۱۲۰۶۷۴۱
۴ نظر
۶۵۶۲
۴ نظر
۶۵۶۲
پ

زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنید

یک شرکت حوزه واقعیت مجازی مستقر در جمهوری چک، قصد دارد راهی برای زندگی جادوانه و ابدی در فضای متاورس و ارتباط برقرار کردن با افراد پس از مرگ پیدا کند.

برترین‌ها: یک شرکت حوزه واقعیت مجازی مستقر در جمهوری چک، قصد دارد راهی برای زندگی جادوانه و ابدی در فضای متاورس و ارتباط برقرار کردن با افراد پس از مرگ پیدا کند.

پس از اینکه «آرتور سیشوف» مدیرعامل شرکت توسعه‌دهنده واقعیت مجازی Somnium Space، پدرش را چندین سال پیش به دلیل سرطان از دست داد، شروع به بررسی راه‌هایی برای حفظ شخصیت و ماهیت افراد حتی پس از مرگ کرد. نتیجه این بررسی‌ها حالتی به نام «Live Forever» است که در آینده منتشر خواهد شد و باعث می‌شود تا کاربران ظاهر، صدا و حتی شخصیت خود را به عنوان آواتارهای دیجیتالی احیا کنند.

زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنید

برای ساخت چنین مدل شبیه‌سازی، این شرکت از اعضا و کاربران خود اجازه می‌گیرد تا به مقداری از داده‌های شخصی آن‌ها مانند مکالمات، حرکات و حالات چهره دسترسی داشته باشد.

سیشوف در مصاحبه خود به Vice گفت:

«اگر من فوت کنم و این داده‌ها را جمع‌آوری کرده باشم، بچه‌هایم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و با آواتار من، حرکاتم و صدای من ارتباط داشته باشند. شما با آن شخص ملاقات خواهید کرد. شاید در 10 دقیقه ابتدایی صحبت خود، متوجه نشوید که در حال صحبت با هوش مصنوعی هستید و این هدف ما است.

زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنید

این شرکت انتظار دارد تا در سال جاری آزمایش خود با داده‌های کاربران علاقه‌مند را در سال جاری آغاز کند و سال آینده، اولین آواتارهای Live Forever خود را در دسترس قرار دهد. همچنین شرکت‌کنندگان در هر زمانی می‌توانند ضبط داده‌ها را متوقف کنند یا از این شرکت درخواست کنند تا آن‌ها را به طور کامل حذف کند.

سیشوف در همین رابطه توضیح می‌دهد که کاربران نباید نگران مسائل امنیتی باشند، زیرا برخلاف فیسبوک، اپل و سایر غول‌های فناوری، Somnium Space اطلاعات شخصی آن‌ها را به تبلیغ‌کنندگان نمی‌فروشد.

این فناوری بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است و از طریق هدست‌های واقعیت مجازی (مثل اچ تی سی وایو و یا آکیولس) در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که در متاورس زمین دیجیتال خریداری کرده و حتی اقدام به ساخت خرید و یا واردات خانه و دارایی‌های خود کنند.

زمین متاورسی قطعه‌ای از املاک مجازی است، که توسط یک توکن بی‌همتا (NFT) نشان داده می‌شود. بسته به پلتفرم، مالک می‌تواند از زمین خود برای زندگی اجتماعی، تبلیغات، کار، بازی و سایر موارد استفاده کند. متاورس به‌طور فزاینده‌ای در بین طرفداران فناوری، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال محبوب شده است. تقاضا برای زمین مجازی در دنیای دیجیتال به شدت افزایش یافته و این بازار شباهت‌هایی به بازار املاک و مستغلات در دنیای واقعی پیدا کرده است.

زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنید

زمین مجازی یک قطعه فضای دیجیتال قابل خرید در یک پروژه متاورس است. مالک توکن بی‌همتا می‌تواند از زمین برای اهداف مختلف یا صرفا برای خرید و فروش استفاده کند. به طور معمول، یک پروژه متاورس نقشه خود را به مناطق کوچک‌تر تقسیم می‌کند و آنها را در یک یا چند مرحله به فروش می‌رساند. پرداخت‌ها معمولا با ارز دیجیتال انجام می‌شود، اما برخی پروژه‌ها ارزهای فیات را نیز می‌پذیرند.

پس از خرید، فضای پروژه معمولا یک تجربه کاوش مجازی سه‌بعدی را به مالک و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از آنجایی که زمین‌ها ان‌اف‌تی هستند، اثبات اصالت و مالکیت بر این دارایی‌های دیجیتال آسان است. همچنین مالک می‌تواند زمین خود را در بازار ثانویه یا از طریق اکوسیستم پروژه به‌ فروش برساند.

ارتباط Somnium Space با بلاک چین اتریوم نیز سبب می‌شود که مدل تجاری آنها کاملا شفاف و قابل درک باشد.

این شرکت انتظار دارد که اسکن اولین افراد علاقه‌مند را در سال میلادی جاری آغاز کرده و اولین آواتارهای مربوط به زندگی ابدی در متاورس را در سال آینده آماده کند.

زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنید

در ابتدا این شرکت تنها صداها و حرکات کاربران را در بخش‌های کوچک جمع‌آوری می‌کند؛ اما در نهایت حجم داده‌های جمع‌آوری شده ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر بیشتر از میزان ذخیره‌ شده روی گوشی شما خواهد بود. علاوه بر اینها، با پیشرفت هوش مصنوعی، میزان شباهت آواتار به فرد نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

همچنین کاربران می‌توانند هر وقت که خواستند پروسه ضبط اطلاعات را متوقف کرده و داده‌های جمع‌آوری شده را نیز به طور کامل پاک کنند. سایکوف به کاربران اطمینان داد که نباید نگران حریم شخصی خود باشند؛ زیرا آنها بر خلاف فیسبوک، اپل و دیگر غول‌های تکنولوژی اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی نمی‌فروشند و حتی علاقه‌ای به دانستن هویت کاربران خود ندارند.

آیا تمایل دارید که یک آواتار دیجیتالی از شما زندگی ابدی در متاورس را تجربه کند؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غلام

      پوچی و خلا ترکیبی به اضافه بهره‌کشی از وزن نادانی ما ...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        الان زندگیت خیلی عالیه؟

      • ناشناس

        چیزی که قابل حس کردن نیست چه جذابیتی داره؟ من خودم خیالبافیهای پیچیده ای دارم که به مراتب از این متاورس شما جالب تره.ولی هنوز حسرت ساده ترین چیزهایی که واقعا نداشتم رنجم میده

      • ناشناس

        دو روز قرنطینه تون می کردند بال بال می زدید حالا می خواید برید تو متاورس؟ فکر هم کردید خیلی خفنه؟ بشر مضحک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج