۹۱۴۲۶۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ملی پوشان والیبال خسته هستند

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی مقابل مصر با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود مقابل روسیه مغلوب شده بود. ملی‌پوشان کشورمان در سومین دیدار خود روز جمعه باید مقابل کانادا به میدان بروند. مهدی مهدوی ملی‌پوش سابق ایران در این خصوص گفت‌وگویی با «فرهیختگان» داشته که در ادامه می‌خوانید.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی مقابل مصر با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود مقابل روسیه مغلوب شده بود. ملی‌پوشان کشورمان در سومین دیدار خود روز جمعه باید مقابل کانادا به میدان بروند. مهدی مهدوی ملی‌پوش سابق ایران در این خصوص گفت‌وگویی با «فرهیختگان» داشته که در ادامه می‌خوانید.

تیم ملی والیبال ایران همانند بازی نخست در دومین دیدار مقابل مصر مغلوب شد. این نتایج را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازیکنان ما ۶ ، هفت ماه فشرده را پشت سر گذاشته‌اند و هنوز هم تمام نشده است. با وجود تمام مشکلات، انتظارات و همین‌طور درخواست‌هایی که از سوی مردم و مسئولان است باید به بازیکنان ایران دست مریزاد گفت. آنها بدون اینکه چشمداشتی داشته باشند خیلی خوب کار کردند. شما شرایط فدراسیون را ببینید که نه رئیس معلوم است، نه پاداشی برای بازیکنان در نظر می‌گیرند. این در حالی است که بازیکنان ما از جان مایه می‌گذارند.

به نظر می‌رسد هم فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد و هم اینکه آنها خسته‌اند.

یک‌سری مسائلی است که مردم نمی‌دانند؛ در تمام دنیا بازی برای تیم ملی افتخار است، همه بازیکنان در لیگ‌های جهانی دستمزد می‌گیرند اما بازیکنان ما را ببینید دیگر‌انگیزه‌ای هم برایشان باقی نمانده است. آنها خسته هستند و از طرفی توقع هم از تیم زیاد است.

تمام کشورهای شرکت‌کننده ترکیب مختلفی دارند اما ایران به نظر می‌رسد تنها کشوری است که با همان بازیکنان ثابت در مسابقات مختلف شرکت می‌کند.

همه تیم‌ها با ارنج‌های مختلف در مسابقات شرکت می‌کنند اما ایران تغییر خاصی نداشته و همین موضوع به تیم ضربه می‌زند. ماشین هم باشد ضربه می‌خورد! من خودم در دو دوره جام‌جهانی بودم، تورنمنت بسیار سختی است، چون مسابقات پشت سر هم و در ساعت‌های مختلف مثل ۶ صبح یا ۵ بعد از ظهر برگزار می‌شود کسی هم نمی‌تواند کاری کند. تا می‌خواهی بازی کنی باید جمع‌وجور شوی و به شهر دیگری بروی. همه اینها و خستگی در روند تیم تاثیر می‌گذارد.

نظرتان درباره بازی با مصر چیست؟ خیلی‌ها انتظار شکست ایران را نداشتند؟شما نمی‌توانید در مورد این بازی‌ها نظری بدهید؛ به چهره خسته بازیکنان نگاه کنید آنها از نظر بدنی، روحی و انگیزشی وضعیت خوبی ندارند. ما ۴۰ روز دیگر انتخابی المپیک توکیو داریم چطور می‌خواهند تیم را برگردانند؟ مگر یک بدن با توجه به این فشارهایی که هست چند بار می‌تواند به اوج برگردد؟به نظر شما بهتر نبود در این مسابقات از بازیکنان جوان و نوجوان استفاده شود؟

از کسی انتقاد ندارم این نظر شخصی من است امیدوارم فدراسیون هر هدفی که دارد به آن برسد اما در این تورنمنت ۱۳ نفر بودیم و از بازیکنان دیگر استفاده نمی‌شود. به چهره سعید نگاه کنید، خسته است. هر اتفاقی هم بیفتد مردم انتقاد می‌کنند و کسی نمی‌داند از فروردین ماه چه فشاری روی بازیکنان بوده است. کولاکوویچ مربی بدی نیست اما باید بیشتر از بقیه بازیکنان استفاده کند. در این مسابقات هر اتفاقی بیفتد مهم نیست اما می‌تواند از جوانان استفاده کند. من تیم کانادا را دیدم همه تغییر کردند، ایتالیا تیم دوم یا سوم خود را فرستاده است. آرژانتین تیم اصلی‌اش نیست، مصر و روسیه هم تغییر کرده‌اند. همه تیم‌ها این کارها را انجام داده‌اند اما در تیم ما فقط فشار روی یک‌سری از بازیکنان بوده است. بازیکن کارگر نیست نمی‌خواهم به شغل بی‌احترامی کنم اما نمی‌توان از بازیکنان اینقدر کار کشید.

با توجه به نتایجی که ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و جام‌جهانی داشته فکر می‌کنید شرایط ما برای کسب سهمیه المپیک سخت باشد؟

بله، شرایط خطرناک است. در وهله اول امیدوارم بازیکنان سالم باشند. همه می‌گویند در انتخابی المپیک کار سختی نداریم اما من می‌گویم انتخابی از المپیک هم سخت‌تر است. اگر یک روز روزت نباشد همه چیز تمام است، جای اشتباه نداریم. باید آنقدر آماده باشی که هر فشاری را تحمل کنی. ما یک بار هشت سال پیش ضربه خوردیم.

شرایطی که فدراسیون داشته چقدر در این موضوع دخیل است؟

من زیاد در جریان جابه‌جایی‌ها نیستم. امیدوارم فدراسیون هر چه زودتر سر و سامان بگیرد چون فکر و ذکر بچه‌ها هم این است. آنها این همه زحمت می‌کشند اما نادیده گرفته می‌شود و از آن طرف انتظار مردم بالاست اما آنها باید ما را هم درک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج