جاباما
۱۲۱۵۸۷۶
۱۴ نظر
۱۳۱۸۶
۱۴ نظر
۱۳۱۸۶
پ

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

این روزها که صحبت از واردات خودروهای اقتصادی به کشور به طور جدی مطرح شده است، این سوال در ذهن پیش می‌آید که چه خودروهای ارزان‌قیمت خارجی می‌توانند به بازار ایران راه پیدا کنند؟

دیجیاتو: این روزها که صحبت از واردات خودروهای اقتصادی به کشور به طور جدی مطرح شده است، این سوال در ذهن پیش می‌آید که چه خودروهای ارزان‌قیمت خارجی می‌توانند به بازار ایران راه پیدا کنند؟ در این مقاله ارزانترین خودروهای وارداتی را که طی چند ماه آینده احتمالا در ایران قابل خرید خواهند بود، به شما معرفی خواهیم کرد.

قطار آزادسازی واردات خودرو بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان ظاهرا به ایستگاه‌ آخر خود رسیده و گفته می‌شود طی روزهای آینده ضوابط آن از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد. طبق شنیده‌ها گویا رویکرد دولت در این زمینه بر واردات خودروهای اقتصادی متمرکز است، اما چه خودروهای اقتصادی در دنیا وجود دارند که واجد شرایط ورود به بازار ایران خواهند بود. در ادامه ارزانترین خودروهای وارداتی احتمالی بازار کشورمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. لازم به ذکر است که در این مقاله از اشاره به محصولات چینی خودداری کرده‌ایم و عمده تمرکز خود را روی محصولات برندهای معتبر ژاپنی یا کره‌ای گذاشته‌ایم.

۱. سوزوکی دیزایر تیپ GL

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

سوزوکی دیزایر یک سدان کوچک و اقتصادی است که در بازار امارات قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار داشته و می‌تواند با ورود به ایران مورد استقبال اقشار متوسط با توان مالی نه‌چندان بالا قرار گیرد. این خودرو به موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک مجهز بوده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۳.۴ ثانیه عنوان شده است. امکانات حداقلی مثل دو کیسه هوا، بلوتوث، ترمز کمکی، فرمان برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها و... در لیست امکانات سوزوکی دیزایر تیپ GL به چشم می‌خورد.


۲. میتسوبیشی Attrage تیپ GLX

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

میتسوبیشی Attrage نیز همچون سوزوکی دیزایر یک سدان کوچک اقتصادی است که به موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر به قدرت ۷۶ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک مجهز است. شتاب صفر تا صد میتسوبیشی اتریج حدود ۱۴ ثانیه است و از نظر ابعاد نسبت به سوزوکی دیزایر کمی بزرگتر طراحی شده است. امکانات این خودرو در سطح پایه بوده و شامل کیسه‌های هوای جلو، شیشه‌بالابرهای برقی، ورود بدون کلید، پورت usb خروجی برق ۱۲ ولت، ترمز کمکی و... می‌شود. قیمت این خودرو نزدیک 10 هزار دلار یا ۳۶۹۰۰ درهم است و بنابراین جزو ارزانترین خودروهای وارداتی احتمالی به بازار ایران به حساب می‌آید.


۳. رنو سیمبل ۲۰۲۲ تیپ PE

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

رنو سیمبل ۲۰۲۲ تیپ PE در بازار امارات قیمتی معادل ۳۷ هزار و ۳۰۰ درهم یا ۱۰,۱۵۰ دلار دارد و یکی دیگر از ارزان‌ترین ماشین‌های خارجی خواهد بود که قابلیت ورود به بازار ایران را دارند. این خودرو که نسل دوم رنو تندر ۹۰ به حساب می‌آیدt پیش از این نیز مهمان بازار ایران بوده و در حال حاضر هم می‌تواند با مدل ۲۰۲۲ به عنوان یک خودروی اقتصادی به دست مشتریان ایرانی برسد.

موتور ۱.۶ لیتری این خودرو حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد حدود ۱۱ ثانیه را رقم می‌زند. ایربگ های جلو، ترمز کمکی سیستم کنترل پایداری وسیله نقلیه، پایش فشار باد تایرها، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و...، مهم‌ترین امکانات رنو سیمبل تیپ pe را تشکیل می‌دهند.


۴. هیوندای i۱۰ مدل ۲۰۲۲

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

هیوندای آی ۱۰ مدل ۲۰۲۲ در بازار امارات قیمتی حدود 42 هزار درهم معادل 11,400 دلار داشته و از موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۸۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک4AT برخوردار است.

مدل پیشین این هاچبک کره‌ای پیش از این نیز مدتی توسط کرمان موتور به بازار کشورمان عرضه شد و حالا هم می‌تواند به عنوان یک خودروی نسبتا ارزان‌قیمت خارجی در جاده‌های کشورمان حضور پیدا کند. این خودرو امکانات بیشتری نسبت به خودروهای اشاره شده در بالا دارد و مواردی مثل تهویه اتوماتیک دوربین ۳۶۰، استارت دکمه‌ای، حسگرهای پارک، کیسه هوای بیشتر و ...در لیست آپشن‌های آن مشاهده می‌شود.


۵. کیا پگاس ۲۰۲۲ تیپ LX

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

کیا پگاس ال ایکس یکی دیگر از خودروهای ارزان وارداتی است که قیمت آن معادل ۴۵ هزار درهم امارات یا ۱۲,۲۵۰ دلار است و از موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۹۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۹ نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک، قوای محرکه خود را تامین می‌کند. این سدان کوچک دارای شتاب صفر تا صد حدود ۱۲ ثانیه بوده و سطح امکانات آن نیز در رده‌های پایین اما قابل قبول جا می‌گیرد.


۶. سوزوکی Baleno مدل ۲۰۲۲ تیپ GL

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

سوزوکی Baleno یک هاچبک جمع‌وجور بوده و قیمت آن در بازار امارات حدود ۴۵ هزار و ۹۰۰ درهم یا ۱۲,۵۰۰ دلار است. این خودرو به موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۹۱ اسب بخار مجهز شده و شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۱۲ ثانیه برآورد می‌شود. سوزوکی بالنو در صورت ورود به بازار کشور می‌تواند رقیب مناسبی برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک باشد.


۷. کیا ریو سدان ۲۰۲۲

هفت خودرویی که خیابان‌های کشور را تکان می‌دهد

کیا ریو سدان مدل ۲۰۲۲ با موتور ۱.۴ لیتری mpi در بازار امارات قیمتی معادل ۵۲ هزار درهم یا حدود ۱۴ هزار دلار دارد و بنابراین می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی حضور در جاده‌های ایران به حساب بیاید، خصوصا که پیش از این نیز نسل‌های قبل آن در کشورمان حاضر بوده‌اند و با استقبال هم مواجه شده‌اند.

 کیا ریو سدان مدل ۲۰۲۲ دارای قدرتی حدود ۱۰۰ اسب بخار بوده و از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. حضور این خودرو با قیمت مناسب در ایران می‌تواند به متعادل‌سازی ارزش خودروهایی مثل تندر پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتومات کمک شایانی بکند.

حرف آخر

در پایان این مقاله باید مجددا تاکید کنیم که هنوز ضوابط واردات خودرو از سوی وزارت صنعت به طور رسمی منتشر نشده است اما بسیاری از گزینه‌های بالا در صورتی که حائز شرایط استانداردهای ۸۵گانه در نظر گرفته شده برای ورود به ایران باشند، احتمالا به زودی در جاده‌های کشور مشاهده خواهند شد؛ چراکه هم از لحاظ حجم موتور و هم از لحاظ قیمت و میزان مصرف سوخت گزینه‌هایی ایده‌آل برای واردات به کشور به حساب می‌آیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.ف

      استانداردهای ۸۵ گانه رو فقط پراید و تیبا و سمند توی دنیا دارن.

    • ناشناس

      داداش تا به دست ما برسه ۱۰ برابر میشه

    • ناشناس

      به جای اینها خودروی برقی ارزان قیمت معرفی کن و آیا انفرادی هم میشه وارد کرد و با برق خانه شارژ میشه

    • ناشناس

      نخندونمون‌‌...اونوقت کی پراید بخره؟

    • رامین

      مهم کیفیت نیست ، مهم کمیت پرداختی به آقایان است !!!!

    • یه بنده خدا

      گزینه 8 پراید
      این خودرو جاده های با تصادف های خود می‌لرزاند

    • ناشناس

      ته این خودرو ها به قیمت الا بدون هیچ دستکاری 400میلیونه گرون ترینش هنوز ولی ایا به این قیمت به دست مصرف کننده میرسه؟ یا میشن یه میلیارد دو میلیارد؟ در هر صورت کسی توانایی خریدشو نداره همین الانش خیلیا توان خرید پراید ندارن

    • ali

      مشکوک میزنه این واردات خودرو صد درصد یه بامبولی درمیارند مطمئن باشید

    • ناشناس

      خواب خوشی بود.

    • ناشناس

      بزک نمیر، بهرمیاد.

    • 📌

      مثل .. دروغ میگن

    • منصف

      آره بابا خودرو فقط لگن های وطنی همه استاندارهای جهانی هم دارن البته همردیف فرغون

    • منصف

      شک نکن

    • ناشناس

      همین سیمبل اگر زیر یه تومن قیمت خورد بیا بزن تو‌گوش من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج