adexo3
۱۲۰۱۲۳۳
۲ نظر
۵۵۴۷
۲ نظر
۵۵۴۷
پ

بازی جذاب Elden Ring؛ ضیافت پیکار و صلابت یک کیهان

بازی الدن رینگ (Elden Ring) یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۲ بود. حال این بازی چندی پیش عرضه شد و توانست نمرات بسیار خوبی را کسب کند. نکته اینجاست که در دوره‌ی خاصی از گیمینگ قرار داریم. یعنی در دورانی که اکثر بازی‌ها به صورت ناقص عرضه شده و در طول زمان کامل می‌شوند. حال الدن رینگ برخلاف این ماجرا عمل کرده و یکی از کامل‌ترین عناوین عرضه شده در این مدت است.

برترین‌ها: بازی الدن رینگ (Elden Ring) یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۲ بود. حال این بازی چندی پیش عرضه شد و توانست نمرات بسیار خوبی را کسب کند. نکته اینجاست که در دوره‌ی خاصی از گیمینگ قرار داریم. یعنی در دورانی که اکثر بازی‌ها به صورت ناقص عرضه شده و در طول زمان کامل می‌شوند. حال الدن رینگ برخلاف این ماجرا عمل کرده و یکی از کامل‌ترین عناوین عرضه شده در این مدت است. البته بدین معنا نیست که بی‌نقص است. در این متن با قصد داریم به بررسی بازی الدن رینگ بپردازیم.

بازی جذاب Elden Ring؛ ضیافت پیکار و صلابت یک کیهان

Elden Ring محصولی است که شباهت‌هایی به ساخته‌های قبلی فرام‌سافتور دارد، اما المان‌هایی را هم در دل خود قرار داده تا حس و حال یک محصول جدید و تازه به هواداران این استودیو ژاپنی انتقال داده شود. داستان بازی حول سرزمینی به نام Lands Between روایت می‌شود که لردهای آن پس از ناپدید شدن ملکه ماریکا و تکه تکه شدن الدن رینگ، هرکدام یکی از شاردها را به‌دست آورده‌اند. حال بازیکن در نقش یک Tarnished تبعید شده به سرزمین لندز بیتوین فراخوانده می‌شود تا تمامی لردها را از بین برد و شاردهای الدن رینگ را جمع‌آوری کند. در نتیجه، مسیر تبدیل شدن به الدن لرد را طی خواهید کرد.

بازی جذاب Elden Ring؛ ضیافت پیکار و صلابت یک کیهان

روایت داستانی بازی‌های فرام‌سافتور معمولا بدین شکل است که ازطریق یک میان‌پرده در ابتدای بازی، قصه کلی ارائه می‌شود و چیزی که مخاطب را به خود جذب می‌کند، اسطوره‌شناسی است. اطلاعاتی که با گشت‌و‌گذار در جهان بازی، خواندن آیتم‌ها و صحبت با NPCها و انجام مأموریت‌های‌شان کسب می‌شوند. در الدن رینگ شاهد یک اسطوره‌شناسی جذاب و جهانی مرموز هستیم که مخاطب را مجبور به گشت‌وگذار در یک دنیای وسیع می‌کند. همچنین تعامل با کاراکترها سبب می‌شود تا بیش‌ازپیش با آن‌ها آشنا شوید و بعضی از آن‌ها، نقش مهمی در داستان بازی و نحوه اتمام آن دارند؛ زیرا جدیدترین ساخته فرام‌سافتور دارای پایان‌بندی‌های مختلف است.

بازی جذاب Elden Ring؛ ضیافت پیکار و صلابت یک کیهان

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که با ناپدید شدن ملکه‌ای به نام ماریکا، Elden Ring تکه تکه شده و در نتیجه جنگ بزرگی میان فرزندان ماریکا شکل می‌گیرد. هرکدام از این افراد، تکه‌هایی به نام Great Rune به دست می‌اورند که با متحد کردن آن‌ها، دوباره Elden Ring شکل خواهد گرفت. در این زمان شما به عنوان شخصیتی گم‌نام تلاش می‌کنید تا با از بین بردن فرزندان ماریکا و تصاحب Great Runes به مقام Elden Lord برسید. داستان بازی مانند دیگر ساخته‌های میازاکی به صورت قطره چکان روایت می‌شود و مخاطب به اندازه‌ای که دوست دارد، از آن برداشت می‌کند.

بسیاری از اتفاقات حیاتی مانند نبرد فرزندان، پیش از وقایع بازی رخ داده و بازیکن با عواقب جنگ افروزی مواجه می‌شود. در طول بازی، شخصیت‌های مختلفی را ملاقات خواهید کرد که هرکدام داستان منحصر به فردی دارند و در تلاش هستند تا به هدفشان برسند. شما ابزاری برای این افراد هستید که به مقصود خود برسند، اما مطابق معمول تمامی ساخته‌های میازاکی نباید به همه این شخصیت‌ها اعتماد کرد؛ زیرا برخی از آن‌ها می‌توانند دردسرساز شوند.

بازی جذاب Elden Ring؛ ضیافت پیکار و صلابت یک کیهان

تمامی این کاراکترها پرداخت شده‌اند و هیچ‌گاه نمی‌بینید که بی‌دلیل و برای پر کردن زمان گیم‌پلی، شخصیتی قرار گرفته باشد و در واقع از Fetch Quest کوچک‌ترین خبری نیست. اعمال شما و تاثیرشان روی محیط روی سرنوشت کاراکترها هم بی‌اثر نخواهد بود و این مورد، جذابیت‌های الدن رینگ را دو چندان می‌کند. در کنار این موارد باس فایت‌ها هستند که بسیاری از آن‌ها پا را فراتر از یک غول بی‌شاخ و دم گذاشته‌اند و حالا می‌توان انگیزه‌هایشان را فهمید و حتی از زاویه دید آن‌ها به جهان بازی نگاه کرد؛ این‌که چرا به این روز افتاده‌اند و دنیا چه بلایی به سرشان آورده است.

ایده‌های مارتین برای خلق دنیای الدن رینگ، بی‌نظیر بوده است؛ او مناطق مختلف جغرافیایی با شخصیت‌ها و نگرش‌های متفاوتی ساخته که تا به حال در آثار فرام سافتور نظیرشان را مشاهده نکرده‌ایم. Limgrave و Caelid تفاوت‌های فاحشی با یکدیگر دارند و حتی می‌توان پوشش‌های گیاهی آن‌ها را بررسی کرد. این موارد، جهان بازی را جذاب‌تر کرده و حس اکتشاف را در بازیکن تشدید می‌کند.

بازی جذاب Elden Ring؛ ضیافت پیکار و صلابت یک کیهان

الدن رینگ مانند تمامی ساخته‌های فرام سافتور، از بعد هنری شگفت انگیز و غیر قابل مقایسه است. اگر طرفدار این قبیل بازی‌ها نباشید، باز هم از مشاهده این اثر بهت زده خواهید شد. تیم هنری بازی چه در بحث طراحی محیط و چه در موضوع طراحی کاراکترها سنگ تمام گذاشته‌اند و در طول بازی بارها به تحسین آن‌ها خواهید پرداخت. جدیدترین ساخته میازاکی ترکیبی از تمامی آثار پیشین او به حساب می‌آید و می‌توان رد پای Dark Souls و Bloodborne و صد البته Sekiro را در تمامی نقاط آن به وضوح مشاهده کرد. به همین دلیل باید گفت که الدن رینگ برای تمامی طرفداران آثار سولزبورن، تکه‌ای آشنا در خود گنجانده است.

در نهایت باید گفت که بدون شک، الدن رینگ بهترین بازی تیم فرام سافتور و هیدتاکا میازاکی است؛ اثری جسورانه که می‌تواند در لحظه غافلگیرتان کند، عنوانی که ثابت کرد گاهی اوقات شنا کردن برخلاف مسیر آب، چقدر لذت بخش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالیه ولی سخته

    • ناشناس

      بهترین بازی دهه‌ی گذشته است. شاهکاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج