۱۲۳۶۴۹۹
۱ نظر
۴۲۲۲
۱ نظر
۴۲۲۲
پ

پایان عصر بنزین و آتش با رونمایی از قوی‌ترین بوگاتی تاریخ

بوگاتی از جدیدترین محصول خود بنام میسترال پرده‌برداری کرده است.

برترین‌ها: بوگاتی از جدیدترین محصول خود بنام میسترال پرده‌برداری کرده است. این یک اسپیداستر ۵ میلیون دلاری است که بر اساس شیرون ساخته شده است. میسترال که نام آن از بادی در جنوبی فرانسه گرفته شده است، اولین نسخه روباز از شیرون و همین‌طور اولین رودستر بوگاتی پس از خاتمه تولید ویرون گرند اسپرت ویتس در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود. این مطلب به کوشش وب‌سایت «پدال» گردآوری شده است.

پایان عصر بنزین و آتش با رونمایی از قوی‌ترین بوگاتی تاریخ

در سینه میسترال همان پیشرانهٔ آشنای ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که از شیرون سوپراسپرت گرفته شده و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند این خودرو به خاطر حذف سقف نمی‌تواند به‌اندازهٔ برادران کوپه و رکوردشکن خود مثل شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ سریع باشد اما بوگاتی آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده که بتواند سریع‌ترین خودروی روباز جهان باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با ثبت سرعت ۴۰۹ کیلومتر بر ساعت توسط ویرون گرنداسپرت ویتس، رکورد سریع‌ترین خودروی روباز جهان را از آن خود کرد.

پایان عصر بنزین و آتش با رونمایی از قوی‌ترین بوگاتی تاریخ

هرچند بوگاتی معتقد است این رکورد همچنان پابرجا است اما هنسی در سال ۲۰۱۶ با ونوم GT اسپایدر سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد و به‌تازگی در هفتهٔ اتومبیل مونتری هم ونوم F5 اسپایدر را معرفی کرده که مدعی است می‌تواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بااین‌حال، به گفتهٔ بوگاتی، آمپرهای میسترال به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت به‌راحتی قابل‌مشاهده باشند.

پایان عصر بنزین و آتش با رونمایی از قوی‌ترین بوگاتی تاریخ

هرچند پیشرانه و پلت‌فرم میسترال با شیرون مشترک است اما این ماشین کاملاً متفاوت از دیگر محصولات بوگاتی است. به گفتهٔ این شرکت، میسترال از بوگاتی تایپ ۵۷ رودستر گرند رِید ۱۹۳۴ الهام گرفته است اما این یک خودروی کاملاً رترو مثل چنتودیچی نیست و صرفاً الهامات ظریفی از مدل مذکور گرفته است. به‌عنوان‌مثال، طرح زرد و مشکی در نمونهٔ رونمایی شدۀ میسترال از گرند رِید الهام گرفته است. اتوره بوگاتی از این طرح دورنگ در بسیاری از خودروهای شخصی خود استفاده می‌کرد.

علاوه بر این، ورودی‌های هوایی که پشت صندلی‌ها تعبیه شده‌اند هم به برآمدگی‌های پشت گرند رید و همین‌طور ویرون گرند اسپرت اشاره دارند و درعین‌حال هنگام واژگونی هم از سرنشینان محافظت می‌کنند. هرچند با حذف سقف طرح C شکل بزرگ جانبی شیرون هم حذف شده است اما با کمی دقت می‌توان دید که طرح C شکل هنوز هم وجود دارد اما حالا بسیار کوچک‌تر شده و از خط بالای پنجرهٔ جانبی آغاز می‌شود.

پایان عصر بنزین و آتش با رونمایی از قوی‌ترین بوگاتی تاریخ

هرچند طراحی جلوی میسترال با جلوپنجرهٔ نعل اسبی بزرگی بسیار شبیه به مدل‌های دیوو و لاووچیو نوا به نظر می‌رسد اما چراغ‌های جلوی جذاب با نوارهای LED افقی نمای منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند. نمای عقبی خودرو اما با خروجی‌های هوای بزرگ و چراغ‌های X شکلی که مشابه مدل مخصوص پیست بولاید هستند، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. بین این چراغ‌ها هم نوشتهٔ BUGATTI به‌صورت چراغ‌دار کار شده است.

پایان عصر بنزین و آتش با رونمایی از قوی‌ترین بوگاتی تاریخ

در داخل، داشبورد و دیگر قطعات تقریباً به‌طور کامل از شیرون گرفته شده‌اند که شاید کمی ناامیدکننده باشد اما در اینجا هم مثل بیرون شاهد طرح دورنگ مشکی و زرد هستیم تا بازهم اشاره‌ای به گذشته داشته باشد. از بوگاتی میسترال ۹۹ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۵ میلیون دلار قیمت دارند و در اوایل سال ۲۰۲۴ به خریداران تحویل داده خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تحویل تو ایرانم دارن؟دوتا میخوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج