۱۱۹۷۳۱۱
۳۶ نظر
۵۳۷۳
۳۶ نظر
۵۳۷۳
پ

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های کلیدی یک پیام رسان خوب و بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین واتس‌اپ می‌پردازیم.

فرارو: واتس‌اپ یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان است. شرکت تحقیقاتی Statista این ماه اعلام کرد که واتس‌اپ در حال حاضر دو میلیارد کاربر فعال دارد. رقمی که حتی از کل جمعیت کشور هند نیز بیشتر است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های کلیدی یک پیام رسان خوب می‌پردازیم.

مهمترین ویژگی‌های یک پیام رسان خوب

حفظ حریم خصوصی

در زمانی که ردیابی و حفظ داده‌های کاربران در سراسر اینترنت به یک مشکل گسترده‌ای تبدیل شده است، باید روی ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی بسیار تمرکز کرد. یک پیام رسان خوب باید دارای ویژگی رمزگذاری سرتاسری باشد، این قابلیت تضمین می‌کند که فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند به پیام‌ها و هر محتوای دیگری که از طریق این پلتفرم ارسال می‌شود دسترسی داشته باشند. با این حال، بسیاری می‌گویند بهترین اپلیکیشن‌های پیام رسان حتی با وجود دارا بودن ویژگی رمز گذاری سرتاسری باز هم بهترین گزینه برای استفاده نیستند. بسیاری از سازمان‌های امنیت

مالکیت خدمات

یکی از عوامل کلیدی دیگر در انتخاب یک پیام رسان این است که بررسی کنید که چه کسی مالک سرویس است. به عنوان مثال، انتخاب سیگنال یا تلگرام به جای واتس‌اپ می‌تواند یک انتخاب با محوریت حفظ حریم خصوصی باشد. با توجه به اینکه هر دو متعلق به افرادی هستند که قبلاً روی پروژه‌های ارتباطی با محوریت حریم خصوصی کار کرده اند و از آن‌ها حمایت می‌شود.

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

به اشتراک گذاری فایل

شاید اینطور به نظر نرسد، اما انعطاف‌پذیری به اشتراک‌گذاری فایل در یک برنامه پیام‌رسان ویژگی بسیار مهمی است. امروزه به اشتراک گذاری فایل‌های رسانه‌ای مانند تصاویر، ویدیو‌ها و اسکرین شات‌ها بسیار مورد نیاز افراد است. اپلیکیشن‌ها امروزه تنها به این ویژگی بسنده نمی‌کنند و طیف وسیعی از از خدمات به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی همچون اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و فایل‌های ذخیره‌شده محلی مانند اسناد متنی، PDF و صفحات گسترده را ارائه می‌دهند. در میان سایر ویژگی‌ها باید به دنبال یکی با رابط کاربری انعطاف پذیر نیز باشیم. پیام رسان خوب باید دارای یک رابط کاربری خوب باشد تا افراد را ترغیب به استفاده از خود کند. حتی بیشتر برنامه‌های سازمانی مانند Microsoft Teams و Google Meet امروزه رابط کاربری بسیار بهتری را نسبت به قبل ارائه می‌دهند. به دنبال برنامه‌هایی بگردید که همه تنظیمات، ویژگی‌های چت و سایر قابلیت‌ها را به‌طور منظم سازماندهی می‌کنند تا نیاز نباشد هر بار به دنبال آن‌ها بگردید.

خدمات مبتنی بر ربات

امروزه اپلیکیشن‌های دارای ربات‌ بسیار محبوب شده اند، زیرا عملکرد خوبی برای کسب‌وکار‌ها ارائه می‌دهند. به عنوان مثال در زمان همه گیری کووید ۱۹ کاربران از طریق سرویس‌های چت مبتنی بر ربات در واتس‌اپ به توصیه‌های دولتی وزارتخانه‌های ایالتی و مرکزی دست پیدا می‌کنند. تلگرام را بدلیل ارائه خدمات مبتنی بر ربات می‌توان بعنوان یک جایگزین برای واتس‌اپ دانست. کاربران می‌توانند از طریق تلگرام ربات‌های زیاد با اهداف مختلفی را راه اندازی کنند.

کاربران عمومی می‌توانند از ربات‌های تلگرام خود بخواهند که آخرین اخبار و اطلاعات را در هر زمینه‌ای که مورد علاقه شان است، مانند وسایل نقلیه ورزشی یا برقی، مرور کنند. این ربات‌ها به‌طور خودکار عمل می‌کنند و اگر درست پیکربندی شوند، می‌توانند قابلیت‌های زیادی را برای افرادی مانند روزنامه‌نگاران یا کسانی که در زمینه‌ی تعدیل، تجمیع و ایجاد محتوا کار می‌کنند، ارائه دهند.

قابلیت کار بر روی چند پلتفرم و دستگاه

ویژگی دیگر یک پیام رسان خوب امکان استفاده از آن در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف است. امروزه اپلیکیشن‌های محبوب در اکثر سیستم عامل‌ها مانند اندروید، iOS، MacOS و ویندوز ارائه می‌شوند. هنگام انتخاب یک جایگزین برای WhatsApp، بسیار مهم است که برنامه‌ای را پیدا کنید که در همه پلتفرم‌ها کار کند. حتی اگر نمی‌توانید از واتس‌اپ نسخه پشتیبان تهیه کنید، برنامه جایگزین شما نباید هر بار که به یک پلتفرم جدید وارد می‌شوید، تمام اطلاعات شما را از دست بدهد. برای مثال، مهم نیست که به کدام پلتفرم (یا مرورگر) بروید، اطلاعات شما در سرویس‌های پیام‌رسانی مانند Slack هرگز پاک نمی‌شود.

همچنین مهم است که به دنبال برنامه‌هایی باشید که می‌توانند همزمان روی چندین دستگاه کار کنند. به خصوص در مورد یک سرویس پیام ثانویه، مهم است که تا آنجا که ممکن است انعطاف پذیری در استفاده داشته باشید. در ادامه به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های جایگزین واتس‌اپ می‌پردازیم:

۱ - Signal

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

پیام‌رسان سیگنال بدلیل حفظ حریم خصوصی و اعتبار امنیتی یکی از قدرتمندترین جایگزین‌های واتس‌اپ است. این اپلیکیشن از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند و هنگام نصب مجوز‌های کمی از دستگاه شما دریافت می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که سیگنال به جایگزین مناسبی برای واتس‌اپ تبدیل شود. احتمالاً کاربران زیادی از این برنامه را در بین دوستان خود پیدا خواهید کرد و تجربه کاربری آن با آنچه WhatsApp ارائه می‌دهد خیلی متفاوت نیست. این اپلیکیشن انواع ویژگی‌های به اشتراک گذاری رسانه را نیز ارائه می‌دهد و این باعث می‌شود که یکی از بهترین برنامه‌های پیام رسان‌های اندروید و iOS در حال حاضر باشد.

نقاط قوت

  • رمزگذاری سرتاسری
  • حداقل جمع آوری داده‌ها

نقاط ضعف

  • رابط کاربری ابتدایی
  • پیوند به شماره تلفن

۲- تلگرام

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

تلگرام یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های واتس‌اپ است. این اپلیکیشن دارای ویژگی حفظ حریم خصوصی است و رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌دهد. حفظ حریم خصوصی تنها ویژگی‌ای نیست که تلگرام بخاطر آن برتری یافته است. چندین ویژگی وجود دارد که تلگرام را به یک برنامه جامع برای شبکه، کشف محتوا و همچنین ارتباطات امن تبدیل می‌کند. تلگرام به شما امکان می‌دهد به چندین گروه باز بپیوندید، در گروه هایی که بعنوان انجمن کار می کنند افراد جدید را کشف کنید یا آخرین به روز رسانی‌ها را در زمینه‌های خاص دنبال کنید. تلگرام همچنین گروه‌های تایید شده‌ای را برای محافظت از صحت اطلاعات ارائه می‌دهد. می توانید برخی وظایف را در تلگرام به ربات های خاص خودا محول کنید. همچنین امکان ارسال تصاویر حذف شونده را در تلگرام خواهید داشت (تصاویری که پس از زمان خاصی ناپدید می‌شوند.)

نقاط قوت

  • طیف وسیعی از کانال‌های عمومی
  • پیام‌های رمزگذاری شده و ناپدید شده

نقاط ضعف

  • نشانی‌های IP کاربران را ثبت می‌کند
  • ممکن است کمی شلوغ باشد

۳- iMessage

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

iMessage فقط در iOS در دسترس است، اما چیزی که باعث می‌شود این اپلیکیشن در رتبه بالایی قرار گیرد، انعطاف‌پذیری و سهولت ارتباط آن است. در صورت ضعیف بودن اینترنت شما، iMessage می‌تواند بطور خودکار پیام شما را از طریق sms ارسال کند، بدون اینکه نیازی به دخالت شما داشته باشد. رابط کاربری این برنامه نیز نسبت به قبل بهتر شده است و امروزه یکی از غنی‌ترین برنامه‌های پیام رسانی از نظر گرافیکی است. این سرویس با Memoji اپل برای ایجاد ظاهر و فیلتر‌های سفارشی، پین کردن مکالمات، ایجاد گروه ها، پاسخ دادن به پیام‌های انتخابی و ... یکپارچه شده است. این اپلیکیشن همچنین از رمزگذاری سرتاسری در تمامی پلتفرم‌های خود پشتیبانی می‌کند و یکی از بزرگترین نقاط قوت آن ادغام بومی بین پلتفرمی آن بر روی تلفن، تبلت و لپ‌تاپ است. iMessage برای پشتیبان‌گیری به‌طور خودکار با iCloud همگام‌سازی می‌شود.

نقاط قوت

  • امنیت بالا

نقاط ضعف

  • فقط برای Ios ارائه می‌شود.
  • قابلیت Threaded replies گیج کننده به نظر می‌رسد

۴- Google Chat

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

اگر کاربر همیشگی سرویس‌های Google هستید، استفاده از Google Chat یک مزیت محسوب می‌شود. این اپلیکیشن با تمام مخاطبین Google و Gmail شما یکپارچه می‌شود. در صورتی که از یک تلفن اندرویدی استفاده می‌کنید، با مخاطبین گوشی شما نیز همگام سازی انجام می دهد. مهمترین نکته این است که این اپلیکیشن روی iOS نیز کار می‌کند و این موضوع Google Chat را به یک برنامه جهانی تبدیل کرده است. برنامه‌ای که استفاده از آن نیز آسان است، زیرا اکثر ما به یک روش از خدمات Google استفاده می‌کنیم.

راحتی این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار ارتباطی برای کسب و کار‌ها سبب می‌شود تا کسب‌وکار‌های کوچک و سرمایه‌گذاری‌ها بدون پرداخت مبالغ زیادی از این برنامه استفاده کنند. Google Chat همچنین مجموعه خوبی از ابزار‌های به اشتراک گذاری فایل را ارائه می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید به راحتی کپی فاکتور‌ها یا هر سند مربوط به کار را به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن همگام‌سازی آن با Google Drive است که سبب می‌شود اکوسیستم فشرده‌ای از فایل‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان را دریافت کنید. همچنین دارای رابط کاربری آسانی می‌باشد.

نقاط قوت

  • ورود آسان از طریق جیمیل
  • طراحی ساده UX

نقاط ضعف

  • سرویس پولی

۵- Microsoft Teams

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

اپلیکیشن Microsoft Teams یکی از قدرتمندترین ابزار‌های ویدئو کنفرانس می‌باشد. همچنین دارای یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های ارتباطی می‌باشد که آن را به یکی از بهترین برنامه‌های چت در محل کار تبدیل می‌کند. این برنامه حتی در خارج از محل کار امکان ارتباط شما با کاربران دارای حساب مایکروسافت را فراهم می‌کند. مزیت بزرگ این سرویس پشتیبان‌گیری و ذخیره‌سازی ابری مایکروسافت، OneDrive است که امکان همگام‌سازی و آپلود فایل‌های محل کار را به کاربران می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن نحوه همگام سازی تقویم آن با کنفرانس‌های ویدئویی است. همچنین همه چت‌های کنفرانس ویدیویی در یک پنجره چت فهرست شده اند. Teams راه خوبی برای ارتباط از طریق گروه‌ها در محل کار شما را نیز ارائه می‌دهد.

نقاط قوت

  • برنامه منظم سازماندهی شده
  • برای کاربران اکوسیستم مایکروسافت عالی است

نقاط ضعف

  • بهترین سرویس پولی
  • رابط کاربری پیچیده

۶- Slack

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

Slack را می‌توان بعنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های محل کار دانست. یکی از بهترین ویژگی‌های Slack چگونگی اعمال یک لایه هوشمند در مکالمات کاری است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکالمات خود را با چندین کاربر در یک سازمان و یا بر اساس مضامین گروه‌بندی کنند. Slack همچنین دارای یک ربات خودکار است که به شما امکان ارسال پاسخ‌های خودکار توسط کلمات کلیدی را می‌دهد. همچنین امکان به اشتراک گذاری صفحات گسترده را بر اساس کلمات کلیدی و ارتباطات کاری به شما می‌دهد و دارای ویژگی یکپارچگی ارتباطات صوتی و کشف تاریخچه چت و به اشتراک گذاری فابل ها نیز می‌باشد این قابلیت‌ها آن را به یکی از بهترین جایگزین‌های WhatsApp در محل کار تبدیل کرده است.

نقاط قوت

  • یکی از بهترین اپلیکیشن‌های سازمانی
  • پشتیبانی از ربات

نقاط ضعف

  • سیستم اطلاع رسانی نامناسب
  • نمای موضوعات نامرتب است

۷- Facebook Messenger

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

در صورتی که یکی از کاربران اینستاگرام یا اپلیکیشن اصلی فیس‌بوک باشید، Facebook Messenger اپلیکیشن مناسبی برای شما خواهد بود. فیس بوک ویژگی‌هایی از جمله پاسخ‌های گرافیکی به پیام ها، پاسخ‌های نقل قول شده و حتی رمزگذاری End to end را به بخش‌های خاصی از چت‌های خود اضافه کرده است. این پیام رسان به شما این امکان را می‌دهد تا در هر پلتفرمی وارد سیستم شوید و در چندین دستگاه چت کنید. تمام اطلاعات در سرور‌های فیس بوک پشتیبان گیری می‌شود و تمام چت‌های شما در اینستاگرام نیز ادغام می‌شود.

نقاط قوت

  • رابط کاربری مناسب
  • بدون شماره تلفن کار می‌کند

نقاط ضعف

  • نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها
  • رمزگذاری End to end در همه چت‌ها فعال نیست

۸- Discord

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

یک سرویس ارتباطی است که تا حدودی با بسیاری از سرویس‌های دیگر متفاوت است و رویکرد سرور محور آن باعث می‌شود کسانی که به فناوری آشنایی ندارند از آن دوری کنند. Discord یک برنامه ارتباطی بسیار آسان است که به لطف پشتیبانی بومی خود از پخش ویدیو و پخش زنده ویدیویی در یک سرور یا کانال، در بین گیمر‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا به یک سرور بپیوندند و یا یک سرور ایجاد کنند و سپس آن را مطابق با نیاز‌های خود بصورت سفارشی تنظیم کنند. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های خود را به پلتفرم‌های دیگر مانند توییتر، استیم، توییچ و ردیت به اکوسیستم Discord پیوند دهند.

دیسکورد نیز مانند تلگرام یک راه‌اندازی ارتباطی همه جانبه است که امکانات شبکه‌ای زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین یک سرویس چند پلتفرمی است و کاربران زیادی را در این پلتفرم دارد. در نتیجه، ممکن است تعداد زیادی مخاطب شناخته شده در آن داشته باشید، و حتی می‌توانید در صورت مطابقت با علایق خود، به سرور‌های آن‌ها بپیوندید.

نقاط قوت

  • مناسب برای شبکه‌های موضوع محور
  • مناسب برای پخش زنده

نقاط ضعف

  • برای کاربران مبتدی کمی دشوار است

۹- Line

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

برخلاف تصور رایج، لاین یک برنامه چینی نیست، بلکه ژاپنی است. این اپلیکیشن در حالی که به عنوان یک جایگزین واتس‌اپ که بر روی استیکر‌ها و واکنش‌های متحرک به پیام‌ها تمرکز داشت آغاز به کار کرد، امروزه بر ویژگی برقراری تماس صوتی و تصویری نیز متمرکز شده است. این برنامه خدمات یکپارچه‌ای مانند ویرایشگر عکس برای تغییر تصاویر پیش از ارسال، ذخیره تم‌ها و استیکرها و گروه بندی مکالمات منظم بین «دوستان» و «گروه ها» ارائه می‌دهد. ویژگی «Timeline» این اپلیکیشن که تا حدودی شبیه توییتر است و محتوای دوستان را ارائه می‌دهد. همچنین دارای یک ویژگی دیگر مانند "Story" واتس‌اپ است که به شما امکان می‌دهد تا با هر یک از دوستانتان که محتوای خود را به عنوان رسانه عمومی در برنامه به اشتراک می‌گذارند در تماس باشید.

نقاط قوت

  • مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌ها
  • مناسب به عنوان یک کانال رسانه اجتماعی جایگزین

نقاط ضعف

  • در برخی کشور‌ها عملکرد محدود دارند

۱۰- Skype

۱۰ جایگزین عالی برای واتس‌اپ را بشناسید

اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین ابزار‌های ارتباط اینترنتی است و امروزه خدمات جامعی را ارائه می‌دهد که شامل پیام‌رسانی فوری نیز می‌شود. این اپلیکیشن یک سرویس پیام رسان همراه ارائه می‌دهد که شامل گروه‌ها، واکنش‌ به پیام‌ها، استیکرها، گیف‌ها و سایر ویژگی‌های یک پیام رسان است. در واقع، اسکایپ با رمزگذاری سرتاسر پیام‌ها و ادغام Spotify برای به اشتراک گذاری موسیقی کار‌ها را یک قدم جلوتر می‌برد. به گزارش فرارو، در حالی که محبوبیت اسکایپ اخیرا کاهش یافته است، اما همچنان یک سرویس عالی است که ویژگی‌های تماس صوتی و تصویری خود را با برنامه پیام‌رسان خود ترکیب می‌کند. همچنین عملکرد چند پلتفرمی آن، اسکایپ را به پیشنهاد بهتر تبدیل می‌کند.

نقاط قوت

  • Spotify با حساب مایکروسافت همگام سازی می‌شود

نقاط ضعف

  • سنگینی اپلیکیشن
  • رابط کاربری نامناسب
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینایی که گفتین ۸۰ درصدشون صیانت شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایتا وبله من دارم راضی هستم

      • بدون نام

        بینشون فقط تلگرام عالیه و تو ایرانم پرمخاطب ما امریکا نیستیم برامون اسکایپ و ای مسیجو فیس تایمو...کاربرد داشته باشه

      • بدون نام

        15:14
        جان من بگو بله و ایتا از تلگرام و واتساپم بهترن

    • بدون نام

      فقط تلگرام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط

      • بدون نام

        دقیقا مدام هم آپدیت میده اگه مالکش روس نبود و آمریکایی بود الان از ایلان ماسک هم برتر بود منتها جبر جغرافیایی ...

      • بدون نام

        لایک
        تلگرام همتا نداره

      • بدون نام

        بوس لایک

    • بدون نام

      تلگرام بهترین

    • کامیار

      حاجی همشون چند روز دیگه با طرح محدودیت اینترنت از کار میفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایتا رو نصب کنین خوبه

      • بدون نام

        صاحبان شبکه های مجازی داخلی مثل ایتا و بله (نه و خداحافظ و شما چطوری) فعال شدن و فکر میکنن خدمات بنجل خودشون رو میتونن به جای تلگرام به مردم عرضه کنن.

      • اصلاح طلب

        من ایتا دارم ولی استفاده نمیکنم همون واتس و سروش استفاده میکنم ایستیتا هم ندارم

    • بدون نام

      خخخخخ خوشم مياد تقريبا همه شون صيانت شدن
      نويسنده مقاله مثل اينكه حواسش نيست اينجا ايرانه. همون واتساپم اگه مال چين نبود و ارباب اجازه دسترسي حضرات به اطلاعات شخصي كاربران ايراني رو نميداد تا حالا هزار بار صيانت شده بود. شبكه اجتماعي؟ ايران؟؟؟ خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ.قصه های خوبی گفتی.ذهن خلاقی داره،فیلمنامه بفروش به هالیوود

    • بدون نام

      ایتا هم خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقلید از تلگرامه آره خوبه

      • بدون نام

        پرایویسیش چطور خوبه؟ چه تضمینی میکنه دیتارو؟ برنامه نویسا ایرانی همشون فیکن فقط کپی میکنن و اسکمن تلگرام پشتش یه تیمه قدره

    • بدون نام

      واتس اپ چشه همشون خوب اند هر کی خواست هر کدوم رو بزنه

    • بدون نام

      اقا ظاهرا این روزا کبوتر نامه رسان از همه بهتره. خخخ البته به شرطی که بعضیها به جای پهپاد هدفشون قرار ندن! خخخ البته ظاهرا از نظر مسیولین اسب چاپار هم بد نیستا.

    • بدون نام

      تلگرام والسلام

    • دهه هشتادی

      ایتا و تلگرام خوبن

    • حسین

      یعنی اینهمه کاربرواتساپ روندیده گرفتید و فقط شما می فهمید؟
      جالبه همه ازواتساپ استفاده می ڪنند و دوتا اکانت تلگرام هم دارن ڪه هیشڪی بهشون پیام نمیده... امابازم میگن تلگرام

    • صادق

      اول از سروش استفاده می کنم و دوم ایتا
      البته ایتا بهتره
      ولی تعداد کاربران سروش بیشتره

    • بدون نام

      دارین مارو اماده می کنید واسه صیانت؟؟ :))))))
      میشه انقدرررررر اعصاب ما رو از این خوردتر نکنید لذت می برید نه؟؟؟؟ :)))))))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نع خیر

    • بدون نام

      من سروش نصب کردم خیلی خوبه کل تلویزیون استانها وهمه کانالهای داخلی راقشنگ نشون میده حتی توی مترو بقیه امکاناتش هم مثل خارجیها داره ولی متاسفانه داخلی هستش خودتحقیری اجازه نمیده به بعضیهاکه استفاده کنند

    • بدون نام

      از ما هم تو اداره امضا گرفتن که تو سیگنال نریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همچین حقیو ندارن برخلاف حقوق شهروندی و قانون اساسیه عین جریانه کراواته انگار خخخخ هیچ کی حق نداره اجبارو

    • محسن

      فقط واتساپ طرح صیانت برا اینه هرکاری ک کردن صداشون در نیاد

    • حمیدرضا احمدی

      فقط تلگرام

    • امیر

      نقاط ضعفی که نوشتین مشخص میکنه همشون به درد نخور هستن.

    • اراد

      دیسکورد بیشتر برای بازی و یوتیوب استفاده میشه برنامه خوبی هستش من که خودم عاشق دیسکوردم

    • اراد

      اسکایپ هم برنامه خوبی هستش ولی بعضی وقتا به وی پی ان نیاز داره وگرنه برنامه خیلی خوبی هستش چون باهاش میشه کال هارو ضبط کرد

    • مهدی

      برنامه شاد از همه اش بهتره.خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج