۱۱۸۶۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اندازه ایده‌آل صفحه نمایش گوشی موبایل

گوشی‌های موبایل به تدریج صفحه نمایش بزرگ‌تری پیدا می‌کنند، حالا دیگر اگر برند معتبری گوشی‌ای با صفحه نمایش بالای چهار اینچ نداشته باشد، ما شاید فکر کنیم یک جای کارش می‌لنگد.

گوشی‌های موبایل به تدریج صفحه نمایش بزرگ‌تری پیدا می‌کنند، حالا دیگر اگر برند معتبری گوشی‌ای با صفحه نمایش بالای چهار اینچ نداشته باشد، ما شاید فکر کنیم یک جای کارش می‌لنگد. مثلا تصور می‌کنم اگر گوشی آی‌فون ۴S، صفحه نمایشش کمی از آی‌‌فون ۴ بزرگ‌تر بود، خیلی از انتقاداتی که این روزها از اپل می‌شود را شاهد نبودیم.

اما واقعا اندازه ایده آل صفحه نمایش یک گوشی موبایل باید چقدر باشد؟ مثلا صفحه نمایش پنج یا پنج و نیم هم توجیهی برای اسخت یا خرید دارد؟

پاسخ برمی‌گردد به کاربری گه از ما گوشی انتظار داریم؟ ما یک گوشی موبایل را همیشه همراه داریم و باید بتوانیم در شرایط مختلف و فقط با یک دست هم از آن بهره ببریم.

بله، چیز بدی نیست که صفحه نمایش بزرگ باشد تا بتوانیم گاه و بی‌گاه فیلم ببینیم یا وب‌گردی راحت‌تری داشته باشیم، اما شما شخصی را تصور کنید که زیر باران و در حالی که در یک دست چتر دارد، گوشی گلکسی اس II به دست گرفته و می‌خواهد با دست آزادش با استفاده از نقشه گوگل راه خود را پیدا کند. روی این صفحه نمایش ۴٫۲۷ اینچی، لمس گوشه بالایی کار ساده‌ای نیست. اما روی یک صفحه نمایش کوچک‌تر ۳٫۵ اینچی، مثلا صفحه نمایش آی‌فون این کار به سادگی امکان‌پذیر است.

طراحی به نام «داستین کورتیس»، کار جالبی کرده و نمودار صفحه نمایش دو گوشی را از لحاظ دسترسی انگشت شست به آنها در حالی که با یک دست گرفته شده‌اند، تهیه کرده است.

اندازه ایده‌آل صفحه نمایش گوشی موبایل

تازه این نقشه برای شخصی با اندازه میانه طول انگشت تهیه شده است و برای افرادی با طول کمتر انگشت، اوضاع بدتر هم است.

این روزها شاهد موج‌ گوشی‌های بالای ۴ اینچ هستیم و آرزوی ما این است که برند محبوبمان، وقتی یک گوشی با کارایی بالا می‌سازد، صفحه نمایشش را هم بالای ۴ اینچ در نظر بگیرد. اما صفحه نمایش بالای ۴ اینچ گرچه می‌تواند در پاره‌ای موارد، رفاه برای ما به ارمغان بیاورد و گرچه مسلما مایه مباهات ما پیش دوستان هم خواهد شد، مشکلاتی هم نظیر چیزی که عنوان شد، دارد. تازه، بعضی از برندها اصلا نمی‌توانند در شارژ باطری خوبی را برای گوشی‌های بالای ۴ اینچ، تأمین کنند.

خلاصه اینکه تحت شرایط فعلی فناوری، به نظر می‌رسد که اندازه بهینه نمایشگر گوشی‌ها باید چیزی زیر ۴ اینچ باشد. مگر اینکه طراحی‌های متفاوت در آینده، شرایط را دگرگون کند، مثلا صفحه‌های نمایش قابل انعطاف و تاشونده یا خمیده ساخته شوند.

البته باز هم این مطلب، مطلق نیست و همه چیز به نوع کاربری شما بستگی دارد، مثلا کاربری که عمده کارش وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دفتر کار با استفاده از گوشی است، ممکن است صفحه نمایش بالای چهار اینچ برایش بهتر باشد، اما پزشکی که باید در بیمارستان بر بالین بیماران حاضر باشد یا شخصی که باید هر روز مترو بنشیند و چند مسیر خودرو عوض کند، خیلی راحت‌تر هستند که گوشی خوش‌دست‌تری با صفحه نمایش زیر ۴ اینچ داشته باشند تا در هر شرایطی به راحتی گوشی را در دست بگیرند و با یک دست هم کنترل خوبی روی آن داشته باشند.

منبع : 1 پزشک

اندازه ایده‌آل صفحه نمایش گوشی موبایل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج