۱۰۲۹۲۴۸
۵۱۹۱
۵۱۹۱
پ

خرید لپ تاپ استوک و دست دوم، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اگر تصمیم به خرید لپ تاپ استوک و دست دوم دارید باید این را بدانید که پروسه و روند خرید این نوع از لپ تاپ‌ها چیزی کمتر از خرید لپ تاپ نو نخواهد داشت. به همین دلیل هم لازم است که با دقت و حوصله بالا، تمامی معیار‌ها و ویژگی‌های یک لپ تاپ خوب را در نظر بگیرید و در نهایت نیز انتخابی درست و مناسب داشته باشید.

برترین‌ها: اگر تصمیم به خرید لپ تاپ استوک و دست دوم دارید باید این را بدانید که پروسه و روند خرید این نوع از لپ تاپ‌ها چیزی کمتر از خرید لپ تاپ نو نخواهد داشت. به همین دلیل هم لازم است که با دقت و حوصله بالا، تمامی معیار‌ها و ویژگی‌های یک لپ تاپ خوب را در نظر بگیرید و در نهایت نیز انتخابی درست و مناسب داشته باشید. برای این کار هم پیش از هر چیزی لازم است که اطلاعات خود را در رابطه با خرید لپ تاپ استوک و دست دوم افزایش دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه به شما کمک کنیم.

بررسی لوازم جانبی در خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

برای آنکه بتوانید لپ تاب مناسبی را برای خود خریداری کنید در وهله اول باید به این نکته توجه کنید که لپ تاپ دست دوم لزوماً به معنای یک لپ تاپ خراب نیست، بلکه شما می‌توانید با انتخاب هوشمندانه لپ تاپ استوک و دست دوم، محصولی ایده آل و مناسب را با قیمت به مراتب مناسب‌تری از یک لپ تاپ نو خریداری کنید. کافی است حواستان را جمع کنید و در انتخاب و بررسی محصول موردنظر وسواس به خرج دهید.

خرید لپ تاپ استوک و دست دوم، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید بررسی لوازم اولیه همراه لپ تاپ است. باید این را بدانید که بدون استفاده از برخی لوازم جانبی، امکان استفاده از لپ تاپ نیز به طور کامل از بین می‌رود. به همین دلیل هم مطمئن شوید که لپ تاپ موردنظر شما در وهله اول باتری و شارژر سالمی داشته باشد. علاوه بر این لوازم جانبی اضافه مثل موس، کیف و... را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که دقیقاً همان چیزی هستند که شما می‌خواهید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که اگر تصمیم به خرید لپ تاپی با مدل قدیمی دارید پیدا کردن شارژ و باتری مربوط به آن در بازار کار بسیار سختی خواهد بود. به همین دلیل هم اگر در زمان خرید لپ تاپ استوک و دست دوم خود وسواس کافی را به خرج ندهید بعد‌ها دچار مشکل خواهید شد.

بررسی ظاهر لپ تاپ استوک و دست دوم

مورد بعدی به ظاهر لپ تاپ مربوط می‌شود. شما باید تمامی قسمت‌های لپ تاپ را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که زدگی، رنگ‌رفتگی، شکستگی و... ندارد. حتی تمامی قسمت‌های سیم شارژر و همه لوازم جانبی را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که لپ تاپ موردنظر شما سالم است. مانیتور دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پس سلامت آن را نیز بررسی نمایید.

بررسی سخت‌افزار لپ تاپ استوک و دست دوم

پیش از خرید لپ تاپ استوک و دست دوم لازم است که سخت‌افزار آن را به طور کامل بررسی کنید تا بعد از خریدن با پشیمانی روبه‌رو نشوید. به همین دلیل هم باید چنین مواردی را در نظر داشته باشید:

۱. صفحه نمایش لپ تاپ

برای اطمینان از سلامت صفحه نمایش لازم است که تصویر زمینه را تغییر دهید و چند تصویر و ویدیو را اجرا نمایید. توصیه می‌کنیم که سطوح روشنایی و کنتراست صفحه را کم و زیاد کنید و مطمئن شوید که گرافیک و هم‌چنین صفحه نمایش لپ تاپ شما به خوبی کار می‌کند. در زمان انجام این کار‌ها تمامی قسمت‌های صفحه نمایش را با دقت چک کنید تا مطمئن شوید که پیکسل‌های صفحه نمایش دچاری سوختگی نشده باشند.

۲. مادربرد لپ تاپ استوک

مسئله دیگری که باید در زمان خرید لپ تاپ استوک و دست دوم در نظر داشته باشید توجه به مادربرد دستگاه است. برای این کار گوش خود را بر روی لپ تاپ قرار دهید. اگر در زمان بوت شدن، صدای بوقی شنیدید باید بدانید که چنین صدا‌هایی می‌توانند نشانه‌هایی از خرابی به حساب آیند. اگر هم بعد از بوت شدن، صدا‌های بلندی شنیدید بهتر است که به طور کلی قید آن لپ تاب را بزنید!

خرید لپ تاپ استوک و دست دوم، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

۳. باتری لپ تاپ دست دوم

مورد بعدی سلامت باتری لپ تاپ است. از فروشنده بخواهید که در رابطه با باتری دستگاه برای شما توضیح دهد. لپ تاپ را روشن کنید و مدتی صبر کنید تا ببینید که باتری دستگاه تا چه میزان کاهش پیدا می‌کند. طبیعی است که کاهش زودهنگام باتری لپ تاپ استوک و دست دوم می‌تواند نشان از خرابی آن باشد!

دقت کنید که در برخی از موارد باتری خراب تا درصد مشخصی از ظرفیت خود را به خوبی حفظ می‌کند، اما اگر از آن به بعد با مشکلی مواجه گردد سریعاً کاهش و اتمام شارژ پیدا خواهد کرد. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که برای اطمینان هر چه بیشتر، باتری را با دستگاه مولتی متر امتحان کنید.

۴. کیبورد لپ تاپ دست دوم

وقت آن می‌رسد که از سلامت تمامی کلید‌های کیبورد لپ تاپ خود اطمینان خاطر حاصل کنید. مطمئن شوید که در کیبورد دستگاه هیچ‌گونه شکستگی و یا عمل نکردن دکمه‌ها دیده نمی‌شود! به خاطر داشته باشید که کیبورد لپ تاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌های کار با این دستگاه به شمار می‌آید؛ بنابراین نباید کوچک‌ترین مشکلی نیز داشته باشد.

۵. پردازنده لپ تاپ

مورد بعدی پردازنده لپ تاپ استوک و دست دوم است. برای بررسی این مورد باید برنامه‌های نسبتاً سنگین و پرحجمی را بر روی لپ تاپ موردنظر امتحان کرده و باز نمایید. بعد از این کار دقت کنید که اگر لپ تاپ شما کند و آرام به نظر رسید نشانه آن خواهد بود پردازنده‌ای قوی ندارد و بعد‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما به وجود بیاورد.

۶. رم لپ تاپ استوک

علاوه بر تمامی مواردی که تا به اینجا اشاره شد باید به رم دستگاه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای بررسی دم لپ تاپ استوک و دست دوم چندین برنامه را به صورت هم‌زمان بازکنید و در مرورگر دستگاه نیست چندین تب متفاوت را باز بگذارید. اگر رم دستگاه شما ضعیف باشد احتمالاً در پروسه انجام چنین کار‌هایی با کندی بسیاری روبه‌رو خواهد بود. به همین دلیل هم بهتر است که به کلی بی‌خیال آن شوید!

خرید لپ تاپ استوک و دست دوم، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

۷. سیستم خنک‌کننده لپ تاپ

حالا نوبت به سامانه‌های خنک‌کننده لپ تاپ موردنظر شما می‌رسد. باید این را بدانید که سیستم‌های خنک‌کننده لپ تاپ‌ها در دراز مدت به سرویس دوره‌ای احتیاج خواهند داشت. به همین دلیل نیز اگر در این کار کوتاهی صورت گرفته باشد، صدمان گران قیمت بسیاری دامن‌گیر شما خواهد شد. برای بررسی سیستم خنک‌کننده لپ تاپ لازم است از نرم‌افزار‌هایی همچون HW Monitor استفاده کنید و از دمای قطعات دستگاه مطلع شوید. از نشانه‌های سیستم خنک‌کننده ضعیف لپ تاپ‌ها سرعت بالای فن، نویز بالای دستگاه، دمای بالای قطعات و... خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج