۱۱۰۹۸۹۴
۹ نظر
۵۰۷۰
۹ نظر
۵۰۷۰
پ

لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز رونمایی شد

مرسدس - بنز لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. EQS معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است و بنز امیدوار است با آن به بازیگر اصلی بازار خودرو‌های الکتریکی تبدیل شود.

برترین‌ها: مرسدس - بنز لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. EQS معادل کلاس S در بین محصولات بنزینی کارخانه است و بنز امیدوار است با آن به بازیگر اصلی بازار خودرو‌های الکتریکی تبدیل شود.

لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز رونمایی شد

EQS بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده که مختص ماشین‌های الکتریکی است. به گفته کارخانه، ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۷۰ کیلومتر حرکت کند که برای ماشین‌های الکتریکی یک رکورد تازه است. نزدیک‌ترین رقیب بنز، تسلا مدل S با هر بار شارژ ۶۶۰ کیلومتر حرکت می‌کند و برد مدل‌های الکتریکی پورشه و آئودی ۴۸۰ کیلومتر است. این مدل که در حقیقت نسخه تولیدی کانسپت ویژن EQS محسوب می‌شود، با انبوهی از تکنولوژی‌های پیشرفته وارد میدان شده تا تعریفی نوین از حمل و نقل سبز ارائه کند. بخش‌هایی از این مطلب از وبسایت دیجیاتو برداشته شده با ما همراه باشید.

طراحی شده برای آینده

با آنکه به نظر می‌رسد مرسدس بنز EQS در مقایسه با نسخه کانسپت بخش زیادی از جذابیت‌های ظاهری خود را از دست داده، ولی با وجود این پرچمدار برقی اشتوتگارتی‌ها کماکان چهره‌ای منحصر بفرد و متمایز دارد. این خودرو پایه‌گذار فلسفه طراحی جدیدی برای خانواده EQ بوده و دیگر مدل‌های این سری با ظاهری مشابه تولید خواهند شد.

لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز رونمایی شد

با توجه به اینکه EQS بر مبنای یک پلتفرم اختصاصی توسعه پیدا کرده، گوردون واگنر و دیگر طراحان کمپانی با آزادی عمل کامل قسمت‌های مختلف این سدان پرچمدار را شکل داده‌اند. این خودرو کاپوت بسیار کوتاه و کم ارتفاعی دارد، این امر سبب شده فاصله دماغه و ستون A کمتر از حد معمول باشد که آن هم شیب زیاد شیشه جلو را در پی داشته است.

قوسی که از ستون A خودرو آغاز شده، به زیبایی تا انتها و روی صندوق عقب امتداد پیدا کرده است. مرسدس بنز از این سبک طراحی با نام «کمان واحد» یاد می‌کند. اما نکته جالب اینکه کاپوت جلوی EQS ثابت بوده و فقط تکنسین‌های مرسدس بنز می‌توانند در مواقع لازم آن را باز کنند. شاید بپرسید در این حالت مثلا دسترسی به محفظه شیشه‌شوی به چه صورت خواهد بود. در پاسخ باید گفت برای پر کردن این محفظه یک دریچه روی گلگیر جلوی سمت راننده تعبیه شده است.

در نمای روبرو، پنل مشکی براق که لوگوی بزرگ مرسدس بنز را در خود جای داده، اصلی‌ترین المان است. در زیر این پنل، ستاره‌های سه‌پر ریز پخش شده و افکت سه‌بعدی زیبایی خلق کرده‌اند. در دو طرف این پنل چراغ‌های اصلی با سه LED کوچک داخلی قرار دارند. گرافیک این LED‌ها به شکلی است که دیگر مدل‌های سری S (شامل S کلاس و GLS) را در ذهن تداعی می‌کنند. یک نوار LED باریک هم دو چراغ اصلی را بهم متصل کرده است.

در نمای عقب، چراغ‌ها طبق روال پرتکرار این روز‌های جهان خودرو ساختاری سرتاسری دارند. مرسدس بنز می‌گوید در طراحی گرافیک چراغ‌های این بخش از رشته‌های یک لامپ حبابی قدیمی الگوبرداری کرده است.

در هر حال سبک طراحی مرسدس بنز EQS متفاوت از دیگر محصولات کمپانی و سایر رقبا است و نمی‌توان آن را زیبا یا زشت توصیف کرد. البته پیش از این کرایسلر با مدل کنکورد مدل ۲۰۰۱ از سبک تقریبا مشابهی پیروی نموده، ولی محصول اشتوتگارتی‌ها از نسبت‌هایی کاملا متفاوت برخوردار است.

کابینی بسیار مدرن

کابین EQS آمیزه‌ای از تکنولوژی و کیفیت است. همانطور که از قبل نیز مشخص بود، EQS با یک پنل ۵۶ اینچی با نام هایپراسکرین قابل انتخاب خواهد بود. این پنل سرتاسری توسط شیشه بسیار مقاوم محافظت شده و میزبان سه نمایشگر OLED است. نمونه نصب شده در پشت فرمان ابعادی برابر با ۱۲.۳ اینچ داشته و اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش می‌دهد.

لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز رونمایی شد

اما بزرگی نمایشگر حاضر در قسمت میانی که برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد، ۱۷.۷ اینچ است! یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هم در برابر دیدگان سرنشین کناری تعبیه شده تا او هم از صفحه اختصاصی خود لذت ببرد! بد نیست بدانید برای اینکه محتوای نمایشگر مخصوص سرنشین کناری باعث حواس‌پرتی راننده نشود، یک دوربین همواره چشمان او را زیر نظر می‌گیرد. اگر سیستم‌های کامپیوتری متوجه شوند که راننده حین رانندگی قصد نگاه کردن به نمایشگر کناری را دارد، بلافاصله آن را خاموش می‌کنند!

ذکر این نکته ضروری است نمایشگر اختصاصی سرنشین کناری برای کنترل پیام‌ها، مدیریت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و همچنین فعال کردن سیستم تهویه مطبوع، نورپردازی داخلی و یا سیستم صوتی کاربرد دارد. به غیر از این‌ها، سرنشین کناری می‌تواند با این نمایشگر و از طریق هدفون بلوتوث به آهنگ‌های دلخواه خود گوش داده و یا در مسیریابی به کمک راننده بشتابد.

برای کسانی که نگران هستند استفاده از هایپراسکرین پیچیده و دشوار باشد، مرسدس بنز قابلیتی به نام «لایه صفر» (zero layer) تعریف کرده است. با فعال کردن این قابلیت، چینش منو‌ها و اجزای مختلف در هایپراسکرین ساده‌تر می‌شود. البته اشتوتگارتی‌ها تریم EQS ۴۵۰ را با داشبورد نسل کنونی S کلاس عرضه خواهند کرد. این داشبورد دارای یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی ایستاده برای سیستم اینفوتینمنت و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده است.

تکنولوژی‌های پیشرفته

همانند S کلاس، مرسدس بنز EQS با تجهیزاتی بسیار پیشرفته به دست مشتریان خواهد رسید. این سدان الکتریکی در حالت استاندارد به سیستم مسیریاب مبتنی بر واقعیت افزوده مجهز خواهد بود. این سیستم در همکاری با سیستم هداپ دیسپلی، گرافیک و علامت‌ها رو طوری مقابل دید راننده منعکس می‌کند که گویی آن‌ها واقعا روی سطح مسیر قرار دارند.

لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز رونمایی شد

پکیج سیستم‌های کمکی راننده در EQS بصورت استاندارد و با تمام سامانه‌ها موجود است. این سامانه‌ها عبارتند از کروز کنترل تطبیق‌پذیر Distronic، دستیار فرمان با قابلیت تعویض خودکار خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و اخطار برخورد از پشت و بغل.

سیستم اخطار برخورد اگر تشخیص دهد که هنگام پیچیدن، ممکن است اتومبیل دیگری از بغل به شما بکوبد، سریعا وارد عمل شده و از وقوع تصادف پیشگیری می‌کند.

مرسدس EQS از تکنولوژی Pre-Safe Impulse Side نیز سود می‌برد. این تکنولوژی اگر در یک سناریو تشخیص دهد که برخورد از بغل قطعی است، در کسری از ثانیه ارتفاع خودرو را به اندازه ۲.۸ اینچ بالا می‌برد، تا ضربه در شاسی پخش شود.

سیستم رانندگی نیمه‌خودکار Drive Pilot جزو تکنولوژی‌های پیشرفته EQS است. این سیستم در ترافیک و تا حداکثر سرعت ۳۷ مایل (۵۹ کیلومتر) در ساعت، راننده را از حفظ دستان خود روی فرمان بی‌نیاز می‌کند.

دیگر تکنولوژی جالب پرچمدار جدید اشتوتگارتی‌ها Power Nap نام دارد. این تکنولوژی در مواقعی مثل شارژ کردن خودرو در ایستگاه شارژ، با خم کردن صندلی‌های جلو، بالا بردن شیشه‌ها، تار نمودن سقف پانورامیک و همچنین پخش موزیک آرام، موجبات استراحت راننده و سرنشین کناری را فراهم می‌کند!

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، باید به فیلتر HEPA و سنسور پایش کیفیت هوا نیز اشاره کنیم. این دو در همکاری با قابلیت Energizing Air Control به راننده اجازه می‌دهند مدام وضعیت کیفیت هوای داخل و بیرون کابین را تحت نظر داشته باشد.

مشخصات فنی فوق‌العاده

مرسدس بنز EQS ابتدا در دو تریم وارد بازار می‌شود. تریم پایه حامل کد ۴۵۰+ و تریم رده‌بالا حامل کد ۵۸۰، ۴ MATIC خواهد بود. انرژی‌بخش هر دو تریم پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۰۸.۷ کیلووات ساعتی است. اما تریم ۴۵۰+ نیروی خود را از یک موتور الکتریکی که روی محور عقب نصب شده، دریافت می‌کند. این موتور ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و در عرض ۶.۲ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت می‌رساند.

لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز رونمایی شد

در مقابل پیشرانه EQS ۵۸۰، ۴MATIC همانگونه که از نامش نیز قابل حدس است، از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و هر چهار چرخ آن محرک هستند. این دو موتور در مجموع ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. با تکیه بر این پیشرانه قدرتمند، EQS ۵۸۰، ۴MATIC می‌تواند در عرض ۴.۱ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت برساند.

قیمت و زمان عرضه

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فروش EQS از پاییز امسال آغاز خواهد شد. این خودرو یکی از ده مدل برقی است که مرسدس بنز قبل از سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. در رابطه با قیمت فعلا حرفی به میان نیامده، ولی قیمت تریم پایه ۴۵۰+ حدود ۱۱۰ هزار دلار و قیمت تریم ۵۸۰ حدود ۱۲۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. قیمت مجهزترین نسخه هم حدود ۱۸۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است. پورشه تایکان، تسلا مدل S و لوسید Air اصلی‌ترین رقبای مرسدس بنز EQS به شمار می‌روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایرانخودرو و سایپا خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون دوتا پلشت داری به بنز میچسبونی اونا اصلا در حدی نیستن که بخوان خجالت بکشن

      • بدون نام

        این دوتا شرکت تو خوشبینانه ترین حالت و حالت محال تو لول ام وی ام هستن.واسه چی باید از بنز خجالت بکشن

    • بدون نام

      داخلش قشنگتر از بیرونشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عوضش امنیت داریم

    • بدون نام

      ایران کلا تو ساخت ماشین مغز نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط بی ام و

    • بدون نام

      خدایا برای خرید یه پراید باید یک سال انتظار بکشم.

    • مهرداد

      فکر کنم ما هیچ وقت نتونیم یه این طور چیزی بسازیم،چون اول و قبل از ساخت و رضایت مشتری فکر جیب خودمون هستیم اگه جیبمون پر نکنه کار به طراحی هم نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج