ورامین هم گفت: «بازی در ورامین همیشه سخت بوده است. هیچ چیز غیر از برد تماشاگران این تیم را ارضا نمی‌کند. پیکان هم آن‌جا شکست خورد. مهم نیست آن‌ها روزی بسیار استثنایی داشتند و بسیار خوب بازی کردند. به آن‌ها تبریک می‌گویم، اما غیبت موسوی و قائمی تاثیر گذاشت. ضمن این‌که لوکاس ژیگالدو،‌ به‌شدت سرما خورده بود و با زور سرم او را به بازی رساندیم. به‌هرحال از عملکرد فنی تیمم راضی نبودم. باید از این باخت درس بگیریم و شاید این باخت تلنگری برای بازیکنان ما بود که بدانند دور برگشت کار به‌مراتب سخت‌تری پیش‌رو داریم. تیم‌ها هماهنگ‌تر شده‌اند و یار گرفته‌اند. ما هم باید از این به بعد جدی‌تر باشیم تا به لطف خدا بازهم قهرمان شویم. همه تیم‌ها مقابل ما بسیار با انگیزه بازی می‌کنند و این هفته حتی تیم رعد پدافند هم تیم راحتی برای ما محسوب نمی‌شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج